یکی از مسائلی که در خانه باید به آن توجه داشت ، چگونگی استفاده از لوازم منزل است. داشتن این مهارت کمک می کند تا هم از لوازم منزل به خوبی استفاده کنید و هم عمر دستگاه طولانی تر شود.

1 ـ جاروبرقی را همیشه تمیز نگه داشته و مواظب باشید زباله بزرگی در لوله‌های آن باقی نماند. زیرا در صورت گرفتگی لوله‌ها به موتور جاروبرقی فشار بیشتری وارد خواهد شد.

2 ـ هیچ گاه نگذارید کیسه جاروبرقی کاملا پر شود و همیشه قبل از این‌که کیسه کاملا پر شود، آن را تعویض نمایید. همچنین اگر کیسه جاروبرقی شما دائمی است، آن را با آب تمیز بشویید و سعی کنید از مواد شوینده استفاده نکنید.

3 ـ فیلتر جاروبرقی را همیشه کنترل کنید تا گرد و غبار نگیرد. در صورتی که فیلتر جاروبرقی شما خیلی کثیف و آلوده شده است، آن را شسته یا تعویض نمایید.

از جارو کردن سطوح مرطوب با جاروبرقی‌های معمولی خودداری کنید. همچنین هیچ وقت اشیا نوک تیز را با استفاده از جاروبرقی نگیرید تا باعث پاره شدن لوله‌ها یا پاکت جاروبرقی نشود.

4 ـ برای نظافت هر قسمت از خانه از درجه مخصوص آن استفاده نمایید. مثلا برای نظافت فرش‌ها از درجه مخصوص فرش و برای نظافت مبل‌ها از درجه مخصوص به آن استفاده کنید.

5 ـ جاروبرقی را بطور مداوم روشن نگذارید و هر 20 دقیقه یکبار به مدت 15 دقیقه آن را خاموش کنید تا موتور جاروبرقی خنک شود.

6 ـ هیچ وقت جاروبرقی را بشدت نکشید. این کار باعث پاره شدن بخشی از لوله جاروبرقی می‌شود.

7 ـ از جارو کردن سطوح مرطوب با جاروبرقی‌های معمولی خودداری کنید. همچنین هیچ وقت اشیا نوک تیز را با استفاده از جاروبرقی نگیرید تا باعث پاره شدن لوله‌ها یا پاکت جاروبرقی نشود.

8 ـ موقع تعویض پاکت جاروبرقی یا نظافت فیلتر آن، جارو را از برق بکشید. در صورتی که جاروبرقی صدایی غیرعادی دارد، حتما آن را به نمایندگی اطلاع دهید ولی هرگز جاروبرقی خود را به افراد غیرمسوول و غیرمتخصص نسپارید.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : tebyan.net