آکاایران فاکتورهای یک کفش مناسب پیاده روی

ورزش پیاده روی یکی از بهترین ورزشها بوده که برای هر سنی و با هر شرایطی مناسب است. اما برای داشتن یک پیاده روی مفید ابتدا باید کفش های مناسب آن را تهیه کنید.
• بهتر است برای خرید کفش مناسب پیاده روی، به سراغ فروشگاه های کفش ورزشی معتبر بروید.
کفش پیاده روی خود را درست سایز پایتان بخرید. کفش شما نباید زیاد گشاد و نه زیاد تنگ باشد. اگر اندازه پاهایتان یکسان نیست، کفش را متناسب با اندازه پای بزرگ ترتان انتخاب کنید. کفش را به پا کرده و کمی با آن راه بروید. در این حالت باید پای شما کاملا راحت باشد. یادتان باشد کفش را بدون پا کردن تنها با ارائه سایز پای تان سفارش ندهید زیرا سایز کفش ها بنا به سایزبندی شرکت تولید کننده، استایل کفش ها و عوامل دیگر با یکدیگر متفاوت خواهند بود.
• قسمت پنجه کفش باید جای کافی برای حرکت های پا را داشته باشد و به هیچ عنوان پاها را تحت فشار قرار ندهد، در عین حال نباید خیلی گشاد باشد. پای شما نباید داخل کفش لق بزند.

به گزارش آکاایران فاکتورهای یک کفش مناسب پیاده روی

• کفش متناسب با محیطی که قصد دارید در آن به پیاده روی بپردازید بخرید. کفش مناسب برای مناطقی که اکثرا بارانی هستند، کفش ضدآب ، کفش مناسب برای مناطقی که اکثرا برفی هستند، کفش آج دار ، و در صورتی که زیاد پیاده روی می کنید از کفش های قوی تر استفاده کنید که از پایتان بیشتر محافظت کنند.
• بهتر است برای خرید کفش در هنگام پایان روز اقدام کنید. همانطور که می دانید در طول روز به دلیل روی پا بودن های مکرر، پا مقداری ورم می کند. بنابراین پایان روز که سایز پای شما به حداکثر اندازه خود می رسد، بهترین موقع برای خریدن کفش است.

پورتال رنگی – فاکتورهای یک کفش مناسب پیاده روی
همشهری آنلاین

منبع :

فاکتورهای یک کفش مناسب پیاده روی  | خانه داری