رابطه از پشت حرام است؟ , عوارض رابطه از پشت برای زن

نیاز به داشتن رابطه جنسی ناشی از غریزه ذاتی در انسان و غیر انسان است. از قدیم الایام این رابطه در بین زن و مرد و به شکل رابطه واژینال شکل گرفته است اما به مرور زمان رابطه جنسی از پشت یا همان رابطه مقعدی هم مرسوم شد و حتی بین افراد هم جنس هم این عمل صورت می گیرد.

اما ایا از خطرات رابطه از پشت اطلاع دارید؟ برخی از افراد رابطه از پشت در بارداری خود دارند، برخی رابطه از پشت در دوارن عقد دارند و… اما به هر حال این رابطه توام با تبعاتی است که باید از انها اطلاع داشته باشید که ما در این مقاله از پارسی نو به طور کامل به انها پرداخته ایم و امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.


در مورد رابطه جنسی از پشت بیشتر بدانید

رابطه جنسی مقعدی به نوعی از آمیزش جنسی گفته می شود که در آن از مقعد برای برقراری رابطه جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. در تعریف رابطه جنسی از مقعد بین یک زن و مرد، باید گفت که این عمل عبارت است از انجام فعالیت جنسی با دخول آلت تناسلی مردانه به مقعد زن. البته سکس مقعدی میان دو نفر مرد هم ممکن است و آن را لواط هم می گویند.

چرا برای برخی از افراد رابطه جنسی مقعدی لذت بخش است؟

علت لذت بخش بودن رابطه جنسی برای برخی از افراد به این علت است که رشته های عصبی زیادی در بخش مقعد وجود دارد. برای مردان این رابطه بسیار لذت بخش است چرا که رابطه مقعدی باعث تحریک پروستات در آنها می شود. اما باید در نظر داشت به علت وجود رشته های عصبی زیاد، احتمال دارد که در اثر کم توجهی یا عدم اطلاع دقیق از چگونگی برقراری این رابطه، هر یک از شرکای جنسی یا زن و شوهر، درد زیادی در این رابطه تحمل کند و احساس خوشی یا لذت ناشی از نزدیکی از بین برود. و دقیقا به علت همین مشکلات است که اغلب زوجین از برقراری این نوع رابطه جنسی صرف نظر می کنند.


علت گرایش به رابطه جنسی مقعدی چیست؟

در مورد تمایلِ داشتن به برقراری رابطه جنسی از پشت در بین افراد باید بدانید که این تمایل اکثرا بواسطه تحریک شدن در اثر دیدن فیلم های پورنوگرافی است. در اینگونه فیلم ها، رابطه جنسی مقعدی به طور معمول به عنوان یک روش رایج و مطلوب و البته بدون درد به تصویر در می آید.

همین بدون درد به تصویر کشیدن این نوع رابطه، می‌تواند باعث شود زن و شوهر این عمل جنسی را بدون مراقبت انجام دهند و در نتیجه ناراضایتی جنسی برای طرفین پیش می آید. از طرف دیگر، عضلات تنگ‌ کننده در ناحیه مقعد واکنش مختلفی به دخول نشان می‌دهد، از آنجایی که عضلات ناحیه مقعد بافتی دارند که بیشتر مستعد ابتلا به پارگی هستند، می توانند در زمان رابطه باعث ایجاد مشکل شوند و باعث درد زیادی شود و سلامت فرد را به خطر بیاندازد.

رابطه جنسی مقعدی بدون درد ممکن است؟ (آموزش رابطه از پشت بدون درد)

پیشنهاد می کنیم زوجین ترجیحا از انجام این روش رابطه جنسی پرهیز کنند اما در صورتی که هر دو نفر به انجام این رابطه تمایل داشته باشند، به این صورت اقدام کنید:

آرام کار را شروع کنید چون وارد کردن آلت جنسی به مقعد به سرعت و بطور ناگهانی چیزی به جز درد را برای طرف مقابلتان به همراه ندارد.

ما در سایت پارسی نو برای این منظور پیشنهاد می کنیم که برای انجام رابطه جنسی مقعدی بدون درد قبل از وارد کردن آلت خود به مقعد، ابتدا این ناحیه را کمی تحریک کنید. باید بدانید که تحریک این ناحیه از بدن در اکثر افراد با لذت زیادی همراه است. به خاطر داشته باشید که رکتوم یا خود مقعد فوق العاده حساس است و به همین علت هم می بایست با احتیاط به آن نزدیک شوید و رابطه جنسی تان را برقرار کنید.

ساده ترین روش این است که در زمان انجام رابطه جنسی مقعدی، بوسیله انگشت این ناحیه را نوازش و تحریک کنید. پیشنهاد می کنیم که قبلا ناخنها را کوتاه کنید و دست تان را خوب بشوئید. روی عکس العمل شریک جنسی تان دقت کنید، اگر با این کار شما او احساس راحتی کرد و مشکلی نداشت، در مرحله بعد باسن او را بیشتر باز کنید و انگشت را عمیق تر کنید.

قبل از شروع و وارد کردن آلت خود، اطمینان پیدا کنید که انگشتان شما بخوبی لیز شده اند. البته می توان از مواد لیز کننده برای این رابطه استفاده کرد. اما ساده ترین روش برای این کار در صورت ضرورت، بزاق دهان است. بعد از لیز کردن مقعد با هر روشی، کم کم و به آهستگی انگشت خود را به داخل فرو کنید. برای این که همسر یا طرف مقابل تان اذیت نشود، از فشار آوردن خودداری کنید.

عوارض رابطه مقعدی برای مردان , رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟

بعد از این که انگشت شما وارد مقعد شد آنگاه با حرکات آرام، دیواره آنرا ماساژ دهید تا آرام آرام ماهیچه های این ناحیه شل شوند و مقعد آماده وارد شدن آلت شما شود. آن زمان که فکر کردید مقعد به طور کامل شل شده و هر دو نفر شما آمادگی لازم برای برقراری رابطه را دارید، آنگاه مقدار زیادی از ماده لیز کننده را روی آلت خود بریزید و سر آلت را به آرامی وارد مقعد کنید.

بیشتر بدانید : عوارض خودارضایی در دختران و پسران

بهتر است در ابتدای رابطه سر آلت را وارد کرده و سپس به صورت آهسته و با حرکات ریتمیک، آلت خود را داخل و خارج کنید. در طول رابطه که بدن او شل شد، ضمن انجام همان حرکات به صورت منظم، مقدار بیشتری از آلت خود را وارد مقعد کنید و به همان صورت قبلی به داخل و خارج کردن همان مقدار از آلتتان ادامه دهید. به همین صورت تا زمانیکه همسر یا طرف مقابل شما هنوز میتواند شرایط را تحمل کند، آلت خود را بیشتر فرو کنید.


نکته مهم در رابطه جنسی از پشت بدون درد

بنا به درد زیادی که ممکن است این رابطه برای طرف مقابل داشته باشد، بوسه کردن، نوازش و ابراز کلمات عاشقانه نقش بسزایی در کاهش درد دارد. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که هیچ وقت در پایان رابطه جنسی از پشت، آلت تان را ناگهانی و یکدفعه از مقعد بیرون نکشید، چرا که این کار باعث ایجاد درد شدیدی در طرف مقابل تان خواهد شد.

نکات مهم بهداشتی در زمان رابطه جنسی مقعدی

هر رابطه جنسی نیاز به رعایت موارد بهداشتی دارد تا از انتقال بیماریها پیشگیری شود. آقایان برای حفظ سلامتی خود و طرف مقابل تان همیشه و در زمان انجام هر گونه رابطه جنسی حتما از کاندوم استفاده کنید.

این نکته هم مد نظرتان باشد که در ابتدای رابطه از پشت که میخواهید آلت خود را وارد مقعد کنید، انجام آن ممکن است بسیار سخت باشد و صرفا بتوانید بخشی از آلت را وارد مقعد کنید، فشار بیش از اندازه در ابتدای رابطه احتمال پارگی در مقعد طرف مقابل تان را بالا می برد. پس احتیاط کنید.

همچنین می بایست دستهای تان را قبل و بعد از انجام رابطه جنسی مقعدی بخوبی بشویید. هرگز، هرگز انگشت یا آلتتان را که وارد مقعد کرده اید پیش از تمیز کردن و شستن کامل به واژن همسرتان وارد نکنید. این کار احتمال انتقال عفونت ها از مقعد به واژن را بالا می برد.


