هر آنچه باید از خواص ریشه کمانی بدانیم

منبع: آسان طب

143

1398/2/28

23:11


اصطلاح ریشه کمانی ( Arrowroot ) برای توصیف نشاسته به دست آمده از ساقه گیاه مارانتا آروندیناسه به کار می رود. مارانتا آروندیناسه یک گیاه چند ساله است که بیشتر در مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی به دست می آید. خواص ریشه کمانی بسیار مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است و از همین رو سالیانه افراد زیادی بر روی این گیاه آزمایش انجام می دهند. امروزه اغلب از ریشه کمانی به عنوان چاشنی غذا استفاده می شود. این محصول به عنوان یک جایگزین بدون گلوتن و سالم برای بیماران سلیاک به کار می رود. ما در این مقاله به طور دقیق شما را با خواص ریشه کمانی آشنا می کنیم.

خواص ریشه کمانی

خواص ریشه کمانی

کمک به سیستم گوارش:  بیشتر از یک قرن است که از خواص ریشه کمانی برای کمک به سیستم گوارشی استفاده می شود. بر اساس مستنداتی که از اولین سفر تحقیقاتی به قطب جنوب در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 به جا مانده است، ریشه کمانی یکی از چهار غذای اصلی بوده است که مسافران این سفر با خود همراه داشته اند. در سال های اخیر، تحقیقات نشان داده است که ریشه کمانی برای درمان اسهال طبیعی موثر است. در سال 2000، اثر بخشی پودر ریشه کمانی برای کاهش اسهال و یبوست در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) تعیین شد و بسیار موفقیت آمیز بود. خواص ریشه کمانی نه تنها اسهال را کاهش می دهد، بلکه باعث کاهش درد شکم نیز می شود. مطالعه دیگری بر استفاده از ریشه کمانی برای سلامت گوارشی در مناطقی از جهان که اسهال حاد رایج است، متمرکز شده است. پژوهشگران 3 گروه روستایی در جنوب هند را آزمایش کردند، محققان دریافتند که استفاده از آب ریشه کمانی می تواند اسهال ناشی از آب و غذای بی کیفیت را کاهش بدهد.

مفید برای نوزادان: به دلیل محتوای نشاسته ای و طعم ملایم، ریشه کمانی یک ماده ایمن برای استفاده در غذا نوزادان است. شما می توانید از این نشاسته در بسیاری از دستور العمل های مختلف برای نوزادان یا کودکان بزرگتر خود استفاده کنید بدون این که نگران باشید این غذاها باعث درد شکم یا سایر مشکلات هضم شود. نه تنها این ماده غذای سالم برای نوزادان کوچک شما است، بلکه به عنوان یک عنصر رایج در شیرینی های بچگانه نیز یافت می شود. به عنوان یک محصول کاملا غیر آلرژیک، ریشه کمانی یک ماده آرام بخش برای نوزادان می باشد.

خواص ریشه کمانی

درمان عفونت ادراری: زنان مبتلا به عفونت های دستگاه ادراری یا “UTI” اغلب از مواد غذایی و رعایت موارد بهداشتی برای درمان التهاب استفاده می کنند. یکی از این مواد غذایی، ریشه کمانی است و می تواند یکی از داروهای خانگی مناسب برای عفونت مثانه یا UTI باشد. ریشه کمانی یک ماده آرام بخش است که برای از بین بردن درد در غشاهای مخاطی ملتهب یا تحریک شده استفاده می شود. همان طور که از اسم این گیاه مشخص است ( اشاره به تیر و کمان ) جای تعجب ندارد که التهاب را از بین ببرد. خواص آنتی سپتیک این گیاه باعث شده است تا از آن بتوان برای درمان عفونت های ادراری استفاده کرد.

تقویت عملکرد ایمنی: عصاره های پودر ریشه کمانی همچنین فعالیت های سیتوتوکسیک را نشان می دهد که در ایجاد ایمنی کمک می کند. این به این معنی است که عصاره ماراندا آروندیناسه تولید سلولهای داخل سیستم ایمنی را افزایش می دهد. مطالعات حیوانی که در سال 2012 صورت گرفته است نشان می دهد که استفاده از این عصاره باعث شده است تا قدرت ایمنی موش ها، پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

خواص ریشه کمانی

مبارزه با مسمویت غذایی: یکی از ویژگی های شگفت انگیز ریشه کمانی، توانایی آن برای مبارزه با پاتوژنهای غذایی است که باعث بیماری می شوند. تحقیقات ثابت کرده اند که پاتوژن ها در غذاهای مختلف، به خصوص مواد غذایی مایع مثل سوپ، کاهش می یابد. آزمایشات نشان می دهد که چای ریشه کمانی توانسته است ویروس سالمونلا را از بین ببرد. این خود دلیل دیگری است برای اینکه ریشه کمانی را در برنامه غذایی خود قرار دهیم و از خواص بی نظیر آن استفاده کنیم.

تسکین درد دهان: نوزادان تنها کسانی نیستند که می توانند از خواص آرام بخش ریشه کمانی استفاده کنند. ریشه کمانی می تواند به صورت مستقیم و به لطف خواص ضد التهابی بر روی کاهش درد لثه و دهان تاثیر بگذارد. اگر روغن نارگیل را با این ماده اضافه کنید مطمئتا نتایج بهتری خواهید گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو