درمان سیاتیک در طب سنتی با روش های گیاهی و خانگی

منبع: آسان طب

173

1398/2/28

23:13


بر طبق آمار ارائه شده توسط موسسه سلامت آمریکا ، رایج ترین دلیل ایجاد درد های کمر ، پا و کتف ، گرفتکی اعصاب سیاتیک می باشد . درد های سیاتیکی بر اساس تحت فشار قرار گرفتن یا تحریک شدن اعصاب سیاتیک بوجود می آیند . برای درمان سیاتیک در طب سنتی می توان از نسخه های متعددی استفاده کرد که از معروف ترین انها می توان به نسخه ابوعلی سینا اشاره کنیم . با تمام این اوصاف باید بدانید که خود سیاتیک بیماری نیست و عاملی که باعث تحریک این عصب می شود را بیماری می گویند . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب به درمان سیاتیک در طب سنتی می پردازیم .

درمان سیاتیک در طب سنتی

درمان سیاتیک در طب سنتی

استفاده از روغن زیتون

بر طبق گفته های های آقای علی بهادری یکی از متخصصین طب سنتی ، استفاده از روغن زیتون برای درمان سیاتیک در طب سنتی بسیار مفید است و می تواند از شدت درد های ایجاد شده ، بکاهد . برای اینکه از روغن زیتون در این امر بهره ببرید ، بهتر است که از این روغن بر روی قسمت هایی از بدنتان که احساس درد می کنید ، بمالید تا کم کم درد های شما تقلیل پیدا کنند . بهتر است که دو نوبت در روز از این روغن و به مدت 1 ماه استفاده کنید .

نوشیدن دمنوش های گیاهی

از جمله عواملی که می تواند اعصاب سیاتیک را تحریک کرده و باعث بروز درد های شدید سیاتیکی شود ، استرس و اظطراب می باشد . پس اگر ما بتوانیم از استرس و اظطراب خود بکاهیم ، در واقع می توانیم که کاهش درد های سیاتیکی کمک کنیم . دمنوش های گیاهی زیادی در طب سنتی وجود دارند که می توانند این آرامش را به شما اهدا کنند شاید بتوان از مهم ترین این دمنونش ها به گل گاو زبان و یا نعناع اشاره کرد . این دمنوش ها به شما کمک می کنند تا اعصاب خود را آرام و ریلکس کنید و در نتیجه از شدت درد های ساتیکی خود بکاهید .

درمان سیاتیک در طب سنتی

استفاده از عسل در صبحانه

یکی از بهتریبن راه کار هایی که می توان با استفاده از ان بر درد های سیاتیکی غلبه کرد ، خوردن عسل در وعده صبحانه می باشد . کسانی که به درد های سیاتیکی دچار شده اند ،باید از خوردن غذاهایی که طبع سرد دارند خودداری کنند و یا اینکه آنها را به حداقل برسانند . بهترین غذایی که می تواند گرما را در شما بوجود بیاورد ، عسل می باشد . از عسل می توان در وعده غذایی صبحانه استفاده کرد تا طبع بدن شما را به گرمی تغییر بدهد .

استفاده از مومیا

یکی از بهترین موادی که می تواند به شما در درمان سیاتیک در طب سنتی کمک کند ، مومیا می باشد . این ماده یکی از کمیاب ترین دارو های طب سنتی می باشد که قیمت بسیار بالایی دارد . معمولا 100 گرم مومیا از 80 تا 90 سال فرایند فرسایشی دیگر گیاهان دارویی بوجود می آید . در گذشته از این ماده برای مومیایی کردن پادشاهان و افراد ثروتمند استفاده می شده است تا اینکه یک پزشک یونانی به اسم لگالوس از این ماده برای درمان درد های سیاتیکی استفاده کرد . شما باید چند مثقال مومیا را صبح ها قبل از بیدار شدن بر روی قسمت هایی از بدن که درد می کند بمالید . این کار را باید تا یک ماه ادامه دهید .

استفاده از نسخه ابوعلی سینا

طی سال ها پزشکان و حکیمان زیادی سعی کرده اند تا با مخلوط کردن انواع دارو های گیاهی در طب سنتی نسبت به درمان بیماری های کمر درد و پا درد اقدام کنند . در این بین تنها نسخه ابوعلی سینا می باشد که دز نظر علمی تایید شده است و هنوز هم می توان از این نسخه در درمان درد های سیاتیکی استفاده کرد . در نسخه ابوعلی سینا آمده است که شما باید 20 گرم فلفل سیاه را با 20 گرم سیاهدانه ، 10 گرم زنجبیل ، 15 گرم توتیا ، 10 گرم آویشن و 15 گرم عسل مخلوط کنید و از آن یک ضماد تهیه کنید . سپس از این ضماد به مدت 2 ماه و روزی 3 مرتبه بر روی قسمت هایی که درد می کنند ، استفاده کنید .

منبع : http://bia2safa.net/goto/web/url/7503

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو