آریا عظیمی ‌نژاد ویکی پدیا , همسر آریا عظیمی ‌نژاد

یکی از موسیقی دانان جوان کشورمان آریا عظیمی ‌نژاد است که چند وقتی است که سر زبانها افتاده است. علت توجه اخیر مخاطبان هم حضور آریا عظیمی ‌نژاد در برنامه عصر جدید است.

به این بهانه ما آثار آریا عظیمی ‌نژاد را در این مقاله از پارسی نو آورده ایم ضمن این که در مورد زندگی خصوصی آریا عظیمی ‌نژاد هم در همین مقاله اطلاعات کاملی را می توانید بخوانید از جمله در مورد خواهر آریا عظیمی ‌نژاد و یا در مورد علت ناشنوایی آریا عظیمی ‌نژاد. ما را در ادامه همراهی کنید.


زندگینامه کامل آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی ‌نژاد در خانواده ای هنرمند در تاریخ ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمده است. البته برخی منابع که تایید نشده هستند گویای این مطلبند که او اصالتا لرستانی است. وی موسیقی دان است.

این را باید متذکر شد که با این کـه او بیشتر بعنوان موزیک ساز شناخته شده است، اما در حرفه‌های دیگر نیز سایقه فعالیت دارد. از جمله این که آریا عظیمی‌نژاد در کنار موزیک ساز بـه‌عنوان نوازنده و خواننده تیتراژ نیز در سینما و تلویزیون هم دارای آثاری است. مهم ترین اثر آریا در قالب نوازنده، نوازندگی برای سریال قرعه اسـت. مهمترین اثر آریا عظیمی ‌نژاد در قالب خواننده تیتراژ، خوانندگی برای سریال جراحت اسـت.

آریا عظیمی نژاد سه ‌تار، گیتار، سینث ‌سایزر، رباب، تنبک، دف، پیانو را خوب می داند و خوب می نوازد.

بیوگرافی کامل آریا عظیمی نژاد

سبک موسیقی آریا عظیمی نژاد

سبک هنری عظیمی نژاد در عرصه موسیقی به شرح زیر است:

موسیقی تلفیقی (فیوژن)، موسیقی فیلم و موسیقی الکترونیک


خانواده آریا عظیمی نژاد

پدر آریا عظیمی نژاد هم هنرمند بوده است. پدر او جمشید عظیمی نژاد نام دارد و نویسنده و برنامه ساز تلویزیونی است. کارهای هنری پدرش بیشتر با کار کودک «خانه عروسک‌ها» بوده است که این برنامه در سالهای آغازین انقلاب پخش می شده است. در این مجموعه عروسکی آریا هم در سن شش سالگی ایفای نقش کرده است. گفتنی است که خواهر آریا عظیمی نژاد هم در آن زمان هم در این مجموعه ایفای نقش کرده است.

آریا عظیمی ‌نژاد داور عصر جدید

عکس آریا عظیمی ‌نژاد و امین حیایی داوران عصر جدید

گفتنی است که خواهر آریا عظیمی نژاد دچار معلولیت است. او در یکی از برنامه های عصر جدید که مختص اجرای بچه های ناتوان و معلول بود، با حالت بغض و با چشمانی اشک بار گفت که من هم یک خواهری یا شرایط شما دارم.

در مورد برادر آریا عظیمی نژاد هم باید بدانید که نامش نیما است و او نیز در عرصه هنر فعال است و یکی از اعضای انجمن نوازندگان ایران است.

جزییات ناشنوایی ۱۰ ساله آریا عظیمی نژاد

طبق آنچه که این آهنگساز معروف گفته است، او در حدود ۱۰ سال به صورت کامل ناشنوا بوده است و ظاهرا علت این مشکل وجود بیماری بوده است. آریا در مورد بیماری خود اینگونه گفت که در سن بیست سالگی متوجه آسیب دیدگی گوشش شده بود و متخصصان هم به او گفته بودند که تا سال دیگر شنوایی اش را از دست می دهد و به همین دلیل باید کار موسیقی را کنار بگذارد. به این ترتیب او در سن ۳۰ سالگی کر مطلق بوده است و با لب خوانی متوجه صحبت اطرافیان می شده است اما با دوندگی های زیاد و با مراجعه به یک پزشک کار کشته موفق شد تا مجدد شنوایی اش را به دست آورد.


ازدواج آریا عظیمی نژاد

این موسیقدان معروف ایرانی ازدواج کرده است و متاهل است. او سالهاست که ازدواج کرده و یک فرزند پسر نیز دارد. در مورد همسر آریا عظیمی نژاد اطلاعاتی منتشر نشده است.

همسر آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی نژاد و همسرش

عکس آریا عظیمی نژاد همسر و پسرش

عکس آریا عظیمی نژاد و پسرش

علایق شخصی آریا عظیمی نژاد

او در زمینه موسیقی گفته است که به شخصه طرفدار موسیقی ساده هستم و از پیچیدگیهای بیش از اندازه اصلا خوشم نمی آید.

آریا گفته است که کامل تر شدن در هر بعدی از زندگی را می پسندم، از جمله در عرصه موسیقی. او گفته است که ممکن است این کامل تر شدن کار کردن با یک ارکستر بهتر باشد و یا کامل تر شدن را با کار کردن در یک استودیو پیشرفته تر تجربه کرد. خلاصه این که این موارد همگی می توانند در جهت آن تکامل باشد و هیچ فرقی هم ندارند.

آریا عظیمی نژاد در زندگی شخصی فردی بسیار صبور و ساکت اسـت. او کم حرف است و خشمگین نمی شود و اگر هم خشمگین شود، خشمش را فر می برد. او خیالی اجتماع گرا نیست و دایره رفت و آمدها را برای دوستان و خانواده اش باز گذاشته است.

بیماری آریا عظیمی نژاد

چند وقت پیش آریا بدون هیچ سابقه قبلی به  دلیل بروز عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد. برادر آریا عظیمی نژاد دلیل اصلی این اتفاق را گرفتگی رگ قلب برادرش عنوان کرده بود.

اساتید موسیقی آریا عظیمی نژاد

این موسیقی دان هنر موسیقی خود را از اساتید مختلفی فرا گرفته است. از جمله سه ‌تار را از پدربزرگ خود یاد گرفته است و بعد در سال ۱۳۶۶ یعنی در سنا ۱۶ سالگی به صورت حرفه ای اساتیدی دیگری همچون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش و علی‌اصغر زندوکیل نواختن موسیقی را به او یاد دادند.

تحصیلات آکادمیک آریا عظیمی نژاد در رشته موسیقی

او در سال ۱۳۷۲ در رشته موسیقی در دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری قبول شد و در دانشگاه در محضر اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی و مصطفی‌کمال پورتراب اصول موسیقی را یاد گرفت.

ورود حرفه ای آریا عظیمی نژاد به سینما و تلویزیون

این موسیقدان مشهور ایرانی کار حرفه ‌ای ساخت موسیقی را از سال دوم دانشگاه با موسیقی تئاتر شروع کرد و با استعدادی که در این زمینه داشته است، در مدتی کوتاه موفق شد تا در جشنواره‌های بین ‌المللی تئاتر به عنوان نامزد دریافت بهترین موسیقی متن انتخاب گردد. مجموع این موفقیت ها باعث شدند تا آرای به سینما و تلویزیون معرفی شود و ورود مووفقی داشته باشد.

او نخستین بار به صورت حرفه ای در سال ۱۳۷۷ موفق شد تا با ساخت موسیقی سریال پزشکان وارد تلویزیون شود. سریال پزشکان به کارگردانی مسعود کرامتی تهیه شده است. در مورد نحوه ورود به سینما هم باید بدانید که او در سال ۱۳۸۱ با ساخت موسیقی فیلم عروس خوش قدم وارد عرصه سینما هم شد.

او در سال ۱۳۹۳ یک دوره پر تلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون سپری کرد و در تولید آثار مهم و چشمگیری شرکت داشته اسـت. او در این سال در پنج فیلم سینمایی معروف و چند سریال مهم فعالیت داشته است و به این طریق بیش از پیش به جامعه هنرمندان معرفی شد.

از آثار مهم آریا عظیمی‌ نژاد در سال ۱۳۹۳ می توان به فعالیت او در فیلم شاهزاده روم، فعالیت در فیلم عشق بعنوان موزیک ساز و فعالیت در سریال پایتخت ۳ بعنوان موزیک ساز اشاره کرد.

سن آریا عظیمی نژاد

موفقیت های آریا عظیمی نژاد در سینما و تلویزیون

آریا عظیمی‌ نژاد با ساخت موسیقی فیلم سینمایی «میم مثل مادر» در سینما موفقیت بزرگی پیدا کرد و در تلویزیون هم با ساخت موسیقی سریال «او یک فرشته بود» موفق شد تا جایگاه خود را در بین بهترین آهنگسازان کشور تثبیت کند و به همین دلیل هم عنوان نامزدی دریافت جایزه برای بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را از آن خود کرد.

او همچنین توانست جایزه خانه سینما را برای ساخت موسیقی فیلم‌ های چون «میم مثل مادر»، «طلا و مس» و «فرزند خاک» دریافت کند.

در ادامه کسب شهرت، آریا عظیمی نژاد با ساخت موسیقی سریال پایتخت، دودکش و ده ها اثر دیگر در این عرصه موفق شد تا نامی بر هم زند.

گفتنی است که او در عرصه تلویزیون و سینما بیش از هشتاد اثر و تجربه ساخت موسیقی دارد.

موفقیت های آریا عظیمی نژاد در عرصه خارجی

عظیمی ‌نژاد فقط در داخل کشور موفق نبوده بلکه در خارج از کشور هم موفقیت های قابل ملاحظه ای کسب کرده است. او در سال ۲۰۰۴ میلادی موفق شد تا مقام دوم در جشنواره بین المللی موسیقی Langollen بریتانیا را در رشته موسیقی فولکلوریک بین‌المللی با تکنوازی سه ‌تار از آن خود کند.

همین موفقیت و حضور او در این جشنواره باعث آشنائی او با جاسلین پوک آهنگساز معروف بریتانیایی شد و در ادامه باعث همکاری او در چندین پروژه موسیقی فیلم شد.

زندگی خصوصی آریا عظیمی ‌نژاد , آریا عظیمی ‌نژاد و خواهرش

آریا عظیمی نژاد و خوانندگان معروف ایرانی

ساخت موسیقی برای خوانندگان نامی ایرانی هم از دیگر فعالیت ‌های آریا عظیمی نژاد به شکل حرفه ای به شمار می رود. از جمله آنها می توان بـه محمد اصفهانی، علیرضا عصار، حسین خواجه‌امیری و فریدون اسرایی اشاره کرد. از جمله کارهای عظیمی نژاد که با استقبال زیادی مواجه شد، ساخت موسیقی برای قطعه ”آمدم ای شاه پناهم بده” با صدای استاد کریمخانی‌ بود کـه این کار برای بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان ساخته شد.

آریا به موسیقی فولکلوریک ایرانی علاقه مند است و همین علاقه هم باعث شده است تا مجموعه‌ای از موسیقی نواحی ایران را گردآوری کند و در ساخت موسیقی فیلم ها از آنها استفاه می کند.

گفتنی است که عظیمی نژاد سرپرست گروه موسیقی «بوم و بر» هم هست؛ او در سبک موسیقی تلفیقی فعال است و هدف از فعالیت های تلفیقی موسیقی سنتی و مدرن هم آن است که تا در فضایی مدرن و امروزی شنوندگان را به شنیدن نغمات و مقاماتی دعوت می کند که در حال فراموش شدن هستند. این را هم باید افزود که سایر اعضای این گروه نیما رمضان ،آرش سعیدی و بردیا امیری هستند.


آرای عظیمی نژاد در عصر جدید

مسابقه عصر جدید یکی از برنامه های پر مخاطب شبکه سوم سیما است که استعدادهای برتر در حوزه های مختلف را مورد شناسایی قرار می دهند. آریا عظیمی نژاد یکی ازچهار داور این مسابقه است.

در این برنامه آریا مورد انتقاد مخاطبان این برنامه قرار گرفت. ادر حقیقت آریا عظیمی نژاد در عصر جدید از سخت گیرترین داور مرحله اول شناخته شد و به این دلیل که کمترین رای مثبت را به استعداد ها اختصاص می داد، مورد انتقادهای تند مخاطبان تلویزیون قرار گرفت. در مورد سخت گیری عظیمی نژاد در عصر جدید باید گفت که او در مجموع از بین ۴۲ شرکت کننده در شش مسابقه آغازین، به ۱۹ نفر رای منفی داده است و این یعنی ۴۵٫۲ درصد آراء اختصاص داده شده او منفی بوده است.

به این ترتیب او از سوی مخاطبان عصر جدید به عنوان داور سخت گیر این مسابقه شناخته شده است. جالب است که خودش هم می داند که سختگیر است و علت این کار خود را کامل تر شدن و موفق شدن شرکت کنندگان اعلام کرده است.

اسم همسر آریا عظیمی نژاد


آثار آریا عظیمی نژاد

این هنرمند خوب کشورمان دارای آثار و کارهای متنوع و بعضا معروفی است که در اامه این مقاله از پارسی نو آنها را برای شما لیست کرده ایم.

آلبوم‌ های آریا عظیمی نژاد

آلبوم آریا عظیمی نژاد به نام «جادوی ایران‌زمین»

آلبوم آریا عظیمی نژاد به نام «جادوی ایران‌زمین۲»

آلبوم آریا عظیمی نژاد به نام «میم مثل مادر»

آلبوم آریا عظیمی نژاد به نام «ساقی سرمست» سوگنامه ای بر شهیدان کربلا

سریال ‌های آریا عظیمی نژاد

موسیقی سریال پزشکان به کارگردانی مسعود کرامتی در سال ۱۳۷۷

موسیقی سریال کمین به کارگردانی مسعود کرامتی در سال ۱۳۷۹

موسیقی سریال خانه ما به کارگردانی مسعود کرامتی در سال ۱۳۷۹

موسیقی سریال کاکتوس‌های بی‌شخصیت به کارگردانی نیما فلاح

موسیقی سریال زنگِ آخر به کارگردانی نیما فلاح در سال ۱۳۸۱

موسیقی سریال این راهش نیست به کارگردانی مسعود کرامتی در سال ۱۳۸۲

موسیقی سریال مروارید سُرخ به کارگردانی مسعود رسام در سال ۱۳۸۳

موسیقی سریال روزهای اعتراض به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در سال ۱۳۸۴

موسیقی سریال نیمکت به کارگردانی محمد رحمانیان در سال ۱۳۸۴

موسیقی سریال او یک فرشته بود به کارگردانی علیرضا افخمی در سال ۱۳۸۴

موسیقی سریال آخرین گناه به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در سال ۱۳۸۵

موسیقی سریال پریدخت به کارگردانی سامان مقدم در سال ۱۳۸۶

موسیقی سریال روز حسرت به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۷

موسیقی سریال رستگاران به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۸

موسیقی سریال جراحت به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور در سال ۱۳۸۸

موسیقی سریال پس از سالها  به کارگردانی اکبر خواجوی در سال ۱۳۸۸

موسیقی سریال چاردیواری به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۹

موسیقی سریال زیر به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۹

موسیقی سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۰

موسیقی سریال تا ثریا به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۰

موسیقی سریال پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی علیرضا افخمی در سال ۱۳۹۰

موسیقی سریال مثل یک کابوس به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در سال ۱۳۹۰

موسیقی سریال چک برگشتی به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۱

موسیقی سریال راه طولانی به کارگردانی رضا کریمی در سال ۱۳۹۱

موسیقی سریال بیدار باش به کارگردانی احمد کاوری در سال ۱۳۹۱

موسیقی سریال دیوار به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۱

موسیقی سریال پایتخت ۲ به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۲

موسیقی سریال دودکش به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۹۲

موسیقی سریال پایتخت ۳ به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۳

موسیقی سریال میکائیل به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۴

موسیقی سریال پایتخت ۴ به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۴

موسیقی سریال قرعه به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در سال ۱۳۹۵

موسیقی سریال علی‌البدل به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۶

موسیقی سریال سفر در خانه به کارگردانی بهمن گودرزی در سال ۱۳۹۷

موسیقی سریال پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۷

موسیقی سریال احضار به کارگردانی رامین عباسی زاده در سال ۱۳۹۷

فیلم ‌های سینمایی آریا عظیمی نژاد

 آریا عظیمی ‌نژاد instagram

موسیقی فیلم سینمایی عروس خوش‌قدم به کارگردانی کاظم راست‌گفتار

موسیقی فیلم سینمایی نقاب به کارگردانی کاظم راست‌گفتار در سال ۱۳۸۳

موسیقی فیلم سینمایی من و دبورا به کارگردانی سید ضیاءالدین دری در سال ۱۳۸۴

موسیقی فیلم سینمایی عروسک فرنگی به کارگردانی فرهاد صبا در سال ۱۳۸۴

موسیقی فیلم سینمایی صحنه جرم، ورود ممنوع! به کارگردانی ابراهیم شیبانی

موسیقی فیلم سینمایی چند کیلو خرما برای مراسم تدفین به کارگردانی سامان سالور در سال ۱۳۸۴

موسیقی فیلم سینمایی عشق ممنوع به کارگردانی سیدضیاءالدین دری در سال ۱۳۸۴

موسیقی فیلم سینمایی میم مثل مادر به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور در سال ۱۳۸۵

موسیقی فیلم سینمایی پارک وی به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۱۳۸۵

موسیقی فیلم سینمایی همیشه پای یک زن در میان است به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۶

موسیقی فیلم سینمایی فرش ایرانی اپیزود فرش زمین به کارگردانی کمال تبریزی

موسیقی فیلم سینمایی فرزند خاک به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر در سال ۱۳۸۶

موسیقی فیلم سینمایی آن سوی رودخانه به کارگردانی عباس احمدی مطلق در سال ۱۳۸۷

موسیقی فیلم سینمایی نفوذی به کارگردانی احمد کاوری و مهدی فیوضی در سال ۱۳۸۷

موسیقی فیلم سینمایی طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۸۸

موسیقی فیلم سینمایی آدمکش به کارگردانی رضا کریمی در سال ۱۳۸۸

موسیقی فیلم سینمایی بیداری رؤیاها به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر در سال ۱۳۸۸

موسیقی فیلم سینمایی بهشت اینجاست به کارگردانی حمیدرضا سلیمیان در سال ۱۳۸۹

موسیقی فیلم سینمایی محرمانه تهران به کارگردانی مهدی فیوضی در سال ۱۳۹۰

موسیقی فیلم سینمایی زندگی خصوصی به کارگردانی محمدحسین فرح ‌بخش در سال ۱۳۹۰

موسیقی فیلم سینمایی کاغذ خروس ‌نشان به کارگردانی مریم میلانی در سال ۱۳۹۰

موسیقی فیلم سینمایی چک به کارگردانی کاظم راست ‌گفتار در سال ۱۳۹۰

موسیقی فیلم سینمایی خواب‌ زده ‌ها به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۱۳۹۲

موسیقی فیلم سینمایی تراژدی به کارگردانی آزیتا موگویی در سال ۱۳۹۲

موسیقی فیلم سینمایی مستانه به کارگردانی محمدحسین فرح ‌بخش در سال ۱۳۹۳

موسیقی فیلم سینمایی عشق به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۹۳

موسیقی فیلم سینمایی شاهزاده روم به کارگردانی هادی محمدیان در سال ۱۳۹۳

موسیقی فیلم سینمایی در مدت معلوم به کارگردانی وحید امیرخانی در سال ۱۳۹۳

موسیقی فیلم سینمایی گینس به کارگردانی محسن تنابنده در سال ۱۳۹۳

موسیقی فیلم سینمایی نیم به کارگردانی بهمن کامیار در سال ۱۳۹۴

موسیقی فیلم سینمایی پرونده‌ای برای سارا به کارگردانی نادر مقدس در سال ۱۳۹۴

موسیقی فیلم سینمایی آب ‌نبات چوبی به کارگردانی محمد حسین فرح ‌بخش در سال ۱۳۹۴

موسیقی فیلم سینمایی ژانویه خونین محصول کشور آذربایجان به کارگردانی وحید مصطفایف در سال ۱۳۹۴

موسیقی فیلم سینمایی هلن به کارگردانی علی اکبر ثقفی در سال ۱۳۹۴

موسیقی فیلم سینمایی خوب، بد، جلف به کارگردانی پیمان قاسم‌ خانی در سال ۱۳۹۵

موسیقی فیلم سینمایی انتهای خیابان مهر به کارگردانی کامران قدکچیان در سال ۱۳۹۵

موسیقی فیلم سینمایی تخته‌ گاز به کارگردانی محمد آهنگرانی در سال ۱۳۹۷

موسیقی فیلم سینمایی همه چی عادیه به کارگردانی محسن دامادی در سال ۱۳۹۷

موسیقی فیلم سینمایی ۲۳ نفر به کارگردانی مهدی جعفری در سال ۱۳۹۷

موسیقی فیلم سینمایی بی ‌حسی موضعی به کارگردانی حسین مهکام در سال ۱۳۹۷

فیلم ‌های تلویزیونی آریا عظیمی نژاد

موسیقی تله فیلم پرنده شاهین در سال ۱۳۸۶

موسیقی تله فیلم سایه‌ های آرزو به کارگردانی ابراهیم سلطانی فر در سال ۱۳۸۷

موسیقی فیلم تلویزیونی «زنگار» به کارگردانی عباس احمدی مطلق در سال ۱۳۸۹

تیتراژهای ساخته آریا عظیمی نژاد

موسیقی تیتراژ «سینما یک»

موسیقی تیتراژ «ایرانیوم»

موسیقی برنامه «سمت خدا» ویژه ماه رمضان

موسیقی تیتراژ برنامه «آنسو»

موسیقی تیتراژ برنامه «عصر جدید»

موسیقی تیتراژ برنامه «نان و ماه» ویژه ماه رمضان

فیلم های کوتاه آریا عظیمی نژاد

ساخت موسیقی فیلم کوتاه به نام سه خواهر

ساخت موسیقی فیلم کوتاه به نام کیف

ساخت موسیقی فیلم کوتاه به نام درس آخر

ساخت موسیقی فیلم کوتاه به نام پشت‌سر باد نمی‌آید

ساخت موسیقی فیلم کوتاه به نام آن

ساخت موسیقی فیلم کوتاه به نام زرد، آبی، قرمز

آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی

مستندهای آریا عظیمی نژاد

موسیقی مستند آوای ماه به کارگردانی مسعود امینی تیرانی در سال ۱۳۸۴

موسیقی مستند باز آی به کارگردانی سهیل نصیری در سال ۱۳۸۶

موسیقی مستند «وقتی ابرها پایین می‌آیند» به کارگردانی معین کریم ‌الدّینی در سال ۱۳۹۰

موسیقی مستند «آتلان» به کارگردانی معین کریم‌ الدّینی در سال ۱۳۹۳

موسیقی مستند «به پشت تابلو نگاه کن» به کارگردانی محسن برمهانی

موسیقی مستند «لبیک (پیاده‌روی اربعین)» به کارگردانی وحید امیرخانی در سال ۱۳۹۱

موسیقی مستند در جستجوی سایه به کارگردانی حمید خداشناس

مستند موسیقی «وزرا جنگ» به کارگردانی مهناز صبور در سال ۱۳۹۶

تئاترهای آریا عظیمی نژاد

موسیقی تئاتر آن سوی آیینه به کارگردانی آزیتا حاجیان

موسیقی تئاتر گرگ و میش به کارگردانی آزیتا حاجیان

موسیقی تئاتر تلخ ‌بازی قمر در عقرب به کارگردانی شهره لرستانی

موسیقی تئاتر سه سال و نیم به کارگردانی امیر آقایی

موسیقی تئاتر اژدهاک به کارگردانی وحید عیوضی

موسیقی تئاتر هُتل عروس به کارگردانی سیما تیرانداز

سایر پروژه‌ های تولیدی آریا عظیمی نژاد

قطعات موسیقایی آریا عظیمی نژاد

اینستاگرام آریا عظیمی ‌نژاد , تلگرام آریا عظیمی ‌نژاد

ساخت قطعه موسیقی به نام «شکایت هجران» به خوانندگی محمد اصفهانی آلبوم نون و دلقک

ساخت قطعه موسیقی به نام «بر آتش»، «مرو ای دوست»، «مُناجات»

ساخت قطعه موسیقی به نام «غزال» در آلبوم بی‌واژه از محمد اصفهانی

ساخت قطعه موسیقی به نام «زائر بهار» به خوانندگی محمد اصفهانی

ساخت قطعه موسیقی به نام «هروله» اربعین حسینی به خوانندگی امیرحسین مدرس و حمیدرضا ترکاشوند

ساخت قطعه موسیقی به نام «عبور» به خوانندگی حمیدرضا ترکاشوند

ساخت قطعه موسیقی به نام «ضربه دوازدهم» به خوانندگی حجت اشرف زاده

ساخت قطعه موسیقی به نام «فقط عشق» به خوانندگی رضا صادقی

ساخت قطعه موسیقی به نام «سوره زلف» به خوانندگی امیرحسین مدرس

ساخت قطعه موسیقی به نام «در این قطعه از بهشت» با مداحی کریم خانی معروف به آمده‌ام ای شاه پناهم بده

ساخت مجموعه قطعات موسیقایی به نام «رنگین کمان درد»

ساخت مجموعه قطعات موسیقایی به نام «شهادت نامه»

ساخت تیزر فیلم سینمایی به نام «بوسیدن روی ماه» به خوانندگی محمد اصفهانی

نوازندگی ‌های آریا عظیمی نژاد

نوازندگی سه ‌تار در آلبوم ماه غریبستان به خوانندگی محمد اصفهانی

نوازندگی سه ‌تار در آلبوم «حال منِ بی‌تو» به خوانندگی علیرضا عصار

نوازندگی سه ‌تار در آلبوم «غریبه» به خوانندگی فریدون آسرایی

نوازندگی سه ‌تار در آلبوم «راه بی‌پایان» به خوانندگی پویا نیک پور

نوازندگی سه تار در موسیقی سینمایی «Caótica Ana»  به آهنگسازی جاسلین پوک ساخت کشور اسپانیا

نوازندگی سه تار در موسیقی سینمایی « «Brick lane»»  به آهنگسازی جاسلین پوک ساخت کشور انگلستان

نماهنگ‌ های آریا عظیمی نژاد

ساخت موسیقی نماهنگ برای «لحظه‌های ماندگار» به کارگردانی حسین ستاره

ساخت موسیقی نماهنگ برای علی بن ابی ‌طالب

ساخت موسیقی نماهنگ برای «بی‌انتها»

ساخت موسیقی نماهنگ برای «انابت» مناجات و ربنا مخصوص ماه رمضان

موسیقی نماهنگ برای ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۸ در برنامه «عصر جدید»

سایر آثار هنری آریا عظیمی نژاد

ساخت تک ‌آهنگ دلشدگان از موسیقی فیلم سینمایی دلشدگان ویژه روز تولد محمدرضا شجریان

اجرای موسیقی به صورت زنده در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

اجرای موسیقی به صورت زنده در بخش به یاد درگذشتگان در پنجمین جشن سالانه موسیقی ما

سایر فعالیت‌ های آریا عظیمی نژاد

عضو هیئت داوران در بخش «مسابقه ملی» در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در سال ۱۳۹۴

عضو هیئت داوران دوره‌ سی و یکیمن جشنواره موسیقی فیلم فجر در سال ۱۳۹۴

عضو هیئت داوران بخش فیلم‌ های سینمایی هجدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۵

عضو هیئت داوران در بخش موسیقی متن در دهمین جشن بزرگ انیمیشن ایران در سال ۱۳۹۷

عضو اتاق فکر و شورای سیاستگذاری در سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در سال ۱۳۹۷

عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران

عضو داوران برنامه استعدادیابی تلویزیونی عصر جدید در سال ۹۸-۱۳۹۷

افتخارات آریا عظیمی نژاد

افتخارات آریا عظیمی نژاد

دریافت مقام دوم در جشنواره بین المللی موسیقی Langollen بریتانیا در رشته موسیقی فولکلوریک بین‌المللی با تکنوازی سه‌ تار در سال ۲۰۰۴

نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین موسیقی متن در فیلم «فرزند خاک» در بیست وششمین جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۸۷

نامزد دریافت تندیس زرین برای بهترین موسیقی متن در فیلم «فرزند خاک» در دوازدهمین جشن سینمای ایران در سال ۱۳۸۷

نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین موسیقی متن در فیلم «طلا و مس» در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹

نامزد دریافت تندیس زرین برای بهترین موسیقی متن در فیلم «طلا و مس» در دوازدهمین جشن سینمای ایران در سال ۱۳۸۹

کسب جایزه کارشناسی بهترین قطعه موسیقی تلفیقی در نخستین جشن سالانه موسیقی ما را برای ساخت قطعه موسیقی به نام «عزای عالم» از آلبوم «ساقی سرمست» در سال ۱۳۹۲

کسب جایزه بهترین موسیقی در فیلم «پایتخت ۳» در مراسم تقدیر از برترین ‌های نوروزی سیما در سال ۱۳۹۳

کسب جایزه بهترین موسیقی برای مستند «آتلان» در جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۴

نامزد دریافت جایزه آهنگساز برگزیده موسیقی پاپ در سال ۱۳۹۶ در پنجمین جشن سالانه موسیقی ما

نامزد دریافت جایزه تنظیم‌ کننده برگزیده موسیقی پاپ، راک و تلفیقی در سال ۱۳۹۶ در پنجمین جشن سالانه موسیقی ما