عوارض دراز مدت انجام رابطه جنسی از پشت

چنانچه رابطه جنسی مقعدی به طور مکرر انجام گیرد به تدریج مشکلات زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • فراختر شدن یا به اصطلاح گشاد شدن مقعد
  • از بین رفتن چین‌های مخاطی مقعد
  • در موارد پیشرفته و در صورت همیشگی بودن این عمل، نارسائی عضله اسفنکتر مقعد رخ می دهد و بی‌اختیاری مدفوعی بدترین نتیجه آن است.
  • ابتلا به بیماری سرطان بوون

رابطه جنسی از پشت در دوران عقد , حکم رابطه جنسی از پشت

در مورد  بیماری سرطان بوون (به انگلیسی : BOWEN) بیشتر بدانید

این بیماری یکی از انواع سرطانهای پوستی (SCC یا سرطان سلول سنگفرشی) نادر است که در مخاط انتهای مقعد به وجود می آید. این بیماری خطرناک در سنین بالا و در جوانانی که زگیل مقعدی دارند و فعالیت جنسی زیادی را تجربه کرده اند، ظاهر می‌شود. علائم این بیماری عبارت است از خارش دور مقعدی، سوزش یا خون‌ریزی هست. در معاینه پلاک‌های مجزا قرمز و پوسته‌دار نیز رؤیت شده است. این بیماری در هم‌جنس‌گرایان گزارش شده ‌است.


رابطه مقعدی از نظر دین اسلام

در مورد انجام دادن رابطه جنسی مقعدی حساسیت های دینی و مذهبی وجود دارد که زوجین یا هر دو نفری که تمایل به انجام این رابطه دارند می بایست قبل از انجام دادن این رابطه به آنها توجه لازم را داشته باشند. از جمله مسلمانان چه زن و چه مرد باید بدانند که اولا در دین مبین اسلام به سکس مقعدی بین دو مرد لواط گفته می شود و به رابطه مقعدی مرد با زن نیز وطی دبر گفته می‌شود.

همانطور که احتمالا شما هم می دانید انجام دادن عمل لواط در دین اسلام به شدت منع شده و حرام است و جزو گناهان کبیره‌ محسوب می شود و برای آن مجازات اعدام در نظر گرفته شده است. اما در خصوص حکم سکس مقعدی مرد و زن اختلاف نظر دینی وجود دارد به صورتی که برخی از علما بر این اعتقاد هستند که این عمل کاملاً حرام است و در هیچ صورتی نباید انجام گیرد و چنانچه کسی مرتکب این عمل شد، می بایست توبه کند.

برخی هم معتقدند چنانچه زن راضی به انجام این عمل نباشد، رابطه جنسی از پشت حرام است و نباید شریک زندگی اصراری برای انجام داشته باشد و در غیر اینصورت اگر زن خود هم تمایل داشت، شدیداً مکروه‌است. انجام سکس از مقعد در بین اهل سنت شدیدا منع شده و آن را حرام می‌دانند و حتی برخی از علمای این مذهب از اسلام فتوا داده‌اند که چنانچه مردی چنین کاری را از همسرش بخواهد و یا انجام دهد زنش می‌تواند فوراً از او طلاق بگیرد و شرایط باید برای جدایی انها فراهم شود.

برای برخی از افراد این سوال پیش می آید که آیا اگر فردی قبل از ازدواج، نزدیکی جنسی از پشت داشته است می توان به آن پی برد؟ در پاسخ این دسته از افراد باید گفت که بله، از طریق انجام معاینات پزشکی به راحتی میتوان به این ابهام پاسخ داد و دریافت که فرد تا آن زمان این نوع از رابطه جنسی را تجربه کرده است یا نه.

در پایان این مقاله باید بگوییم که انجام هر کاری باید بر اساس اصول آن باشد، اصل رابطه جنسی و لذت جنسی برای زن و مرد از طریق رابطه واژینال است و کسی نمی تواند منکر این لذت شود.

به عبارت ساده تر هر عضوی از بدن برای انجام کاری ساخته شده است و مقعد عضوی است که فقط دفع می کند و جایی برای دخول ندارد اما واژن برای این کار ساخته شده است و مسیری است که هر دو نفر می توانند به ارگاسم برسند. پیشنهاد می کنیم از انجام روابط جنسی بر اساس فیلم های مستهجن پیشگیری کنید و یک زندگی جنسی سالم با همسرتان داشته باشید.


همچنین بدانید : نقطه جی در آقایان و محل نقطه جی در زنان کجاست