قاضی‌پور: برای بازگشت جوانان از خارج کاری کنید

منبع: برترین ها

96

1398/10/22

17:33


یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های آموزشی و دانشگاهی که موجب مهاجرت جوانان برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی شده است از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست که برای بازگشت این جوانان به دانشگاه‌های کشور کاری کند.

ایسنا: نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس با استناد به اصل ۳۰ قانون اساسی خطاب به وزیر علوم و وزیر بهداشت گفت: در خصوص حادثه اخیر هواپیما متوجه شدیم هزاران جوان ما در خارج از کشور تحصیل می‌کنند. لازم است وزرای مذکور برای انتقال این جوانان به داخل کشور کاری کند؛ چرا که عدم توجه به این مهم موجب خروج ارز از کشور، ورود فرهنگ غربی و نبود این عزیزان در کنار خانواده‌هایشان می‌شود. وجود این عزیزان نیز به دانشگاه‌ها اعتبار می‌بخشد.

مصری رئیس وقت جلسه خطاب به قاضی پور اظهار کرد: نظام آموزشی ما جوانان را تشویق می‌کند که چند واحدی را خارج از کشور بگذارند و به کشور بازگردند. این چه شرایطی است که ایجاد کردند؟ اگر در دانشگاه جا وجود دارد از ابتدا این جوانان در آن جا تحصیل کنند؛ اگر جایی وجود ندارد چگونه پس از این که این جوانان در خارج از کشور چند واحد می‌گذارند در دانشگاه‌های کشور پذیرش می‌شوند؟ لازم است به این موضوعات توجه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو