بزرگترین قلعه‌های جهان به روایت گوگل/ معماری‌هایی که محافظ یک شهر بودند!

بزرگترین قلعه‌های جهان به روایت گوگل/ معماری‌هایی که محافظ یک شهر بودند!


منبع: ایران آرت

72

1398/10/26

15:31


قلعه‌ها معمولاً برای حفاظت از شهر ساخته می‌شدند و قدمت آن‌ها به چندین قرن پیش می‌رسد.

ایران آرت، قلعه‌های مالبورک در لهستان، مهرانگار در هند، پراگ در جمهوری چک و وینزر در انگلیس بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان‌اند.

 

به گزارش برترین، شناسایی بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کار آسانی نیست. قلعه‌هایی که در زیر برمی‌شمریم با استفاده از گوگل‌مپ و KML Area Calculator شناسایی شده است.

۱. قلعه مالبورک (Malbork Castle)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

این قلعه که بزرگ‌ترین قلعه جهان است در لهستان واقع شده و مساحتی حدود ۲۱ هکتار دارد. قلعه مالبورک در سال ۱۲۷۴ توسط شوالیه‌های تتونیک ساخته شده که این مکان را پایگاهی برای شکست دادن دشمنان لهستان و حکومت بر قلمرو شمالی بالتیک قرار دادند. این قلعه با افزایش تعداد شوالیه‌ها کم‌کم گسترش یافت تا زمانی که شوالیه‌ها در سال ۱۴۶۶ به سمت کنیگزبرگز (Konigsburg) عقب‌نشینی کردند.


۲. قلعه مهرانگار (Mehrangarh Fort)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

این قلعه در هند واقع شده و روی تپه‌ای با ارتفاع ۱۲۲ متر قرار گرفته است. دیوار‌های قلعه ۳۶ متر ارتفاع و ۲۱ متر عرض دارند. ورودی قلعه نیز دارای هفت دروازه است. قلعه مهرانگار در سال ۱۴۵۹ به دست جوداپور ساخته شده است. بقایای به‌جامانده از این قلعه به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد.


۳. قلعه پراگ (Prague Castle)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

قلعه پراگ، بنا بر آنچه در کتاب گینس به ثبت رسیده، یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان به شمار می‌رود. این قلعه در قرن نهم میلادی ساخته شده و تا نیمه قرن ۱۸ در حال گسترش بود. درون این قلعه مکان‌های دیدنی دیگری مثل کلیسای سنت‌ویتوس و قصر سلطنتی سنت‌جرج نیز قرار دارد.


۴. قلعه وینزر (Windsor Castle)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

قلعه وینزر بزرگ‌ترین قلعه مسکونی جهان و همچنین پهناورترین قلعه انگلستان است. ملکه الیزابت دوم چند هفته در سال را در این قلعه می‌گذراند و برای کار یا استراحت از این محل استفاده می‌کند.


۵. قصر هوهن‌سالزبورگ (Hohensalzburg Castle)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

این قلعه در سالزبورگ اتریش واقع شده و یکی از مکان‌هایی است که به خوبی از آن نگهداری شده است. هوهن‌سالزبورگ در سال ۱۰۷۷ ساخته شده و طی سال‌های ۱۴۹۵ تا ۱۵۱۹ به طرز چشمگیری وسعت یافته تا به اندازه کنونی برسد.


۶. قصر اسپیس (Spis Castle)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

این قلعه در شرق اسلواکی واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های قرون وسطایی در اروپای مرکزی به شمار می‌رود. بدنه اصلی قلعه در نیمه اول قرن سیزدهم از دیوار‌های سنگی ساخته شده و حیاط پایینی نیز در اواسط قرن ۱۵ تکمیل شده است. این قلعه در مکانی بسیار زیبا قرار دارد به طوری که فیلم‌های زیادی مثل «قلب اژدها» و «آخرین لژیون» در آنجا فیلمبرداری شده است.


۷. قصر بودا (Buda Castle)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

این قلعه در بوداپست مجارستان واقع شده و اولین بار در قرن سیزدهم پس از حمله مغول ساخته شد. ساکنان بودا برای محافظت از آن منطقه این قلعه را ساختند. قلعه بودا امروزه ترکیبی از معماری دوره گوتیک و باروک است. قلعه بودا بار‌ها مورد حمله قرار گرفته و از نو بازسازی شده است.


۸. قصر هیمه‌جی (Himeji Castle)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

این قلعه زیباترین قلعه ژاپن و یکی از آثار بازمانده از وقایعی، چون زلزله، بمب و جنگ داخلی است. قلعه هیمه‌جی در قرن ۱۴ ساخته شد و ابعاد آن به مرور زمان گسترش یافت. این مجموعه با شکل امروزی‌اش در سال ۱۶۰۹ تکمیل شده است.


۹. قلعه سیتادل (Citadel)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

این قلعه در ارتفاع ۵۰ متری تپه شهر حلب سوریه قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های جهان محسوب می‌شود. استفاده از این قلعه به هزاره سوم قبل از میلاد بازمی‌گردد و پس از آن توسط یونانی‌ها، بیزانسی‌ها، ایوبیان و مملوک‌ها اشغال شد.


۱۰. قصر ادینبورو (Edinburgh Castle)

بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان کدام‌اند؟

این قلعه در صخره‌ای آتشفشانی واقع شده و به شهر ادینبوروی اسکاتلند مشرف است. قدمت برخی از ساختمان‌های این قلعه به قرن ۱۶ برمی‌گردد. تنها ساختمانی که از قرن دوازدهم در آنجا باقی مانده کلیسای سنت‌مارگارت است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو