دیدن فیل در خوابی , فیل سفید در خواب

فیل یکی از حیوانات عظیم عظیم الجثه است که شاید برای برخی تجربه دیدن فیل در خواب پیش آمده باشد و بعد بخواهند بدانند تعبیر خواب فیل چیست. البته باید بدانید که فیل در خواب دارای تعابیر مختلفی است و باید دید که خواب بیننده چگونه فیل را در خواب دیده است.

مثلا تعبیر خواب شکار فیل متفاوت است از تعبیر خواب فیل سفید. ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا همه تعابیر فیل در خواب را گردآوری و منتشر کنیم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.


تعبیر کلی دیدن فیل در خواب

فیل ها موجوداتی شگفت انگیز هستند. آن ها شدیدا باهوش هستند و از بودن در کنار انسان ها بسیار لذت می برند. فیل ها در بسیاری از فرهنگ ها به عنوان حیواناتی مقدس مورد احترام واقع می شوند.
این خواب نشان دهنده امید است. به خصوص اگر فیلی را تنها ببینید تعبیر آن است که در پروژه های پیش روی خود شانس و بخت با شما یار خواهد بود. اگرچه این شانس بسیار کوچک است و تغییری اساسی پیش روی شما نخواهد بود اما در زندگی کاری یا خصوصی تان به موفقیت هایی در ابعاد کوچکتر دست خواهید یافت.

از این فرصت عاقلانه استفاده کنید و اگر به شروع کاری جدید فکر می کنید، زمان را از دست ندهید. حتی اگر این کار جدید تغییرات بزرگی برای شما به همراه نداشته باشد اما پیشرفت های کوچک نیز برای شروع خوشایند و قابل قبول هستند.

مطیعی تهرانی در تعبیری که برای دیدن فیل در خواب آورده است تفسیر این حیوان عظیم الجثه را به پادشاه عجمی توسط معبرین کهن اشتباه می‌داند. او در این مقدمه می‌گوید : فیل حیوانی است که برای ما ایرانیان تقریباً ناشناخته است.

بومی سرزمین ما نیست و بیشتر آشنایی‌های ما به خصوص در کودکی با افسانه‌ها همراه بوده است. شاید به همین علت معبران ایرانی در مورد فیل تعابیری نوشته‌اند که درست به نظر نمی‌آید. مثلاً نوشته‌اند (فیل پادشاه عجم است و اگر سوار فیل باشید زن ایرانی می‌گیرید و چنانچه پیاده کنار فیل باشید زن عجمی و ایرانی بر بیننده خواب چیره و مسلط می‌شود.) می‌بینید که فیل هیچ ارتباطی با زن ایرانی ندارد همین طور در موارد دیگر که پادشاه عجمی نمی‌تواند باشد.”

تعبیر خواب فیل به روایت معبرین اسلامی و کهن

ابن سیرین گوید : اگر کسی در خواب بیند که بر فیل نشسته است، دلیل که زنی بخواهد نابکار. اگر این خواب را به روز بیند، دلیل که زن را طلاق دهد یا کنیزک را بفروشد.
اگر بیند که فیل را بکشت، دلیل که پادشاهی بر دست او کشته شود یا حصاری محکم بگشاید.
اگر بیند که فیل پای بر سر وی نهاد و او را بکشت، دلیل که به هلاک نزدیک شود و حالش بد شود.
اگر بیند که بر فیلی نشسته بود و بعد از آن بر فیل دیگری نشست، دلیل که ازخدمت پادشاه خویش به خدمت پادشاه دیگر شود.

ابراهیم کرمانی گوید : اگر بیند که بر فیل نشسته بود و آن فیل سلاح داشت و نیک مطیع او بود، دلیل نماید که پادشاه عجم شود یا پادشاه عجم را قهر کند.
اگر بیند از گوشت فیل همی خورد، دلیل که به قدر آن گوشت از پادشاه عجم مال و نعمت یابد.
اگر بیند از استخوان فیل یا از پوست او چیزی با خود داشت همین، دلیل است و مال و نعمت از پادشاه بدو رسد.
اگر بیند به هنگام رزم بر فیل نشسته، دلیل است که دشمنی بزرگ را قهر کند و بر این قول، قصه اصحاب الفیل را، دلیل آورده‌اند.
اگر بیند از پشت فیل بیفتاد، دلیل که در بلای سخت افتد.
اگر بیند که فیل در میان جنگ بیفتاد و بمرد، دلیل که پادشاه آن دیار بمیرد.
جابرمغربی گوید : اگر بیند که از بهر تماشا بر فیل نشسته بود و قادر است، دلیل است که زن عجمی را به نکاح خود بخواهد و آن زن بر وی قادر شود. اگر به خلاف این بیند، دلیل که بر زن قادر شود.
اگر بیند که فیلی سلاح پوشیده بود و از آن شهر به شهر دیگری می‌رفت، دلیل که مملکت آن دیار از پادشاه به پادشاهی دیگر افتد تا او را هلاک کند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن فیل در خواب بر شش وجه است
پادشاه عجمی
مرد غلام
مردمکاری (مردی که چهار پا کرایه می‌دهد)
مرد باقوت و هیبت.
مرد حسود.
ستمکاری خونخواره.


دیدن یک دسته فیل در خواب

فیل ها نماد تعادل، سعادت و خرد هستند. اگر گروهی از فیل ها را در خواب دیدید، پس باید به شما بگوییم که در دوره زمانی پیش روی تان بخت و اقبال زیادی به شما روی خواهد کرد. این بخت و اقبال می تواند مربوط به پروژه ها یا مسائل کاری جدید شما باشد.

همچنین شما قادر خواهید بود تمام کارهایی که آغاز کرده اید را به پایان برسانید و ایده ها و خلاقیت های شما شکوفا خواهد شد. بعلاوه، کمک های دیگران نیز در اختیار شما خواهد بود و شما قادر خواهید بود ایده ها و پیشنهادات خود را به درستی با دیگران در میان بگذارید و به آن ها واقعیت ببخشید.

تعبیر خواب سوار فیل

تعبیرگری می‌ گوید : اگر موقع شب در خواب ببینی که سوار فیل شده‌ای، یـعـنـی شغل بزرگ و با سود و منفعتی به دست می‌آوری،‌‌‌‌‌ ولی ابن سیرین می‌گوید: با زنی بدکردار ازدواج می‌کنی، ولی اگر این خواب را در روز ببینی، یـعـنـی زن خودت را طلاق می‌دهی یا اینکه از «کنیزک» جدا خواهی شد.
جابر مغربی می‌ گوید : اگر ببینی برای تماشا سوار فیلی شده‌ای که قدرت از آن اوست و مسلط می‌باشد، یـعـنـی با زنی «عجمی» ازدواج می‌کنی که بر تو مسلط می‌شود ولی اگر تو بر فیل مسلط بودی، یـعـنـی تو بر زن مسلط می‌شوی.
ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی هنگام جنگ سوار فیل شده‌ای، یـعـنـی بر دشمنی بزرگ پیروز می‌شوی (برای این تعبیر به داستان اصحاب فیل استناد کرده‌اند) ‌‌‌‌‌ و اگر ببینی فیل در میدان جنگ افتاد و مُرد، یـعـنـی «پادشاه» آن سرزمین از دنیا می‌رود. اگر ببینی سوار فیلی شده‌ای که خیلی مطیع و رام می‌باشد و سلاح نیز همراهش است، یـعـنـی پادشاه مردم عجمی می‌شوی یا اینکه پادشاه مردم عجمی را شکست می‌دهی.
اگر ببینی از پشت فیل افتاده‌ای، یـعـنـی دچار گرفتاری و بلای سختی می‌شوی.


تعبیر خواب کشتن فیل در خواب

این خواب تعبیری منفی دارد و نشان دهنده این است که زندگی شما در حال حاضر فاقد تعادل بوده و شما نمی دانید چطور هر چیز را سر جای خود قرار دهید. شما معمولا وقتی در حال عبور از دوره ای سخت و طاقت فرسا در زندگی خود هستید که اندوه، استرس و ناراحتی بسیار زیادی را برایتان به همراه آورده است این خواب را می بینید.

حتی اگر فیل مرده ای را بر سر راه خود در خواب دیدید، این خواب تاثیری منفی در زندگی تان خواهد داشت. اوقات سخت تری پیش روی شما است اما به یاد داشته باشید که همیشه کار مثبتی برای انجام دادن وجود دارد که شما را دوباره به راه اصلی زندگی تان بازمی گرداند.

به چیزهایی که دارید فکر کنید و بر چیزهایی که از دست داده اید متمرکز نشوید. همین حالت برای سایر افرادی که در زندگی شما هستند نیز صادق است. حتی اگر فرد مهم و عزیزی را در زندگی از دست داده اید، هنوز کسانی هستند که بیشتر از همیشه به توجه و عشق شما نیاز دارند.

گله فیل در خواب , شکار فیل در خواب

تعبیر خواب فیل که شما را تعقیب می کند

اگر در خواب ببینید که فیلی شما را دنبال می کند، این خواب نشان دهنده انعطاف پذیری شما است. شما احساس خوبی درمورد خودتان دارید و در برابر سایر افرادی که در تلاش بودند تا شما را متوقف سازند و احساس ناخوشایندی در شما نسبت به خودتان به وجود آورند نیز احساس شکست ناپذیر بودن را تجربه می کنید.

اگر اخیرا با دیگران مشکلاتی داشته اید، باید بدانید که شما قادر به فرار از خشم و نیات شرورانه آن ها خواهید بود و مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. تمام سلطه و نفوذ آن ها بر شما ناموفق خواهد بود.

تعبیر خواب فیل (تعابیر جدید)

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : فیل در رویاهای ما نشان عظمت در نعمت و قدرت است و در عین حال نرمش و ملایمت.

لوک اویتنهاو می‌ گوید : فیل: ازدواج دیر هنگام، تانی و تأمل
سوار شدن بر روی آن: نیکبختی
مرگ آن: پروژه‌های شکست خورده

آنلی بیتون : اگر خواب ببینید به فیلی غذا می‌دهید، علامت آن است که با محبت به زیر دستان خود مقامی در اجتماع خواهید یافت.

تعبیر خواب گوشت و پوست فیل

ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی گوشت فیل خورده‌ای یا اینکه همراه خودت مقداری استخوان یا پوست فیل داشته‌ای، یـعـنـی به اندازه آن از «پادشاه» مردم «عجمی» مال و نعمت بدست می‌آوری.
جابر مغربی می‌ گوید : اگر ببینی شیر فیل می‌خوری، یـعـنـی از شخص بزرگی مال و اموال به دست می‌آوری.

تعبیر خواب حمله فیل

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : فیل دشمن نمی‌تواند باشد چون سمبل آرامش است پس اگر دیدید که فیلی سر به دنبال شما گذاشته در جریان حادثه ای بزرگ قرار می‌گیرید که عظمت آن شما را می‌ترساند.

در خواب به شکار فیل می روید

این خواب نشان دهنده طبیعت ظالمانه و بی رحم دنیای درونی شما است که در تلاش است تا راهی به دنیای بیرون پیدا کند. شما انرژی های منفی بسیار زیادی درون خود انباشته اید و احساس می کنید هر ثانیه در حال انفجار هستید. برای رها کردن همه این انرژی های منفی سعی کنید با افرادی صحبت کنید که به شما آسیب رسانده اند یا موجب به وجود آمدن چنین احساسی در شما شده اند.

این کار به شما کمک می کند تا با خود و دیگران به صلح و آرامش برسید.

تعبیر خواب فیل به دام افتاده

تعبیر این خواب همان طبیعت ترسوی شما است. شما فردی بسیار خجالتی و کمرو هستید، روابط بسته و محدودی با دیگران دارید، راه و روش راحت بودن در روابط را نمی دانید و نمی دانید که چگونه احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. همه این ها روابط شما با دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد و شما را ناتوان از پیشرفت در برخی از حوزه های زندگی تان می سازد.

برای غلبه بر این ترس لازم است که از منطقه امن خود خارج شوید و چیزهای جدیدی را امتحان کنید. این کار اگرچه سخت است اما در پایان قطعا می بینید که ارزش امتحان کردن را دارد.

تعبیر خواب فیل در حال راه رفتن

اگر در خواب فیلی را در حال راه رفتن ببینید، نشان دهنده رابطه شما با دیگران است. شما فردی بسیار سخاوتمند و مهربان هستید و همواره سعی می کنید به دیگران در مشکلات و سختی ها کمک کنید. هیچ کمکی وجود ندارد که خانواده و دوستان تان از شما بخواهند و شما از آن ها دریغ کنید.

شخصیت سخاوتمند و رفتارهای مهربانانه و عاشقانه تان شما را به دوستی خوب و شریک عاطفی مناسبی تبدیل می کند. اگر در خواب فیلی را دیدید که به درختان زل زده و به اطراف آن ها نگاه می کند، تعبیر این خواب نیز مشابه با همان چیزی است که در این قسمت گفته شد.


تعبیر خواب فیل سفید

تعبیر دیدن فیل سفید در خواب آن است که شما به زودی به مفهوم نهانی چیزی دست خواهید یافت که مدت ها در حال فکر کردن به آن بوده اید. این موضوع با مسائل مادی در ارتباط نیست و پس از به دست آوردن چنین بینشی شما سرانجام به صلح و آرامش می رسید.

این کشف و شهود می تواند با نگرش شما به زندگی یا نگرش کلی شما در مورد جهان هستی در ارتباط باشد.

تعبیر خواب فیل که به شما حمله می کند

این خواب نشان دهنده رابطه شما با افراد قدرتمندی است که به طور بالقوه توانایی آسیب رساندن به شما را دارند یا موجب شکست خوردن برنامه ها و ایده های شما می شوند. شما نگران هستید که مبادا وعده های آن ها محقق شود و شما در موقعیت ناخوشایندی قرار بگیرید.

برای اینکه مانع از آزرده شدن توسط این افراد شوید باید در روابط خود با آن ها احتیاط کنید و به هر سرنخی که به شما هشدار خطری از جانب آن ها را می دهد آگاه باشید.

تعبیر خواب فیل مهربان و صمیمی

این خواب نشان دهنده فردی است که به شما بسیار نزدیک است یا نماد فردی است که به تازگی او را ملاقات کرده اید. این فرد انرژی مثبت بسیار زیادی را به زندگی تان وارد کرده و کمک های او شما را قادر می کند تا اهداف و برنامه های خود را محقق کنید.

شما و این فرد دوستان بسیار نزدیکی برای یکدیگر خواهید شد و می توانید رابطه ای طولانی مدت را بین خودتان برقرار سازید.

پیدا کردن فیل در خواب

این خواب نشان دهنده احساسات و عواطف گروهی است. شما با گروهی از افراد آشنا می شوید که شباهت هایی با خودتان دارند و قطعا در کنار آن ها حرفی برای گفتن خواهید داشت. این وضعیت می تواند با نوعی رفاه یا کمک اجتماعی در ارتباط باشد که شما آن را از دیگران یا دوستان نزدیک یا خانواده خود طلب می کنید.

افرادی که با آن ها آشنا می شوید می توانند حمایت و کمک بسیار خوبی برای شما به شمار روند و مطمئنا احساس آرامش و امنیت را برایتان به همراه خواهند داشت. در صورتی که هر مسئله یا مشکلی دارید، این افراد می توانند به شما در حل آن کمک کنند. اگر از چنین حمایتی بی بهره هستید، پس احتمالا در بیداری و واقعیت در آرزوی آن به سر می برید. احساس واقعی خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید و در صورت نیاز از آن ها کمک بگیرید.

تعبیر خواب فیل درون آب

این خواب تعبیری منفی دارد. بی احتیاطی های شما در موقعیت های خاص منجر به بروز مشکلات و دردسرهایی برای فرد دیگری خواهد شد و نتیجه آن نگرانی و اضطراب هایی است که مجبور می شوید تا مدتی با آن ها دست و پنجه نرم کنید.

برای اینکه در چنین موقعیتی غرق نشوید باید پیش از هرگونه تصمیم گیری به دقت فکر و عمل کنید.

در خواب به فیلی غذا می دهید

این خواب تعبیری مثبت دارد. در فاصله کوتاهی پس از دیدن این خواب بخت و اقبال بسیار زیادی به شما روی خواهد کرد و حتی ممکن است چیزی را برنده شوید یا ترفیع رتبه به دست آورید. شانس و بخت هر جایی که می روید شما را دنبال می کند و هر کاری که شروع می کنید بدون مشکل پایان خواهد یافت.

از این فرصت برای شروع کاری جدید و هیجان انگیز استفاده کنید زیرا نتیجه ای مثبت به همراه خواهد داشت.

سایر تعابیر دیدن فیل در خواب

ابن سیرین می‌ گوید : اگر ببینی فیل را کشته‌ای، یـعـنـی «پادشاهی» به دست تو کشته می‌شود یا اینکه حصار و حفاظ محکمی را باز می‌نمایی و فتح می‌کنی.
اگر ببینی فیل پایش را روی سر تو گذاشته است و کشته شده‌ای، یـعـنـی به هلاکت و نابودی نزدیک می‌شوی و حال تو بد خواهد شد (دفع بلا و گرفتاری).

جابر مغربی می‌ گوید : اگر ببینی فیل مسلحی از شهری به شهر دیگر می‌رود، یـعـنـی حکومت سرزمین به دست پادشاه دیگری می‌افتد و پادشاه قبلی را به هلاکت می‌رساند.
اگر ببینی سر تو مثل سر فیل شده است، یـعـنـی به مال و اموال و حکومت می‌رسی.
امام صادق (ع) می‌ فرمایند : تعبیرهای فیل عبارتند از: ۱- پادشاه «عجمی» ۲- مرد «غلام» ۳- مردی که چهارپا کرایه می‌دهد ۴- مرد با هیبت و با قوت ۵- مرد حسود ۶- شخص ستمگر و خونخوار.