رضا عطاران کیست , رضا عطاران در دورهمی

شاید اگر شما هم طرفدار رضا عطاران باشید این سوال در ذهن تان نقش بسته باشد که رضا عطاران کجاست. واقعیت آن است که رضا عطاران و مهران مدیری از جمله هنرمندان محبوب کشورمان هستند که فیلم ها و مجموعه های زیادی را برای مخاطبان سینما و تلویزیون تهیه کرده اند.

در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی رضا عطاران مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم و در مورد رضا عطاران و همسرش هم برای شما عکس ها و مطالبی را درج کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


زندگینامه کامل رضا عطاران

رضا عطاران یکی از هنرمندان مطرح کشورمان است که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۴۷ در مشهد به دنیا آمده است. اگر بخواهیم به صورت دقیق تر بگوییم، عطاران از پدر و مادری گنابادی در بخش کاخک در محله فلکه ضد مشهد به دنیا آمده است. او بازیگر، کارگردان، فیلم‌ نامه‌ نویس، خواننده و تدوین‌گر مشهور ایرانی است.

تحصیلات رضا عطاران

عطاران دیپلم رشته اقتصاد دیپلم را دارد. او برای ادامه تحصیل در رشته طراحی صنعتی وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد اما ادامه تحصیل را رها کرد و به دنبال علاقه هنری اش به عرصه سینما روی آورد.

ازدواج رضا عطاران

رضا عطاران وقتی که ۲۶ سال سن داشت ازدواج کرده است و متاهل است. نام همسر رضا عطاران فریده فرامرزی است. فریده فرامرزی هم مانند همسرش بازیگر است و از جمله بازی های او می توان به نقش آفرینی اش در فیلم استراحت مطلق و در فیلم صندلی خالی اشاره کرد. گفتنی است که فرامرزی برای بازی در فیلم صندلی خالی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول زن از جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.

رضا عطاران و فریده فرامرزی در سال ۱۳۷۳ با هم ازدواج کرده اند و فرزندی هم ندارند.

نام همسر رضا عطاران , همسر رضا عطاران

رضا عطاران و همسرش فریده فرامرزی

چرا رضا عطاران بچه دار نشده است؟!

این هنرمند خوب کشورمان گفته است که اگر قرار بر بود و نبود بچه در زندگی مشترک من و همسرم باشد، ترجیح می دهم فرزندی نداشته باشم. او گفته است این که ما فرزندی نداریم توافقی بوده است که پیش از ازدواج بین من و همسرم صورت گرفته است.

خانواده رضا عطاران

رضا عطاران بازیگر و کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح کشورمان مشهدی است. او فرزند سوم خانواده است و اصالتاً اهل کاخک گناباد است. نام پدر رضا عطاران ذبیح الله عطاران است.  مادر رضا عطاران چند پس از تولد او در زلزله کاخک فوت کرده است. عطاران دارای دو خواهر بزرگتر از خود است و یک برادر کوچکتر ناتنی هم دارد.

گفتنی است که پدر رضا عطاران بعد از فوت مادر رضا مجدد ازدواج کرده است و همسر دوم او هم بعد از مدتی فوت کرده و ایشان برای بار شوم ازدواج کرده و در حال حاضر با همسر سوم خود در مشهد زندگی می کند.

خصوصیات اخلاقی رضا عطاران

رضا عطاران سیگاری است و فقط هم سیگار بهمن می کشد. مدتی است که به سلامت اش اهمیت می دهد و مانند همسرش گیاهخوار شده است.

عطاران علاوه بر هنر بازیگری و کارگردانی، نقاش و خطاط حرفه ای است و در مورد مجسمه سازی هم دستی بر آتش دارد.

او هم مانند بسیار از آقایان به شدت فوتبالی است و در زمره افرادی است که فوتبال هنرمندان را پایه ریزی کرده است.

اغلب رضا عطاران را با کلاه می بینیم و در این مورد گفته است که از زمانهای قدیم و حتی در زمان بازی در مجموعه ساعت خوش کلاه استفاده می کرده ام. او گفته است که علاقه به کلاه در من با کچل شدنم بیشتر شد و بر این اساس همیشه کلاه دارم.

آغاز فعالیت های هنری رضا عطاران

آغاز فعالیت های هنری عطاران به ‌عنوان بازیگر به سال ۱۳۶۰ بر می گردد که در تئاتر حسن حامد ایفای نقش کرد. این همکاری عطاران و حسن حامد تا سال ۱۳۷۱ ادامه داشته است. عطاران چیزی در حدود ۱۱ سال درگیر کار در تئاتر بوده است.

اولین بار رضا عطاران در سال ۱۳۶۹در قاب تلویزیون دیده شد چرا که او در آن سال در مجموعه بیداران به کارگردانی اصغر عبداللهی ایفای نقش کرد. موفقیت و پیشرفت رضا عطاران در زمینه بازیگری به همکاری اش با مهران مدیری بر می گردد که در دو مجموعه پرواز ۵۷ و ساعت خوش بازی کرد و بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

همانطور که اشاره کردیم رضا عطاران یکی از کارگردانان مشهور کشورمان است و نخستین تجربه کارگردانی اش به تهیه برنامه سیب خنده مربوط می شود. این برنامه برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شد. او در سال ۱۳۸۱ در برنامه پر مخاطب کلاه‌ قرمزی و سروناز حاضر شد و در سال ‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ به اوج محبوبیت بین مردم دست یافت چرا که در این سالها دو سریال موفق به نام های خانه ‌به ‌دوش و متهم گریخت را کارگردانی کرد و البته خودش هم در این سریالها ایفای نقش داشت و حسابی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

این بازیگر مرد مشهور ایرانی در سال ۱۳۶۸ با ایفای نقش در فیلم خروس جنگی، نظر مخاطبان را به خود جلب کرد. سپس وی در سال ۱۳۸۸ در فیلم نیش زنبور ایفای نقش کرد. فیلم نیش زنبور با بازی رضا عطاران در مجموع ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروش داشت.

فیلم پر مخاطب و تقریبا کمدی ورود آقایان ممنوع با بازی رضا عطاران در نقش یک معلم در سال ۱۳۸۹ هم یکی دیگر از نقاط موفقیت او به شمار می رود. گفتنی است که این فیلم در سال ۱۳۹۰ اکران شد. عطاران از جمله بازیگرانی است که موفق شده است تا سیمرغ بلورین را از جشنواره بین المللی فیلم فجر دریافت کند. در این مورد باید یدانید که کارگردانی و بازیگری عطاران در فیلم خوابم می‌آد در سال ۱۳۹۰ باعث شد تا وی موفق شود سیمرغ بلورین بهترین کارگردان بخش نگاه نو را از آن خود کند.

رضا عطاران کجاست , تلگرام رضا عطاران

رضا عطاران در سال ۱۳۹۲ در فیلم طبقه هساث بازی کرد. عطاران برای این بازی در این فیلم موفق شد تا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از آن خود کند. رضا عطاران در سال ۱۳۹۳ لقب سود آورترین بازیگر سینمای ایران را به خود اختصاص داد و این لقب از آن رو بود که بازی در فیلم‌ های طبقه هساث، رد کارپت و کلاشینکف سودآوری ۱٬۶ میلیارد تومان به دنبال داشت.

رضا عطاران در سال ۱۳۹۳ در فیلم نهنگ عنبر که کارگردانی آن را سامان مقدم بر عهده داشت، ایفای کرد. این بازیگر مرد معروف ایرانی در سال ۱۳۹۵ در دنباله فیلم نهنگ عنبر در نهنگ عنبر ۲ : سلکشن رؤیا هم ایفای نقش کرد. این فیلم در اردیبهشت ماه از سال ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شد و در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد تومان فروش داشت. عطاران در سال ۱۳۹۶ در فیلم سینمایی هزارپا بازی کرد. این فیلم لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد چرا که با فروش بیش از ۳۰ میلیارد تومان در گیشه مواجه شد.

به شهرت رسیدن رضا عطاران

این بازیگر مشهور ایرانی در سال ۱۳۷۵ با بازی در سریال دنیا شیرین توانست برای مخاطبان معرفی شود و بعد با سرزمین سبز و بعد با مجموعه مجید دلبندم به اوج شهرت رسید.

دیگر فعالیت های رضا عطاران

رضا عطاران بر خلاف سایر همکاران خود به مشاغلی چون کافه داری و رستوران داری و… به عنوان شغل دوم مشغول هستند، هیچ فعالیت اقتصادی و.. دیگری ندارد اما در فعالیت‌ های خیریه شرکت می ‌کند و به بازدید از مؤسسه‌های خیریه را در برنامه اش دارد.

اینستاگرام رضا عطاران

رضا عطاران هم مانند سایر همکاران هنرمند خود از طریق شبکه های اجتماعی با هواداران خود در ارتباط است. از جمله رضا عطاران در اینستاگرام دارای پیجی است که آدرس آن rezaattaran است و می توانید جدیدترین عکس های رضا عطاران را در آن مشاهده کنید و یا مثلا در مورد فیلم جدید رضا عطاران جزییات بیشتری را کسب کنید.


حاشیه های رضا عطاران

رضا عطاران در نشست فیلم سینمایی طبقه هساث در جشنواره بین المللی فیلم فجر، در جواب به این سوال که «آیا شما برای خنداندن مردم حاضر هستید دست به هر کاری بزنید و تصور می شود که نوعی ساختار شکنی برای خنداندن مردم در اجراهای شما دیده می‌شود» این گونه گفت که: «من خیلی از اوقاتم را با مردم و در میان آنها سپری می کنم و ماشین آن‌ ها سوار می ‌شوم؛ آن‌ها را می‌بینم و خلاصه با مردم در تعامل نزدیک هستم.

در این تعاملات همه مردم عزیز از من درخواست دارند  و می‌گویند کاری بساز تا ما بخندیم. به ‌نظرم نیاز جامعه امروز ما در ایران خندیدن است. حتی یکی از دوستان منتقد چند وقت پیش در جایی عنوان کرده بود که رضا عطاران برای اینکه مردم را بخنداند حاضر است شلوارش را هم پایین بکشد! او در مورد این انتقاد بر خودش گفته بود که من حاضرم برای خنداندن مردم کشورم شلوارم را هم پایین بکشم».

این گفته رضا عطاران باعث شد تا با واکنش های متفاوتی رو به رو شود. از جمله جمشید مشایخی بازیگر مشهور ایرانی که از قبل از انقلاب تا زمان مرگش در عرصه هنر کشورمان فعالیت داشت، از این حرف رضا عطاران انتقاد کرد و گفت: «آقای رضا عطاران اگر می‌خواهید مردم را بخندانید و می خواهید آنها شاد باشند بهتر است از بالای یک درخت چنار بپرید که مردم بخندند نه اینکه آن سخن زشت را به کار ببرید که من از گفتنش شرم دارم.» رضا عطاران هم در طی یک مصاحبه که با احسان علیخانی در ویژه برنامه نوروزی شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران داشت، نسبت به ماجرای صحبت ‌هایش در نشست خبری فیلم سینمایی طبقه هساث که جنجال ‌ها و انتقادات زیادی را در پی داشته بود گفت که همه این ماجرا یک سوء تفاهم بوده است.

ممنوع الکار شدن رضا عطاران

اغلب بازیگرانی که در مجموعه طنز ساعت خوش حضور داشتند به صورت کاملا غیر عادی تا ۳ سال از انجام فعالیت های هنری محروم شدند و رضا عطاران هم به مدت یک سال و نیم ممنوع الکار بود. او در این مدت برای گذران زندگی با وانت برای سوپرمارکت ها وسایل جا به جا می کرد.

نقدها و بازخوردها در مورد رضا عطاران

عطاران از جمله بازیگرانی است که مورد انتقادات مثبت و منفی زیادی قرار گرفته است. در مورد این بازیگر نظرات مخاطبان هم متفاوت است. حتی همکاران و بازیگران و کارگردانان دیگر هم نظرات متفاوتی در مورد عطاران دارند. از جمله برخی او را بازیگری محبوب می دانند و برخی هم عطاران را بازیگری با شخصیت کاریزماتیک تلقی می کنند که برخی اوقات در فیلم ‌هایی از قبیل هزارپا خوب می درخشد و در فیلم‌ هایی مثل دراکولا هم با موفقیتی رو به رو نمی شود. برخی دیگر از هنرمندان و بازیگران هم عطاران را بازیگری معمولی معرفی کرده اند.

فیلم‌ ها و سریال ‌های رضا عطاران هم با نقدهای متفاوتی همراه بوده است. چه فیلم ها و سریالهایی که کارگردانی کرده است و چه فیلم ها و سریالهایی که در آنها ایفای نقش داشته است.

مثلا از مجموعه خانه‌ به‌ دوش به کارگردانی و بازی عطاران به عنوان اثری یاد می ‌شود که بر اصول کمدی و طنز آمیز ساخته شده است اما دارای قصه ‌ای سخیف و ابتدایی است. برخی دیگر هم نظر مثبتی در مورد عطاران دارند، از جمله  مصطفی محمودی منتقد سینمای ایران در نقد فیلم سینمایی خروس جنگی گفته است که این فیلم دارای فیلمنامه‌ای پر از غلط است و کل داستان آن می‌خواهد به ضرب ‌المثل «هر کسی را بهر کاری ساختند» اشاره کند. این منتقد برجسته سینمای ایران گفته است که دلیل موفقیت این فیلم رضا عطاران بوده است و گفته که موفقیت این فیلم در گیشه صرفا مدیون هنرنمایی رضا عطاران است.

فیلم ورود آقایان ممنوع با بازی ویشکا آسایش و رضا عطاران بیشتر از دیگر فیلم‌ های این هنرمند مورد توجه قرار گرفت؛ در مورد انتقاد از این فیلم، مسعود فراستی از جمله منتقدینی بود که نقد مثبتی بر آن نوشت.

رضا عطاران قد , رضا عطاران سن

بازیگری و کارگردانی عطاران در فیلم خوابم می‌آد سیمرغ بلورین بهترین کارگردان بخش نگاه نو را برای او به دنبال داشت. در انتقاد مثبت و منفی از این فیلم، منوچهر اکبرلو منتقد سینمای ایران ارتباط با تماشاگران را یکی از نقاط مثبت فیلم تلقی کرد.

فیلم سینمایی بی‌ خود و بی‌ جهت یکی دیگر از فیلم ها با ایفای نقش رضا عطاران در سینما به شمار می رود و بازی در آن دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای او به ارمغان آورد. این فیلم هم انتقادات متفاوتی دریافت کرد؛ برخی منتقدین از قبیل فراستی، این فیلم را بدون میزانسن جدی معرفی کرد و برخی دیگر، مانند مهرزاد دانش فیلم سینمایی بی خود و بی جهت را فیلمی در نظر گرفت که دارای شخصیت‌پردازی مناسب است.

بازی عطاران در فیلم سینمایی دهلیز باعث شد تا این بازیگر مرد مشهور ایرانی نامزد دریافت  جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شود و همچنین موفق شد تا با بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد هفتمین جشن انجمن منتقدان را از آن خود کند. عطاران در این فیلم  برخلاف دیگر نقش ‌های اش که کمدی‌ بودند، اجرایی جدی داشت و بر اساس برخی انتقادات رضا عطاران در این فیلم به خوبی ظاهر شده است. مسعود فراستی از جمله افرادی بود که از فیلم دهلیز با بازی عطاران تعریف کرد.

این منتقد برجسته سینمای ایران اینگونه ادامه داد که فیلم دهلیز یک فیلم خوب، ایرانی و اینجایی است. آدم ‌ها در آن شناسنامه دارند و دور و اطراف ما از این گونه آدم ها پیدا می‌ شوند او اینگونه ادامه داد که آدم ها در این فیلم به ‌طور کلی انسان ‌هایی مسئله‌دار هستند. او به این مورد هم اشاره کرد که در این فیلم دوربین اندازه است و از اثر بیرون نمی‌زند. برعکس نیما حسنی ‌نسب دیگر منتقد سینما گفت که این فیلم یک فیلمی با کیفیت پایین است و اینگونه ادامه داد که: «در زمره محدود کسانی به شمار می روم که با این فیلم مهربان نیستم».

او در مقدمه صحبت هایش گفت که موضع من به فیلم سینمایی دهلیز موضع واکنشی و تدافعی نسبت به جریان اقلیت ‌گرایی است و این گونه مسائل باعث پایین آمدن کیفیت فیلم خوب می ‌شوند. حسنی نسب گفت که ما فیلم‌ سازان خوبمان را با همین بهانه به بیراهه هدایت می کنیم. او با این صحبت ها گفت که لیاقت سینمای ایران و بهروز شعیبی بیشتر از فیلم دهلیز است و امیدوارم توقع خودمان را بالاتر از استاندارد ببریم.

رضا عطاران در سال ۱۳۹۲ در فیلم طبقه هساث ایفای نقش کرد و برای بازی در این فیلم سینمایی هم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر شد. انتقادات در مورد این فیلم و موضوع آن هم کم نبود از جمله این که با وجود این که این فیلم با عناوین چون «داستان ساده اما پرکشش که این توانایی را دارد که اتفاقات کمدی فراوانی را در بر داشته باشد اما مخاطب هرچقدر که صبر می‌کند کمتر چیزی نصیبش می‌شود» مورد انتقاد قرار گرفت. اما در مجموع بازی رضا عطاران در فیلم طبقه هساث خوب ارزیابی شد و گفته شد که عطاران بازیگری طناز است که مخاطب او را دوست دارد.

فیلم استراحت مطلق یکی دیگر از فیلمهای رضا عطاران به شمار می رود.این فیلم هم توام با انتقادات مثبتی برای رضا عطاران بود. در این فیلم عطاران و ترانه علیدوستی به عنوان بهترین بازیگران فیلم معرفی شدند و بابک حمیدیان نیز به عنوان بازیگری باورپذیر مورد معرفی قرار گرفت.

رضا عطاران در فیلم نهنگ عنبر هم ایفای نقش کرد و علیرغم این که فیلمنامه آن ضعیف تلقی شده بود اما از دید منتقدان بازی رضا عطاران در این فیلم باعث شده بود تا نقاط ضعف این فیلم تا حد زیادی پوشیده شود.

دیگر فیلم سینمایی رضا عطاران فیلم گینس است، در این فیلم محسن تنابنده هم کارگردان است و هم ایفای نقش می کند و نقطه مقابل بازی عطاران بود. منتقدان بر این اعتقاد بودند که رضا عطاران در این فیلم خوب ظاهر نشده است و علت این ضعف را شخصیت پردازی ضعیف این فیلم دانسته اند.

رضا عطاران کارگردان و بازیگر فیلم دراکولا هم بوده است و واقعیت آن است که این فیلم با نقدهای مثبتی همراه نبوده است.

نهنگ عنبر ۲ : سلکشن رویا با بازی رضا عطاران مورد حمله منتقدان قرار گرفت. منتقدان این فیلم را  ضعیف‌تر از قسمت اول آن دانستند و در مورد این فیلم هم اینگونه ابراز نظر کردند که: « تنها نکته مثبت فیلم بازی رضا عطاران است و آن هم به خاطر این که عطاران در سال‌ های اخیر ژانر مختص به خود را در سینمای ایران پایه‌گذاری کرده است؛ و این ژانر هم به شکلی است که در آن تمام بارِ کمدی فیلمنامه‌ های به ‌شدت ضعیف بر دوش عطاران قرار داده می‌شود و او هم با طنازی ذاتی‌ که دارد به خوبی از پسِ اجرای آن‌ها و رفع ضعف های فیلمنامه بر می ‌آید». این فیلم بیش از بیست میلیارد تومان فروش داشت که در زمان خود پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران محسوب می‌شد.

برخی منتقدان فیلم مصادره رضا عطاران را یک فیلمی در نظر گرفتند که آغاز خوبی دارد اما رفته ‌رفته در مسیر دچار افول می شود. با این وجود برخی منتقدان نقدهای مثبتی در مورد این فیلم داشته اند. از جمله محمدرضا لطفی منتقد، نویسنده و کارگردان سینما درباره این فیلم گفت: فیلم سینمایی مصادره از نظر من یک فیلم درست و خوب صنعتی به شمار می رود که جای این نوع محصولات استاندارد در سینمای ما خالی است و می بایست ساخت اینگونه فیلم ها الگویی باشد هم برای فیلمسازان و هم برای مدیران محترم که در جریان باشند معنای درست سینمای صنعتی این گونه فیلم ها هستند که بدون کم فروشی و بدون لودگی هستند که خوب هم فروش می روند و هم یک اثر استاندارد به شمار می روند.

هزارپا فیلمی دیگر با بازی رضا عطاران بود. این فیلم با بیش از سی میلیارد تومان فروش لقب پرفروش‌ ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است. این فیلم فروش خوبی داشت اما منتقدان آن را فیلمی ضعیف تلقی کردند و گفتند یک فیلی است که در آن تمام زن ها از بهره هوشی پایینی برخوردارند و همین هم پایه بسیاری از موقعیت های طنز این فیلم شده است.

فیلم جدید رضا عطاران : فیلم سینمایی انفرادی

رضا عطاران به تازگی برای بازی در فیلم سینمایی به نام انفرادی قرارداد بسته است. این فیلم به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌  کنندگی ابراهیم عامریان است که کار فیلمبرداری آن چندی پیش کلید خورده است. گفتنی است که پیش از این احمد مهران ‌فر و مهدی هاشمی نیز برای بازی در این فیلم دعوت شده بودند. در مورد دیگر جزییات این فیلم هم باید بدانید که امیر کریمی به عنوان فیلمبردار و عبدالله اسکندری به عنوان طراح گریم در «انفرادی» هستند.

در مورد تم این فیلم هم باید بدانید که «انفرادی» فیلمی کمدی است و مسعود اطیابی بعد از ساخت فیلم ‌هایی چون «تگزاس» یک و دو و «دینامیت» کارگردانی آن را بر عهده دارد.

رضا عطاران، مهدی هاشمی و احمد مهرانفر بازیگران اصلی فیلم انفرادی هستند.


فیلم شناسی رضا عطاران

فیلم های سینمایی رضا عطاران

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی انفرادی به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۳۹۸

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی آزاد مثل هوا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال ۱۳۹۷

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی زیر نظر به کارگردانی مجید صالحی در سال ۱۳۹۷

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی مصادره به کارگردانی مهران احمدی در سال ۱۳۹۶

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی خانم یایا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال ۱۳۹۶

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داوودی در سال ۱۳۹۶

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی نهنگ عنبر ۲ : سلکشن رویا به کارگردانی سامان مقدم در سال ۱۳۹۵

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی آبنبات چوبی به کارگردانی محمد حسین فرح بخش در سال ۱۳۹۴

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی دراکولا به کارگردانی رضا عطاران در سال ۱۳۹۴

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی من سالوادور نیستم به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۴

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی گینس به کارگردانی محسن تنابنده در سال ۱۳۹۳

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم در سال ۱۳۹۳

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی کلاشینکف به کارگردانی سعید سهیلی در سال ۱۳۹۲

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی رد کارپت به کارگردانی رضا عطاران در سال ۱۳۹۲

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی طبقه هساث به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۹۲

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی استراحت مطلق به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال ۱۳۹۲

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی آینه شمعدون به کارگردانی بهرام بهرامیان در سال ۱۳۹۱

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی دهلیز به کارگردانی بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۱

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی چه خوبه که برگشتی به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۱

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی بی خود و بی جهت به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال ۱۳۹۰

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی خوابم میاد به کارگردانی رضا عطاران در سال ۱۳۹۰

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی ۳ درجه تب به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند در سال ۱۳۸۹

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی اسب حیوان نجیبی است به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال ۱۳۸۹

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی اخلاقتو خوب کن به کارگردانی مسعود اطیایی در سال ۱۳۸۹

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی هر چی خدا بخواد به کارگردانی نوید میهن دوست در سال ۱۳۸۹

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۸۹

رضا عطاران و مهران مدیری ، رضا عطاران در جشنواره فیلم فجر

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی بعد از ظهر سگی سگی به کارگردانی مصطفی کیایی در سال ۱۳۸۸

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی از ما بهترون به کارگردانی مهرداد فرید در سال ۱۳۸۸

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی نیش زنبور به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند در سال ۱۳۸۸

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی آقای هفت رنگ به کارگردانی شهرام شاه حسینی در سال ۱۳۸۷

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی صندلی خالی به کارگردانی سامان استرکی در سال ۱۳۸۷

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی هفت و پنج دقیقه به کارگردانی محمد مهدی عسگر پور در سال ۱۳۸۷

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی تسویه حساب به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۸۶

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی توفیق اجباری به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۸۶

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی خروس جنگی به کارگردانی مسعود اطیایی در سال ۱۳۸۶

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی قرنطینه به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۸۶

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی تیغ زن به کارگردانی علیرضا داوود نژاد در سال ۱۳۸۶

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی کلاهی برای باران به کارگردانی مسعود نوابی در سال ۱۳۸۵

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی هوو به کارگردانی علیرضا داوود نژاد در سال ۱۳۸۴

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی کلاه قرمزی و سرو ناز به کارگردانی ایرج طهماسب در سال ۱۳۸۱

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی سیندرلا به کارگردانی مسعود رسام و بیژن بیرنگ در سال ۱۳۷۹

بازی رضا عطاران در فیلم سینمایی کلید ازدواج به کارگردانی داوود موثقی در سال ۱۳۷۶

سریال های تلویزیونی رضا عطاران

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی گپ به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۹۱

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی نقطه سر خط به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۰

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی موج و صخره به کارگردانی مجید صالحی در سال۱۳۸۹

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی زن بابا به کارگردانی سعید آقاخانی در سال۱۳۸۸

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران در سال۱۳۸۷

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی در سال۱۳۸۷

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی ترش و شیرین به کارگردانی رضا عطاران در سال۱۳۸۵

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی کتاب فروشی هدهد به کارگردانی مرضیه برومند در سال۱۳۸۵

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران در سال ۱۳۸۴

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی خانه به دوش به کارگردانی رضا عطاران در سال۱۳۸۳

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی کوچه اقاقیا به کارگردانی رضا عطاران در سال۱۳۸۲

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی دریایی ها به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۱

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی زیر آسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان در سال۱۳۸۰

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی این چند نفر به کارگردانی مهران غفوریان در سال۱۳۷۹

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی قطار ابدی به کارگردانی رضا عطاران و بهروز بقایی در سال۱۳۷۹

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی ستاره ها به کارگردانی رضا عطاران در سال۱۳۷۸

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی حرف تو حرف به کارگردانی مهران غفوریان در سال۱۳۷۸

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی مجید دلبندم به کارگردانی رضا عطاران در سال۱۳۷۷

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی سیب خنده به کارگردانی رضا عطاران و شیرین جاهد در سال ۱۳۷۶

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی سرزمین سبز به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام در سال ۱۳۷۶

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی دنیای شیرین به کارگردانی بهروز بقایی در سال۱۳۷۵

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی سال خوش به کارگردانی مهران مدیری در سال۱۳۷۴

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۳

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی پرواز ۵۷ به کارگردانی مهران مدیری و شیرین جاهد در سال۱۳۷۲

بازی رضا عطاران در مجموعه تلویزیونی بیداران به کارگردانی اصفر عبداللهی در سال۱۳۶۹

رضا عطاران در شبکه نمایش خانگی

بازی رضا عطاران در مجموعه ماه تی تی به کارگردانی داوود میرباقری در سال ۱۳۹۵

بازی رضا عطاران در مجموعه عقاید یک آکتور سینما به کارگردانی منیژه حکمت در سال ۱۳۹۲

بازی رضا عطاران در مجموعه قلب یخی (فصل سوم) به کارگردانی سامان مقدم در سال ۱۳۹۱

تله فیلم های رضا عطاران

بازی رضا عطاران در تله فیلم زندگی در شهر بزرگ به کارگردانی محمدرضا آریان در سال ۱۳۹۱

بازی رضا عطاران در تله فیلم نشانی به کارگردانی فریدون حسن پور در سال ۱۳۸۶

بازی رضا عطاران در تله فیلم پروانه طلایی به کارگردانی مسعود نوابی در سال ۱۳۷۹

تئاترهای رضا عطاران

بازی رضا عطاران در تئاتر دوستان با محبت در سال ۱۳۶۸

بازی رضا عطاران در تئاتر دارالحکومه در سال ۱۳۶۷

بازی رضا عطاران در تئاتر مجلس جمعه کشی در سال ۱۳۶۷

بازی رضا عطاران در تئاتر آنتیگونه در سال ۱۳۶۷

بازی رضا عطاران در تئاتر عشق در سال ۱۳۶۷

بازی رضا عطاران در تئاتر ماهان و کوشیار در سال ۱۳۶۷

بازی رضا عطاران در تئاتر تسلیم شدگان

بازی رضا عطاران در تئاتر پا انداز در سال ۱۳۶۶

بازی رضا عطاران در تئاتر تورانداخت در سال ۱۳۶۵

بازی رضا عطاران در تئاتر ملاقات با آقای می سی سی پی در سال ۱۳۶۴

بازی رضا عطاران در تئاتر دیکته و زاویه در سال ۱۳۶۴

بازی رضا عطاران در تئاتر هانی تی در سال ۱۳۶۳

بازی رضا عطاران در تئاتر یادگار سالهای شن در سال ۱۳۶۳

بازی رضا عطاران در تئاتر شیطان سفید در سال ۱۳۶۳

بازی رضا عطاران در تئاتر موش عاشق در سال ۱۳۶۱

ترانه شناسی رضا عطاران

رضا عطاران و خوانندگی تیتراژ سریال تلویزیونی کوچه اقاقیا در سال ۱۳۸۲

رضا عطاران و خوانندگی تیتراژ سریال تلویزیونی متهم گریخت در سال ۱۳۸۴

رضا عطاران و خوانندگی تیتراژ سریال تلویزیونی ترش و شیرین در سال ۱۳۸۵

رضا عطاران و خوانندگی در فیلم کلاهی برای باران در سال ۱۳۸۵

رضا عطاران و خوانندگی تیتراژ سریال تلویزیونی سه در چهار در سال ۱۳۸۶

رضا عطاران و خوانندگی تیتراژ فیلم خروس جنگی در سال ۱۳۸۶

رضا عطاران و خوانندگی در فیلم آقای هفت در سال ۱۳۸۷

رضا عطاران و خوانندگی در فیلم نیش زنبور در سال ۱۳۸۸

رضا عطاران و خوانندگی در فیلم ورود آقایان ممنوع در سال ۱۳۸۹

آهنگ خسته شدم رضا عطاران به همراه امیر حسین مدرس در سال ۱۳۹۱

جوایز و افتخارات رضا عطاران

دریافت جایزه بهترین کارگردان از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای کارگردانی فیلم خوابم می آد در سال ۱۳۹۰

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم خوابم می آد در سال ۱۳۹۰

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم دهلیز در سال ۱۳۹۱

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم طبقه هساث در سال ۱۳۹۲

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم مصادر در سال ۱۳۹۶

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم بی خود و بی جهت در سال ۱۳۹۱

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم دهلیز در سال ۱۳۹۲

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن بزرگ سینمای ایران برای بازی در فیلم اسب حیوان نجیبی است در سال ۱۳۹۰

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن بزرگ سینمای ایران برای بازی در فیلم طبقه هساث در سال ۱۳۹۳

نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان فیلم اول از جشن بزرگ سینمای ایران برای کارگردانی فیلم خوابم می آد در سال ۱۳۹۳

دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی از لبخند زرین برای بازی در فیلم اسب حیوان نجیبی است و فیلم ورود آقایان ممنوع در سال ۱۳۹۱