نظافت آسان حمام و سرویس بهداشتی


در این بخش برای شما چند نکته ی طلایی برای تمیزی و نظم دادن به حمام و سرویس بهداشتی جمع آوری کرده ایم تا با راههای ساده و سریع این بخش از منزلتان را تمیز کنید.


بسیاری از اینکه نمی توانند همیشه حمام و سرویس بهداشتی منزل خود را تمیز و البته مرتب نگاه دارند گله مند هستند چرا که جرم گیری و یا کارهایی از این قبیل را نمی توان هر روز انجام داد اما تغییراتی می تواند داشت که راحت تر و بهتر تمیزی و نظم انجام شود.
از وسایل ساده برای تمیز کاری استفاده کنید
تمام وسایل مربوط به تمیزکاری خانه را در یک جا جمع کنید. آن وقت است که می بینید نمی توانید باور کنید که این قدر محصولات مختلف در زمینه شستشو در خانه تان وجود دارد. اگر  مسئله محیط زیست برایتان مهم است و به دنبال زندگی پایدار و سبز هستید. پس اکنون چهار وسیله اصلی در حمام و سرویس بهداشتی را برایتان معرفی می کنیم: یک دستمال میکروفیبر، یک دستمال مخصوص تمیز کردن پنجره، دستگاه اسپری مواد مایع، و به رس های تمیز کردن توالت. دستمال های میکروفیبر تقریباً همه چیز را تمیز می کنند و در خانه من جانشین تمام شوینده های شیمیایی شده اند. کار با این دستمال ها بسیار سریع و ساده انجام می شود.

 

جرم گیری سرویس بهداشتی

 
وسایل مربوط به تمیزکاری را در نزدیکی خود قرار دهید
شاید این ایده کمی هزینه بر به نظر برسد، اما من هر کدام از این چهار وسیله را در هر حمام و سرویس بهداشتی خانه ام قرار داده ام. اگر جایی نیاز به تمیز شدن داشته باشد تمام وسایل مورد نیاز من در نزدیکی ام قرار دارد و این کار در کم تر از یک دقیقه انجام می شود. برای نگهداری از دستمال های میکروفیبر و دستمال های مخصوص تمیز کردن پنجره، چند قلاب را داخل کمد یا کابینت سرویس بهداشتی یا حمام نصب کرده و دستمال ها را به آن ها آویزان کنید و یا اینکه بهتر از آن می توانید از قفسه هایی سبک برای این منظور استفاده کنید.
 

نظافت سرویس بهداشتی

 

در حین یا بعد از کارهای خود کارهای مربوط به تمیز کاری را انجام دهید
 وقتی وسایل مربوط به تمیزکاری در دسترس شما باشند، دستمال کشیدن سینک یا آینه دستشویی وترمیم درزهای کاشی در کمتر از نیم ساعت! پس از مسواک زدن کار فوق العاده راحتی می شود، به ویژه این که معمولاً پس از مسواک زدن آینه کثیف شده و اگر سریع تمیز نشود، تمیز کردن آن کمی دشوار می شود. هم چنین تمیز کردن توالت و سرویس بهداشتی به صورت روزانه در میان کارهای دیگر کار ساده ای است و در درازمدت باعث صرفه جویی در زمان شما می شود.
 یکی از حمام ها و سرویس های بهداشتی که بیش تر از آن استفاده می کنید را می توانید این گونه طراحی کنید. اول اینکه می توانید دیوارهای این فضا را رنگ کنید، دوم: اگردر این فضا یک سینک پایه دار وجود دارد و در آن هیچ فضای نگه دارنده ای تعبیه نشده است. سینک آن را عوض کنید، و یک کمد مرتفع برای نگهداری از حوله های اضافه، وسایل حمام و سرویس بهداشتی، و در آخر چند وسیله تزئینی به آن اضافه کنید. نیمکت های مناسب برای حمام نیز وجود دارد که می توانید از آن ها نیز بهره ببرید.

 

نظافت دستشویی

 
برس توالت و سبد که در آن مایع دستشویی و محلول های ضدعفونی کننده (و اسپری تمیزکننده) قرار دارد در زیر سینک قرار دهید. برای تمیز کردن وان و سرامیک هم از اسفنج های کمی زبر می توانید استفاده کنید.
نظافت آسان حمام و سرویس بهداشتی 4.6/5 14
منبع : چیدانه /ن