ادامه ابهامات درباره برانکو - تیم ملی

منبع: نمناک

135

1398/10/26

11:59


بازگشت برانکو به فوتبال ایران و مصاحبه های مقام های مسئول درخصوص حضور این مربی در بین گزینه های مربیگری تیم ملی، موضوعی است که برای همه ما به امری طبیعی تبدیل شده است.

وضعیت برانکو و تیم ملی

فرهیختگان:بازگشت برانکو به فوتبال ایران و مصاحبه های مقام های مسئول درخصوص حضور این مربی در بین گزینه های مربیگری تیم ملی، موضوعی است که برای همه ما به امری طبیعی تبدیل شده، اما دریغ از یک قدم مثبت برای تحقق این امر. موضوع حضور برانکو در تیم ملی باعث شد از طریق نزدیکانش در ایران شایعات را پیگیری کنیم. شواهد نشان می دهد نام وی رسما از بین گزینه ها کنار رفته است.

تنها تماس رسمی توسط تاج

اینکه برانکو گزینه هدایت تیم ملی بود را نمی توان کتمان کرد، هرچند این موضوع زمانی اتفاق افتاد که تاج رئیس فدراسیون فوتبال بود و به خاطر بیماری از حضور در راس فدراسیون کناره گیری نکرده بود. تاج چند وقت پیش از اینکه دچار بیماری شود با برانکو به صورت شخصی تماس گرفت و شرایط تیم ملی را برای او تشریح کرد و نظرات او را درخصوص خواسته های مالی و غیر مالی اش جویا شد.

هر چند این تماس خروجی چندان مثبتی نداشت و طرفین بر سر برخی از مسائل اختلاف نظر زیادی داشتند، اما می توانست امیدوار کننده باشد که در ادامه آنها بتوانند خواسته هایشان را به یکدیگر نزدیک کنند و درنهایت این همکاری شکل بگیرد.

بریز و بپاش هایشان برای ویلموتس بود و...

ظاهرا موضوعی که برای برانکو سنگین بود به پیشنهادهای مالی فدراسیون به برانکو بر می گشت، هر چند باشگاه پرسپولیس توسط انصاری فرد در یک برنامه زنده از بی خبری مذاکرات فدراسیون با برانکو صحبت کرده و گفته بود که هیچ هماهنگی بین باشگاه پرسپولیس و فدراسیون برای توافق با برانکو وجود ندارد، اما ظاهرا در تماس تاج با برانکو از او خواسته شده مبلغی در حدود 500هزار یورو تخفیف برای پرسپولیس در نظر بگیرد که برانکو شدیدا با آن مخالفت کرده است.

ضمن اینکه تاج اوضاع مالی فدراسیون را بعد از فسخ قرارداد با ویلموتس، بحرانی خوانده و از برانکو خواسته با درک این شرایط دست فدراسیون را برای این انتخاب باز بگذارد. این حرف هم با موضع گیری برانکو مواجه شده که چطور در مواقعی که پول بوده و قصد بریز و بپاش داشتند سراغ ویلموتس رفته اند، اما حالا که قصد صرفه جویی دارند و خبری از پول نیست سراغ او رفته اند!

تماس هایی از سوی دلال ها

درست در روزهایی که فدراسیون توسط سرپرست و روابط عمومی اش به خبرنگاران اعلام کرده اند که برانکو هنوز هم یکی از گزینه های اصلی هدایت تیم ملی است و آنها در حال بررسی گزینه ها هستند، پیگیری های «فرهیختگان» نشان می دهد هیچ مقامی به صورت رسمی با برانکو تماس نگرفته است. ظاهرا فدراسیون قصد دارد با نام برانکو فوتبالدوستان را سرگرم کنند تا آنها با آرامش خاطر به مذاکره با گزینه های جدی ترشان بپردازند. مگر می شود یک مربی تا این اندازه گزینه فدراسیون باشد، اما هیچ مسئولی با او تماس نگیرد؟

در این خصوص شنیده می شود که تنها چند دلال برای حضور در تیم ملی با برانکو تماس گرفته اند و او به هیچ کدام از این تماس ها پاسخ روشنی نداده و رسما اعلام کرده در صورتی وارد مذاکره می شود که یک مسئول در فدراسیون یا وزارت ورزش با او تماس بگیرد. برانکو بر این باور است که اگر این تماس ها با هماهنگی فدراسیون باشد، بسیار بد و ناپسند است چراکه آنها با این کار شان یک مدیر را در ایران پایین می آورند و این اتفاق خوبی نیست.

این هفته قرارداد برانکو نهایی می شود

هرچند که بسیاری از افراد هنوز در فدراسیون فوتبال تلاش می کنند که برانکو را گزینه تیم ملی بدانند، اما بد نیست بدانید که مذاکرات برانکو با یکی از چهار تیم خواهانش در آسیا به نتایج خوبی رسیده و طرفین خود را برای امضای قرارداد آماده می کنند. احتمالا این قرارداد در هفته جاری رسمی می شود و با این اتفاق فوتبالدوستان ایرانی می توانند نفس راحتی بکشند که دیگر هر تیمی بدون مربی شد برانکو را گزینه اصلی معرفی نمی کند. خیلی ها بر این باورند که عمان تیمی است که برانکو را به خدمت خواهد گرفت که البته در حد شایعه است و برانکو نامی از تیم مورد توافقش نبرده است.

انتهای پیام/م

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو