درست کردن سالاد سیب زمینی , روش تهیه سالاد سیب زمینی

اگر اهل خوردن سالاد هستید و به دنبال تنوع در تهیه انواع سالاد هستید، ما به شما سالاد سیب زمینی را پیشنهاد می کنیم. یک نوع سالاد بسیار خوشمزه که دارای تنوع در مواد اولیه است و به همین علت هم می توانید انواع مختلفی از سالاد سیب زمینی را تهیه کنید.

مثلا سالاد سیب زمینی ایتالیایی و یا سالاد سیب زمینی آلمانی. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما سالاد سیب زمینی مجلسی را هم آموزش داده ایم که به صورت قالبی است و بسیار شیک  البته خوشمزه است. در طرز تهیه سالاد سیب زمینی نیازی به مواد اولیه آنچنانی نیست و شما می توانید با مواد در دسترس یک پیش غذای عالی را تهیه کنید. با ما همراه باشید.


طرز تهیه سالاد سیب زمینی سیسیلی

مواد لازم برای درست کردن سالاد سیب زمینی سیسیلی

مواد مورد نیازمیزان لازم
لیمو یک عدد
سیب زمینی قرمز۷۰۰ گرم
لوبیا سبز۲۲۵ گرم تازه خرد شده
روغن زیتون ۱/۳ پیمانه
کیپریک قاشق غذاخوری
ماهی کولی۳ عدد له شده با چنگال
سیر رنده شده دو حبه
تخم مرغ۲ عدد آب پز و سفت شده
گوجه فرنگی گیلاسییک پیمانه نصف شده
زیتون سبز۱/۳ پیمانه درشت خرد شده
برگ های ریحان تازه¼ پیمانه
نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواهبه مقدار دلخواه

نکته : از سیب زمینی معمولی هم می توان استفاده کرد.

نکته : هر تخم مرغ به شش قسمت تقسیم شود.

نکته : میزان مواد لازم گفته شده برای ۸ نفر کافی است.

آموزش روش تهیه سالاد سیب زمینی سیسیلی

لیمو ترش ماده اصلی این سالاد خوشمزه است و برای استفاده از آن می بایست پوست لیموترش را رنده کنید و به اندازه دو قاشق چایخوری از آن در تهیه این سالاد استفاده کنید. آب لیمو ترش تازه را هم بگیرید. برای این سالاد چیزی در حدود سه قاشق غذاخوری آب لیموی تازه نیاز دارید.

در گام بعدی از تهیه سالاد سیب زمینی سیسیلی سیب زمینی ها را آب پز کنید تا حدی که سیب زمینی هاکاملا پخته شوند. ۵ دقیقه آخر لوبیای سبز تازه را هم به سیب زمینی های در حال پختن اضافه کنید. سپس آنها را آبکش کنید وکنار بگذارید تا خنک شوند و سپس آنها را خرد کنید.

طرز تهیه سس برای سالاد سیب زمینی سیسیلی

برای تهیه سس این سالاد، در یک کاسه روغن، دو قاشق چایخوری پوست لیمو، سه قاشق غذاخوری آب لیمو، کیپر، سیر، فلفل سیاه و پوره ماهی کولی را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

در مرحله بعد از درست کردن سالاد سیب زمینی سیسیلی، در یک کاسه دیگر سیب زمینی های پخته شده و خرد شده را به همراه نیمی از سس آماده شده، بریزید. تخم مرغ آب پز شده، گوجه فرنگی خرد شده، زیتون، ریحان خرد شده و باقی سس ها را هم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا همه مواد به سس آغشته شوند. در این مرحله نمک و فلفل آن را بچشید و اگر نیاز داشت، به سالادتان نمک و فلفل اضافه کنید.

به همین راحتی یک سالاد خوشمزه با سیب زمینی آماده می شود و می توانید  در ظرف دلخواه کشیده و به سلیقه خودتان آن را تزیین کنید و سرو کنید.


طرز تهیه سالاد سیب زمینی چیلی

مواد لازم برای درست کردن سالاد سیب زمینی چیلی

مواد مورد نیازمیزان لازم
سیب زمینی پخته شدهیک کیلو و ۴۰۰ گرم
خامه ترش۲۲۵ گرم
ماست۱۵۰ گرم
مایونزنصف پیمانه
فلفل قرمز تند۱۱۰ گرم
کالباس پخته و خرد شده ۱۰ ورقه
پنیر چدار رنده شدهدو پیمانه
گشنیز ریز شدهنصف پیمانه
پیازچه ریز شدهنصف پیمانه
نمک و فلفلبه مقدار دلخواه

نکته : فلفل قرمز را می بایست در سرکه، سیر، ادویه و کنجد بخوابانید.

 نکته : مقدار مواد لازم گفته شده برای ۸ نفر کافی است.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی ,دستور تهیه سالاد سیب زمینی

مراحل تهیه سالاد سیب زمینی چیلی

برای درست کردن این سالاد متفاوت می بایست، سیب زمینی ها را شسته و آب پز کنید. بعد از این که سیب زمینی ها پخته شدند، آنها را پوست گرفته و اجازه دهید تا سرد شوند. بعد از سرد شدن آنها را به قطعات کوچک و هم اندازه تقسیم کنید.

در یک ظرف بزرگ این مواد را با هم ترکیب کنید: خامه ترش، ماست، مایونز و فلفل تند. سپس در ادامه سیب زمینی ها را به این سس که درست کرده اید، اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا به صورت کامل سس به خورد همه تکه های سیب زمینی برود. در مرحله بعد، نمک و فلفل را می بایست اضافه کنید.

سپس کالباس، پنیر چدار، گشنیز و پیازچه را هم به مواد قبلی تان اضافه کنید و سالاد را هم بزنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

در این مرحله دیگر سالاد شما حاضر است و می توانید در ظرف مد نظرتان کشیده و به دلخواه تزیین کنید.


طرز تهیه سالاد سیب زمینی کلاسیک

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی کلاسیک

مواد مورد نیازمیزان لازم
سیب زمینی معمولی و قرمزیک کیلوگرم چهار قاچ شده
مایونز یا سس سالاد ۱ ¼ پیمانه
سس خردل یک قاشق غذاخوری
جعفری تازه یک پیمانه خرد شده
پیاز۱/۳ پیمانه کوچک ریز شده
خیار شور نصف پیمانه خرد شده
تخم مرغ ۶ عدد آب پز و سفت شده
برگ های کاهودر صورت تمایل به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه و پاپریکا (اختیاری)به مقدار دلخواه

 نکته : این میزان مواد لازم گفته شده برای ۱۲ نفر کافی است.

مراحل درست کردن سالاد سیب زمینی کلاسیک

ابتدا سیب زمینی ها را با مقداری نمک آب پز کنید و بعد از پخته شدن، آنها را پوست گرفته و بگذارید تا سرد شوند و سپس آنها را به قطعات مساوی تقسیم کنید.

در این فاصله که سیب زمینی ها در حال سرد شدن هستند، در یک ظرف مناسب سس مایونز را با سس خردل ترکیب کنید و نصف قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. سپس به این ترکیب جعفری خرد شده، پیاز و خیارشور نگینی شده را به سیب زمینی های پخته و خرد شده اضافه کنید و سپس کاملا آنها را هم بزنید تا همه این مواد با هم ترکیب شوند. توجه داشته باشید که این سالاد به استراحت نیاز دارد. برای این کار می بایست به مدت ۶ تا ۲۴ ساعت سالاد را در یخچال بگذارید تا خنک شوند و طعم مواد به خورد هم بروند و سالاد سیب زمینی طعم واقعی خود را بگیرد.

در مواد لازم کاهو گفته شده است که در مرحله سرو می توانید در صورت تمایل از آن استفاده کنید. برای سرو سالاد سیب زمینی کلاسیک می توانید یک لایه برگ کاهو در کاسه بچینید و بعد سالاد سیب زمینی را روی آن بریزید و با چند ورقه گوجه فرنگی و چند حلقه خیارشور آن را تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید روی سالادتان پاپریکا هم بپاشید.


طرز تهیه سالاد سیب زمینی و ذرت

مواد لازم برای درست کردن سالاد سیب زمینی و ذرت

مواد مورد نیازمیزان لازم
بلال۳ عدد متوسط
سیب زمینی ۹۰۰ گرم
پیاز قرمزیک عدد متوسط
سرکه سیب۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون¼ پیمانه
ریحان تازهنصف پیمانه خرد شده
گشنیز نصف پیمانه خرد شده
نمک، فلفل سیاهبه میزان دلخواه

نکته : این حجم مواد لازم گفته شده برای ۸ نفر کافی است.

آموزش درست کردن سالاد سیب زمینی با ذرت

برای تهیه این سالاد می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید و یا این که دانه های ذرت را جدا کرده و آنها را آبپز کنید. سیب زمینی ها را هم با یک قاشق غذاخوری نمک آب پز کنید و بعد از پختن پوست آنها را گرفته و بگذارید تا کاملا خنک شوند. بعد از خنک شدن، سیب زمینی ها را به قطعات کوچک خرد کنید و سپس آنها را با گوشتکوب له کنید.

در این فاصله پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و در یک کاسه بزرگ، پیاز خرد شده، سرکه، نمک و نصف قاشق چایخوری فلفل را با هم مخلوط کنید و سپس ذرت ها را هم بریزید و مجدد مواد را با هم ترکیب کنید.

در ادامه سیب زمینی های له شده را به مخلوط پیاز و ذرت اضافه کنید. روغن را نیز اضافه کرده و مواد را هم بزنید. در این مرحله ریحان و گشنیز را هم بریزید. حالا دیگر سالاد شما آماده است اما می بایست یک ساعت قبل از سرو، بگذارید تا سالاد خنک شود. اگر فرصت داشته باشید و بتوانید ۲۴ ساعت پیش از سرو سالاد آن را در یخچال بگذارید، یقینا سالاد خوشمزه تری خواهید داشت چون طعم همه مواد به خورد هم می رود.

در نهایت هم سالاد را در ظرف کشیده و با خیار شور و گوجه و برگ های تازه ریحان آن را می توانید تزیین کنید.


طرز تهیه سالاد سیب زمینی و گل کلم

مواد لازم برای درست کردن سالاد سیب زمینی و گل کلم

مواد مورد نیازمیزان لازم
سیب زمینی۱۲ عدد ریز
گل کلم متوسط یک عدد
آب۲ قاشق غذا خوری
پیاز یک عدد کوچک ریز خرد شده
کرفسدو ساقه ریزخرد شده
خامه ترش و سس پیاز کوهی۱/۳ پیمانه
آب لیمودو قاشق غذاخوری
روغن سالاددو قاشق غذاخوری
بلوچیز¼ پیمانه
جعفری تازه¼ پیمانه خرد شده
کالباس دو ورق سرخ شده
نان تست ۴ تکه
نمک دریایی یا نمک ساده، پودر فلفلبه مقدار دلخواه

 نکته : این حجم مواد لازم گفته شده برای ۸ تا ۱۰ نفر کافی است.

آموزش مراحل تهیه سالاد سیب زمینی و گل کلم

سیب زمینی هایی که در مواد لازم گفته شده اند را پوست گرفته و آنها را روی یک لایه حوله کاغذی چیده و در مایکروفر بگذارید. درجه مایکروفر را روی ۱۰۰ درصد بگذارید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا سیب زمینی ها پخته شوند. در حدی که سیب زمینی ها نرم شوند، اجازه دهید تا در مایکروفر بمانند.

در مرحله بعد،گل کلم ها را در مایکرفر گذاشته و دو قاشق آب روی آنها بریزید و به مدت  ۵ دقیقه اجازه دهید تا پخته شوند و سپس آنها را آبکش کنید و بگذارید تا خنک شوند.

در مرحله بعدی، در یک ظرف مناسب سیب زمینی، گل کلم، پیاز و کرفس را با هم مخلوط کنید. به سراغ سس این سالاد بروید و در یک کاسه کوچک به صورت جداگانه سس پیاز کوهی، آب لیمو و روغن سالاد را با هم ترکیب کنید و هم بزنید.بلو چیز را هم اضافه کنید و سپس این سس را به مواد قبلی که با هم ترکیب کرده اید، اضافه کنید این سالاد خوشمزه هم نیاز به استراحت دارد و می بایست تا ۲۴ ساعت قبل از سرو در یخچال بماند تا طعم مواد به خورد هم برود. پیش از سرو جعفری، کالباس، تکه های کوچک نان تست، نمک دریایی و فلفل را اضافه کنید. سالاد شما آماده است، نوش جان.

سالاد سیب زمینی مجلسی , سالاد سیب زمینی قالبی


طرز تهیه سالاد سیب زمینی و پیازچه

مواد لازم برای درست کردن سالاد سیب زمینی و پیازچه

مواد مورد نیازمیزان لازم
پیازچهنیم کیلو خرد شده
خیارشور۲۵۰ گرم نگینی خرد شده
سیب زمینییک و نیم کیلو پخته و نگینی خرد شده
سس مایونزنصف لیوان یا بیشتر
نمک و فلفلبه میزان لازم

سالاد سیب زمینی و پیازچه و مراحل درست کردن آن

سیب زمینی پخته شده و خرد شده را با خیارشور نگینی شده و پیازچه خرد شده  مخلوط کنید و به آنها فلفل هم بزنید و سپس ظرف را در یخچال قرار دهید. زمانی که در یخچال مواد کاملا سرد شدند، ظرف را بیرون آورده و سس مایونز را اضافه کرده و مجددا آن را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم برود. بعد از گذشت این مدت زمان، می توانید سالادد ار از یخچال خارج کرده و سرو کنید.


دستور تهیه سالاد سیب زمینی و پیازچه و شوید قالبی

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی و پیازچه و شوید قالبی

مواد مورد نیازمیزان لازم
سیب زمینی۳ لیوان پخته و نگینی خرد شده
سینه مرغ۲ لیوان آب پز و نگینی یا ریش شده
خیارشور۱ لیوان نگینی خرد شده
پیازچه ۱ لیوان نگینی خرد شده
شوید تازهسه چهارم لیوان ریز خرد شده
ماست خامه اینصف لیوان

گام به گام تهیه سالاد سیب زمینی و پیازچه و شوید قالبی

برای درست کردن این سالاد مجلسی و متفاوت می بایست تمام مواد لازم را پخته و به شکل نگینی خرد کنید.

برای درست کردن سس سالاد سیب زمینی و پیازچه و شوید قالبی، در یک ظرف مناسب سس مایونز، آبلیمو، ماست خامه ای، مقداری فلفل سیاه و آویشن و کمی پودر سیر را در آن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

این سس را با همه مواد پخته شده و خرد شده اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس ظرف سالاد را می بایست چند ساعت در یخچال بگذارید تا طعم مواد به خورد هم برود و به اصطلاح سالاد جا بیفتد.

آموزش روش قالبی کردن سالاد سیب زمینی و پیازچه و شوید

برای این که سالاد قالبی و مجلسی داشته باشید در ابتدا داخل ظرف یا قالب مورد نظرتان را پلاستیک فریزر بکشید. برای سهولت کار پیش از فریزر کشیدن ته ظرف، می‌توانید کمی قالب یا ظرف را خیس کنید تا کیسه فریزر به قالب چسبیده و حرکت نکند. سپس مواد سالادتان که جا افتاده و طعم مواد به خرد هم رفته را داخل قالب تان بریزید و با پشت قاشق آن را فشار دهید و صاف کنید. بعد از صاف کردن سطح سالاد، روی قالب را با کیسه فریزر پوشانده و دوباره آن را در یخچال بگذارید تا سالاد خودش را بگیرد. چیزی در حدود ۲ تا ۳ ساعت بگذارید تا سالاد در یخچال بماند. بعد از گذشت این زمان، قالب سالاد را از یخچال بیرون آورده و در ظرف مورد نظرتان برای سرو برگردانید و پلاستیک را به آرامی از آن جدا کنید.

در مرحله آخر از درست کردن سالاد سیب زمینی و پیازچه و شوید قالبی، آن را با ورقه های خیار یا هویج به همراه کمی شوید تزیین کنید.

فوت و فن هایی در تهیه سالادهای پیازچه که نمی دانید

  • برای این که سالاد پیازچه شما طعم دلپذیری داشته باشد، می توانید چند قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید.
  • اگر سینه مرغ در دسترس نداشتید، می توانید از دو لیوان کالباس نگینی شده هم استفاده کنید.
  • دقت کنید که زمانی که مواد سالاد گرم هستند سس را به آنها اضافه نکنید. چون با این کار تمام سس خیلی زود به خورد مواد می رود و در نتیجه شما مجبور هستید تا سس بیشتری را مصرف کنید.

طرز تهیه سالاد پیازچه و سیب زمینی آلمانی

مواد لازم برای تهیه سالاد پیازچه و سیب زمینی آلمانی

مواد مورد نیازمیزان لازم
سیب زمینی ۲ عدد پخته و نگینی خرد شده
تخم مرغ ۲ عدد پخته شده و نگینی خرد شده
خیار شور۱۰۰ گرم نگینی خرد شده
پیازچه ۲ قاشق سوپخوری خرد شده
کنسرو ذرت۲ قاشق سوپخوری
شوید تازه۲ قاشق سوپخوری خرد شده
ماست۱ پیمانه
خامه نصف پیمانه
آب لیموترش تازه۲ قاشق سوپخوری
نمک، فلفل، اورگانو به میزان لازم
روغن زیتون۱ قاشق سوپخوری
زیتون سیاه و سبز۸ عدد

سالاد پیازچه و سیب زمینی آلمانی و روش تهیه آن

برای درست کردن این سالاد خوشمزه می بایست سیب زمینی و تخم مرغ پخته شده را همراه با خیار شور نگینی شده، پیازچه وکنسرو ذرت را با هم مخلوط کنید.

در یک ظرف مناسب، ماست را با خامه ترکیب کنید و آب لیمو ترش، سرکه، نمک، فلفل، پودر آویشن و روغن زیتون را اضافه کنید. این سس که آماده شد، آن را به مواد قبلی بالا اضافه کنید و اجازه دهید تا ۱ ساعت در یخچال بماند و جا بیفتد. بعد از گذشت این زمان، سالاد شما آماده است و می توانید در ظرف مورد نظرتان برای سرو بکشید و پیازچه و زیتون و گوجه آن را دورچین کنید.


طرز تهیه سیب زمینی ایتالیایی

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی ایتالیایی

مواد مورد نیازمیزان لازم
سیب زمینی ریز با پوستنیم کیلو
ماست سادهچهار قاشق غذاخوری
سس مایونز چهار قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب ۸ عدد متوسط
برگ جعفری۲ قاشق غذاخوری ساطوری شده
نمک و فلفلبه میزان لازم

نکته : اگر سیب زمینی ریز در دسترس نداشتید، سیب زمینی بزرگ نصف شده را می توانید مورد استفاده قرار دهید.

آموزش مراحل تهیه سالاد سیب زمینی ایتالیایی

در ابتدا سیب زمینی ها را با مقداری نمک روی حرارت بگذارید تا زمانی که نرم شوند. سپس آنها را آبکش کنید و کناری بگذارید تا سرد شوند.  زمانی هم که سرد شدند به قطعات مربع شکل کوچک تقسیم کنید. در مرحله بعد گوجه فرنگی خشک شده را به حالت پودر درشت درآورید.

برای درست کردن سس سالاد سیب زمینی ایتالیایی، ماست و سس مایونز را در یک ظرف مخلوط کنید و نمک و فلفل را هم اضافه کنید. سپس پودر درشت گوجه فرنگی خشک شده و جعفری خرد شده را هم اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد این سس را به سیب زمینی های پخته شده و خرد شده اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید. این سالاد را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا جا بیفتد.