جزئیات ارائه خدمات غیرحضوری به کارگران و کارفرمایان

منبع: برترین ها

84

1398/10/26

02:34


مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار، از عملیاتی شدن ۲۲ زیر سامانه جامع روابط کار از ٢٢ بهمن ماه در کل کشور به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به کارگران و کارفرمایان خبرداد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: کورش یزدان در دوره آموزشی سامانه جامع روابط کار که با حضور مدیران استانی این وزارتخانه در دانشگاه امیرکبیر بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: از روز شنبه ۲۸ دیماه سال جاری، زیرسامانه‌های ثبت شکایت و دادرسی در ٢٠ استان عملیاتی می‌شود و از ۲۲ بهمن ماه نیز در سراسر کشور قابلیت اجرا دارد.

وی، مجموع زیرسامانه‌های سامانه جامع روابط کار که به زودی راه اندازی می‌شوند، را ۴۸ زیرسامانه عنوان کرد و گفت: در گام اول، ۲۲ زیر سامانه ارائه خدمت و فعالیت خواهند داشت.

یزدان اظهار داشت: در این سامانه سرعت، دقت و تسهیل در انجام امور جامعه هدف به ویژه در مراجع حل اختلاف و همچنین تسهیل گری و جلوگیری از اطاله وقت کارگران و کارفرمایان، مد نظر قرار گرفته شده است.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در ۹ ماهه امسال در هرمزگان فقط سه درصد افزایش دادخواست در مراجع حل اختلاف نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم که این آمار نشان از پایداری مشاغل و مدیریت حوزه کار و تولید در استان است و امیدواریم با فعالیت سامانه جامع روابط کار به ۲۸۵ هزار بیمه شده شاغل خدمات مطلوب‌تر به صورت الکترونیکی ارائه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو