سید جواد رضویان

یکی از بازیگران کمدی مشهور ایرانی سید جواد رضویان است که در سریال ها و مجموعه های زیادی ایفای نقش کرده است. در مورد بیوگرافی کامل جواد رضویان مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد و ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا به صورت یک جا همه این مطالب را منتشر کنیم.

در این مقاله آدرس اینستاگرام جواد رضویان را درج کرده ایم و در مورد لیست فیلم های جواد رضویان را منتشر کرده ایم. در ادامه صحبت های جواد رضویان در دورهمی و همچنین صحبت های جواد رضویان در عصر جدید را هم آورده ایم.


بیوگرافی کامل جواد رضویان

سید جواد رضویان یکی از بازیگران کمدی کشورمان است که البته جزو هنرمندان محبوب هم به شمار می رود. این بازیگر در تاریخ ۶ مرداد سال ۱۳۵۳ در قم به دنیا آمد. او علاوه بر بازیگری کارگردان خوبی هم هست و در زمینه موسیقی و خوانندگی هم دستی بر آتش دارد.

در مورد خانواده جواد رضویان باید بدانید که پدر جواد رضویان اصالتا اهل قم است و مادر جواد رضویان هم اهل یزد است. گفتنی است که جواد رضویان از سال ۱۳۷۵ به صورت حرفه ای در عرصه هنر کشورمان مشغول به فعالیت است و در فیلم ها و سریالهای زیادی بازی کرده است که اغلب آنها در ذهن مخاطبان ماندگار شده اند.

ازدواج جواد رضویان

سید جواد رضویان ازدواج کرده است و متاهل است. وی دارای یک فرزند دختر است. نام دختر جواد رضویان یامین است. در فضای مجازی عکسی از همسر جواد رضویان منتشر نشده است. رضویان در مورد همسرش گفته است که همسرم در زندگی من تاثیرات مثبت زیادی داشته است و ازدواج کردن خود را یکی از اتفاقات مهم زندگی اش دانسته است.

او گفته است که در زندگی مشترک خود بسیار آدم جدی است و خدا را بر کارهای خود ناظر می بیند. او از جمله افرادی است که برای کسانی که با آنها در ارتباط است، انرژی مثبت زیادی دارد.

بیوگرافی جواد رضویان

عکس جواد رضویان و دخترش

تحصیلات جواد رضویان

در مورد میزان تحصیلات جواد رضویان باید بدانید که وی دارای مدرک کارشناسی در رشته نقاشی است. وی از جمله هنرمندانی است که دارای تحصیلات مرتبط با رشته هنر و حرفه اش است. گفتنی است که رضویان در سال ۱۳۷۵ یکی از نقاشی های خود را به مبلغ ۳۰ هزار تومان به فروش رساند.

جواد رضویان چگونه بازیگر شد؟

جواد رضویان خیلی اتفاقی وارد عرصه بازیگری شده است. این بازیگر مرد مشهور ایرانی در سال اول دانشگاه با مهران غفوریان، امیر غفارمنش و بیژن بنفشه‌ خواه همکلاس بود و از طریق ارتباط دوستانه اش با این هنرمندان وارد عرصه بازیگری شد. او موفق شد تا از سال ۱۳۷۳ به صورت رسمی وارد عرصه هنر و بازیگری شود.

سید جواد رضویان کمدین مشهور ایرانی در مجموعه ‌ها و سریال های متعددی از جمله مجموعه سیب خنده، سریال طنز مجید دلبندم و سریال باغچه مینو… بازی کرده است. در مورد این که چگونه او وارد تلویزیون شد باید بدانید که رضویان با بازی در مجموعه سیب خنده در قاب تلویزیون دیده شد؛ در مورد این که این بازیگر محبوب ایرانی چگونه به موفقیت دست یافت هم باید بدانید که او با بازی در مجموعه طنز پاورچین به کارگردانی مهران مدیری توانست تا به موفقیت دست یابد و جالب است بدانید که او این موفقیت را با بازی در سریال جایزه بزرگ به کارگردانی مهران مدیری تکرار کرد. البته آنچه که باعث محبوبیت این بازیگر شد، بازی او در سریال در حاشیه ۱ و ۲ به کارگردانی مهران مدیری بود.

همانطور که اشاره کردیم جواد رضویان در زمینه کارگردانی هم مشغول به فعالیت بوده است. در این مورد باید بدانید که او در این عرصه مانند عرصه بازیگری موفق عمل نکرده است و آثار خاص و مشهوری ندارد.

جواد رضویان در چند تله فیلم هم ایفای نقش کرده است و موفق شده تا در عرصه موسیقی هم چند آلبوم منتشر کند.

جواد رضویان هم از جمله هنرمندانی است که تا به حال یک بار از تلویزیون خداحافظی کرده است اما بعد از مدتی دوباره در یک سریالی دیده شد! وی در تاریخ ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۴ پس از انتخاب شدن به عنوان یکی از بازیگران برتر در برنامه سه ستاره، اعلام کرد که دیگر در تلویزیون کار نخواهد کرد اما در کمال تعجب با بازی در مجموعه همسایه ها در قاب تلویزیون دیده شد!

به شهرت رسیدن جواد رضویان

او در سال ۱۳۸۱ وقتی که ۲۸ سال سن داشت موفق شد تا با بازی در سریال پاورچین به شهرت دست یابد.

جواد رضویان در سینما

رضویان با بازی در فیلم سینمایی شارلاتان در سال ۱۳۸۱ به صورت حرفه ای وارد عرصه سینما شد. دومین فیلم سینمایی جواد رضویان در همان سال ۱۳۸۳ بود. جواد رضویان در فیلم سینمایی شاخه گلی برای عروس بازی کرد و خودش گفته است که این فیلم را بسیار دوست دارد.

در مورد جواد رضویان بیشتر بدانید

جواد رضویان انسان بسیار خوش قلب و خانواده دوستی است و البته خودش گفته است که بسیار دل نازک هستم. او یک طوطی برزیلی دارد. رنگ نارنجی رنگ مورد علاقه وی است. عاشق تیر و کمان است و به تماشای کارتون های پلنگ صورتی، سندباد و پینوکیو علاقه دارد. او گفته است که بزرگترین تفریح اش، در کنار خانواده بودن است. وی به کودکان و زبان آنها علاقه دارد. داشتن آکواریوم یکی از علایق شخصی او به شمار می رود.

خیلی جالب است بدانید که وی از جمله هنرمندانی است که از کودکی به اجرای نمایش و تئاتر علاقه ای نداشته است و از این حرفه فراری بوده است.

او عاشق جبهه رفتن و کمک کردن در این میادین بوده است. در زمان جنگ او در مقطع راهنمایی درس می خوانده است. این بازیگر گفته است که  در دوران کودکی بسیار لجباز بودم و سر لجبازی با پدرش در امتحانات ثلث سوم شرکت نکرد و سال دوم راهنمایی را یکضرب مردود شد!

جواد رضویان سبک کارهای جری لوئیس و وودی آلن را خیلی دوست دارد.

عکس و بیوگرافی جواد رضویان

جواد رضویان در عصر جدید

جواد رضویان در برنامه عصر جدید حاضر شد و صحبت هایی در مورد بازیگر شدن خود را داشت. از جمله این که در ابتدا گفت که من در خانواده ای مذهبی به دنیا آمدم و به خاطر داشتن خانواده ام خدا را شاکرم. او گفت که زمانی که بازیگر شدم به من گفتند که رفته است مطرب شده است و این برای او بسیار سخت بوده است. در حدی سخت بوده است که وصیت نامه اش را نوشته است و به همسر شانزده ساله اش داده و گفته است اگر می خواهی می توانی از من جدا شوی! او در این برنامه گفت پدر و مادرم برای من همیشه دعا می کنند از جمله پدرش همیشه به او می گوید که خدا آبروی تو را حفظ کند.

صحبت های جواد رضویان در برنامه عصر جدید باعث شدند تا رویا نونهالی به گریه بیفتد و در مورد علت گریه اش هم گفت که یاد پدر و مادر خودش افتاده است.

جواد رضویان در دورهمی

این بازیگر در شب تولد ۵۰ سالگی مهران مدیری و در روز پدر در این برنامه حاضر شد. او در این برنامه گفت که اولین حقوق او ۷ هزار تومان بود که با آن برای مادرش یک انگشتر خریده است. او گفت بزرگترین ضعف من این است که مهارت نه گفتن را ندارم و برخی از کارهای خود را بر اساس رودروایسی قرار گرفتن پذیرفتم و بر این اساس از انجام برخی از آنها پشیمان هستم.

در قسمتی از این برنامه سیامک انصاری وارد شد و در بحث جواب دادن سوال عاشق شدی مهران مدیری از رضویان مشارکت کرد و گفت جواد یک بار عاشق شده و آن هم به ازدواج ختم شده است. بعد رضویان گفت که در سال ۱۳۷۶ ازدواج کرده ام.

او گفته که من در کارم چالش کاری زیادی دارم اما در خانواده ندارم و برخی از اوقات چالش کاری باعث می شود تا با خانواده بد رفتاری کنم و در این برنامه از خانواده اش عذرخواهی کرد.

در نهایت گفت که احساس خوشبختی دارم چون سایه پدر و مادرم روی سرم است و همسر و دختر خوبی دارم و خدا را برای این احساس خوشبختی شکر کرد. او یک نقاشی از آثار خود را به موزه دورهمی اهدا کرد.

اینستاگرام جواد رضویان

جواد رضویان هنرمند کمدی کشورمان مانند سایر افراد صاحب نام از طریق شبکه های اجتماعی با هوادارن خود در ارتباط است. جواد رضویان در اینستاگرام دارای یک پیج هنری شخصی است به آدرس sj_razavian که می توانید با فالو کردن این هنرمند محبوب، جدیدترین عکس های جواد رضویان را مشاهده کنید و همینطور از جدیدترین اخبار جواد رضویان از این طریق مطلع شوید.

سید جواد رضویان


فیلم شناسی جواد رضویان

فیلم های سینمایی جواد رضویان

کارگردانی جواد رضویان در فیلم سینمایی زهرمار در سال ۱۳۹۷

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی دم سرخ ها به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۹۶

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی لازانیا به کارگردانی حسین قناعت در سال ۱۳۹۶

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی شیطان شلوار لی می پوشد؟ به کارگردانی علی عطشانی در سال ۱۳۹۱

کارگردانی جواد رضویان در فیلم سینمایی کمی شیرین، بسی فرهاد در سال ۱۳۸۹

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی اخلاقتو خوب کن به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۳۹۰

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی یک جیب پر از پول به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی در سال ۱۳۸۸

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی اخراجی ها ۲ به کارگردانی مسعود ده نمکی در سال ۱۳۸۷

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی زندگی شیرین به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی در سال ۱۳۸۸

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی چارچنگولی به کارگردانی سعید سهیلی در سال ۱۳۸۷

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی ده رقمی به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۸۷

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی دلداده به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی در سال ۱۳۸۷

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی کلاهی برای باران به کارگردانی مسعود نوابی در سال ۱۳۸۵

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی شاخه گلی برای عروس به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی در سال ۱۳۸۳

بازی جواد رضویان در فیلم سینمایی دم شارلاتان به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۸۳

سریال های تلویزیونی جواد رضویان

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی همسایه ها به کارگردانی مهران غفوریان در سال ۱۳۹۵ از شبکه دو و نسیم

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی در حاشیه ۲ به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۹۴ از شبکه سه

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی سه شو به کارگردانی جواد رضویان در سال ۱۳۹۴ از شبکه سه

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری در سال  ۱۳۹۴از شبکه سه

javad razavian

جواد رضویان در خنداننده شو برنامه خندوانه رامبد جوان در سال ۱۳۹۴ از شبکه نسیم

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی سیگنال موجود است به کارگردانی مهدی مظلومی در سال ۱۳۹۳از شبکه نمایش خانگی

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی شوخی کردم به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۹۲ از شبکه نمایش خانگی

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی خروس به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۱ از شبکه دو

کارگردانی جواد رضویان در سریال تلویزیونی مهمان ویژه در سال ۱۳۹۰ از شبکه پنج

کارگردانی جواد رضویان در سریال تلویزیونی کسی خوابه؟ در سال ۱۳۹۰ از شبکه یک

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی مامور بدرقه به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۸۷ از شبکه پنج

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی چارخونه به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۸۶ از شبکه سه

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی فرار بزرگ به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۸۵ از شبکه سه

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی قرارگاه مسکونی به کارگردانی جواد رضویان در سال ۱۳۸۵ از شبکه پنج

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی ارث بابام به کارگردانی جواد رضویان در سال ۱۳۸۴ از شبکه سه

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی جایزه بزرگ به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۸۴ از شبکه سه

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی باغچه مینو به کارگردانی رضا صفدری در سال ۱۳۸۲ از شبکه سه

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی پاورچین به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۸۱ از شبکه پنج

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی حرف تو حرف به کارگردانی مهران غفوریان در سال ۱۳۷۸ از شبکه  سه

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی مجید دلبندم به کارگردانی رضا عطاران در سال۱۳۷۷ از شبکه ۲

نویسندگی و بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی سیب خنده به کارگردانی رضا عطاران و شیرین جاهد در سال ۱۳۷۶ از شبکه یک

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی دو نیم هفته در سال ۱۳۷۵ از شبکه سه

بازی جواد رضویان در سریال تلویزیونی صفر درجه در سال ۱۳۷۵ از شبکه پنج

فیلم های ویدیویی تلویزیونی جواد رضویان

بازی جواد رضویان در فیلم ویدئویی – تلویزیونی پاشنه بلند به کارگردانی علی عطشانی در سال ۱۳۹۳

بازی جواد رضویان در فیلم ویدئویی – تلویزیونی بی نشون به کارگردانی پدرام بهرامی فر در سال ۱۳۹۱

بازی جواد رضویان در فیلم ویدئویی – تلویزیونی لیمو ترش به کارگردانی جواد رضویان در سال ۱۳۸۹

بازی جواد رضویان در فیلم ویدئویی – تلویزیونی به روح پدرم به کارگردانی جواد رضویان در سال ۱۳۸۸

بازی جواد رضویان در فیلم ویدئویی – تلویزیونی معتاد اجباری به کارگردانی مهدی مظلومی در سال ۱۳۸۶

سابقه اجرای جواد رضویان

جواد رضویان و اجرای برنامه جشن رمضان در سال ۱۳۹۸

جواد رضویان و اجرای برنامه سه شو در سال ۱۳۹۴