مونولوگی مبتنی بر تکنولوژی / روایت بهروز سالمی از نمایش "نیم فاصله"

73

1398/10/26

15:06


بهروز سالمی گفت: "نیم فاصله" یک مونولوگ است و سعی ام بر این بوده تا در اجرای این اثر از تکنولوژی نیز استفاده کنم.

مونولوگی مبتنی بر تکنولوژی / روایت بهروز سالمی از نمایش "نیم فاصله"

سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "نیم فاصله" نوشته و کار بهروز سالمی از 15 دی ماه ساعت 18:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است و بازیگر این نمایش مونولوگ پاوان افسر است.

بهروز سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "نیم فاصله" گفت: این نمایش پروسه نگارش یک نمایشنامه را نشان می‌دهد. از آنجا که رشته تحصیلی من ادبیات نمایشی است و چندین سال است که در این عرصه فعالیت می‌کنم بر آن شدم تا روند نگارش یک متن را روی صحنه به نمایش بگذارم.

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش 5 ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر عنوان کرد: "نیم فاصله" یک مونولوگ است و سعی من بر این بوده تا در اجرای این اثر از تکنولوژی نیز استفاده کنم چراکه علاقمند نبودم صرفاً یک نفر را روی صحنه آورم تا تنها روایتگر باشد و تلاشم بر این بود تا از این موضوع دوری کنم. در این نمایش فضاهایی ایجاد شده تا به بروز هر چه بهتر یک نمایشنامه کمک شود.

کارگردان نمایش "بالکن" با بیان اینکه موسیقی‌های نمایش "نیم فاصله" ساخته شده است، درباره طراحی صحنه آن تصریح کرد: مکعب‌های متعددی روی صحنه دیده می‌شود که این مکعب‌ها مخاطب را با یک فضای ساخته شده و ساخته نشده روبرو می‌کند، انگار چیزی شکل گرفته و یا هنوز شکل نگرفته است. تماشاگر به مرور و در جریان نمایش متوجه خواهد شد چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

سالمی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: تمام سعی و تلاشمان بر این بوده تا یک نمایش با کیفیت را به مخاطب ارائه کنیم و امیدوارم که تماشاگر با رضایت سالن نمایش را ترک کند.

دیگر عوامل نمایش "نیم فاصله" عبارتند از: ساخت موسیقی و اجرا: علی منصوری نژاد، طراح صحنه: آرمین جوان، طراح لباس: شیدا زواری، طراح پوستر و بروشور: حسام شهیدی، طراح نور: بهروز سالمی، طراح ویدئو مپینگ و ساخت تیزر: علی منصوری نژاد، دستیار کارگردان: احسان باغبان، منشی صحنه: ماهک امامی،مدیر صحنه: مهراوه طالبی و عکاس: ساینا قادری.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو