تاریخچه خیابان شانزه لیزه، مرکز مد و زیبایی اروپا

تاریخچه خیابان شانزه لیزه، مرکز مد و زیبایی اروپا


منبع: همگردی

223

1398/10/25

20:10


روزها و ماه ها سپری می شوند. گردشگران و مسافران، جای جای این کره خاکی را زیر پای می گذارند و خاطرات شیرینی را به گنجینه ذهن خود می افزایند. عکس های زیبا تهیه می کنند و به راستی از زندگی کوتاه خویش لذت می برند. برعکس آن ها، ما خود را وقف زندگی ماشینی کرده ایم و برای لحظه ای حاضر نیستیم از آن دل بکنیم. یکی از مقاصدی که گردشگران و خصوصا کسانی که به تازگی ازدواج کرده اند، برای خوشگذرانی و تفریح انتخاب می کنند، عروس اروپا یعنی شهر پاریس است که به عنوان پایتخت تمدن و فرهنگ کشور فرانسه جلوه گری خاصی داشته و عاشقان بسیاری دارد. در کنار تمام زیبایی های فرانسه، خیابانی دیده می شود به نام خیابان شانزه لیزه پاریس که مرکز مد و تفریحات شبانه بوده و جلوه دیدنی به این منطقه از جهان می بخشد. همسفر ما در خیابان شانزه لیزه فرانسه شوید تا با هم به فرانسه سفر کنیم و از گشت و تفریح در زمان دسترسی به شانزه لیزه اروپا لذت ببریم.

خیابان شانزه لیزه

شهر پاریس و عالمی از رمز و رازهای نهان

شانزه لیزه اروپا در پاریس قرار دارد. پس، بهتر است قبل از شروع گشت و گذار در این خیابان سفری کوتاه به پاریس داشته باشیم و کمی با اهالی پاریس همنشینی کنیم. پاریس با مساحت 41 مایل مربع، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر فرانسه هست. پاریس، دومین و گرانترین شهر جهان بوده که قبل سنگاپور، زوریخ، هنگ کنگ، اسلو و ژنو قرار دارد. این شهر، برای موزه ها و نشانه های معماری خود شناخته شده است. برای مثال می توان از موزه لوور نام برد که در سال 2017 میلادی، بیشترین بازدید را در بین موزه های جهان از آن خود کرد و آثار هنرمندان بزرگ هنر و نقاشی در آنجا دیده می شوند. زبان مردم این شهر فرانسوی بوده و بر طبق آمار، مردم پاریس وابستگی مذهبی ندارند. 61 درصد از ساکنان پاریس، خود را به عنوان کاتولیک رم معرفی می کنند. البته فقط 15 درصد از آن ها، کاتولیک واقعی هستند. در پاریس، مذاهب دیگری هم مشاهده می شوند که درصد آن ها نسبت به مسیحیت کمتر است. پاریس، دارای آب و هوایی اقیانوسی بوده و تحت تأثیر جبهه هوای اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. بارندگی در تمام طول سال در این شهر اتفاق می افتد و به باران های ناگهانی شهرت دارد. بارش برف در این شهر به ندرت وجود داشته و در بیشتر موارد میزان بارش برف به حدی است که سفیدی برف، 24 ساعت روی زمین می ماند. حال که کمی با حال و هوای شهر پاریس، آشنا شدید ما را ترک نکنید تا با هم به تفریح و خوشگذرانی در خیابان شانزلیزه شهر پاریس بپردازیم.

شهر پاریس

شهر پاریس 2

شهر پاریس 3

شانزلیزه پاریس با سرگذشت های تلخ و شیرین در دل

برای تکمیل پاریس گردی خود، چه گزینه ای بهتر از خیابان شانزه لیزه پاریس؟! این خیابان، یک خیابان در حوزه هشتم پاریس بوده که در آن نمایشگاه ها، کافه ها و مغازه های لوکس و رژه های سالانه نظامی دیده می شوند. نام فرانسوی شانزه لیزه اروپا السیسی، به معنای بهشت برای قهرمانان مرده در اساطیر یونان است و پلی برای شناخت هر چه دقیق تر جهان به حساب می آید. در حوالی خیابان شانزه لیزه فرانسه، باغ ها و بناهای تاریخی از جمله محل اقامت رسمی رئیس جمهور فرانسه وجود دارند. در تاریخچه این خیابان آمده که این مکان و باغش در اصل در سال 1667 میلادی، توسط آندره لو نوتر به عنوان دیدنی بی نظیری ساخته شده و به پادشاه فرانسه اختصاص پیدا کرده بود. در دو طرف خیابان، دو ردیف درخت و گلدان های زیبا به سبک متقارن طراحی شد. در سال 1710 میلادی، خیابان فراتر از رود پونت گسترش یافت. در اواخر قرن هجدهم، خیابان شانزه لیزه پاریس به یک خیابان شیک تبدیل شد و در همان دوره، درختان در هر طرف به اندازه کافی رشد کردند و به خیابان ظاهری زیبا بخشیدند. پس از انقلاب فرانسه، دو مجسمه سوارکاری ساخته شده در سال 1745 میلادی از کاخ سلطنتی به ابتدای بلوار انتقال یافتند و در پارک قرار گرفتند. پس از سقوط ناپلئون و بازگرداندن سلطنت فرانسوی، درختان خیابان قطع شده و از چوب آن ها در صنعت استفاده گشت. بعد از این واقعه، خیابان عریض تر شده و پباده رو و چراغ های گازی برای روشنایی در شب بدان اضافه شدند. در سال 1855 میلادی، امپراتور ناپلئون سوم در ابتدای خیابان و در پارک آن ناحیه، نمایشگاه جهانی برگزار کرد. در سال 1858 میلادی، بخشدار امپراتور این باغ فرانسوی را به باغی انگلیسی با چینش متفاوتی از درختان و گل ها تبدیل کرد. در طول تاریخ، شانزه لیزه اروپا محل رژه های نظامی بود و معروف ترین مراسم پیروزی نیروهای آلمانی در سال 1871 و در سال 1940 در آن برگزار می شد. در این مکان مغازه های متفاوتی نظیر فروشگاه های عطر، جواهرات، کتاب و فروشگاه موسیقی و نمایشگاه های خودروهایی مثل سیتروئن، رنو، تویوتا، مرسدس، پژو دیده می شوند. خیابان شانزه لیزه فرانسه از قدیم، محل گشت و گذارهای شبانه بوده و حال و هوایی شاعرانه دارد که در زمان دسترسی به این خیابان و تجربه تفریح باید بدان توجه داشت.

شانزلیزه پاریس 2

شانزلیزه پاریس 3

شانزلیزه پاریس 4

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو