احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به حضور کم نظیر مردم در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی و پیام این حضور، به خبرآنلاین گفت: شهادت سردار سلیمانی نشان داد و ثابت کرد که اگر انسان با خدا معامله کند و در این راه استقامت داشته باشد نتیجه مثبتی خواهد گرفت. حضور مردم در تشییع پیکر این شهید و همرزمانش هم حکایت از خدایی بودن عمل او و خلوص و ثبات قدمش داشت.

مردم خادم و خائن را تشخیص می دهند

وی افزود: تبعیت از ولایت و در نهایت خود را برای مردم فدا کردن علت اصلی حضور کم نظیر مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی بود چراکه مردم خادم و خائن را به خوبی تشخیص می دهند، سردار سلیمانی در زمان بودنش هم محبوب بود و بعد از شهادتش هم این محبوبیت تمام نشد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: از سویی باید توجه کرد که از آثار دیگر شهادت سردار سلیمانی، افزایش انسجام داخلی در کشور شد که به بسیاری از بهانه جویی ها پایان داد. در عین حال سران کشورهای منطقه فهمیدند که اقتدار ایران تا چه اندازه است و آمریکا تاکنون تنها با شانتاژ و شلوغ کاری توانسته به حضور در منطقه ادامه دهد.

کریمی اصفهانی همچنین تصریح کرد: متاسفانه کشورهای منطقه و دنیا تاکنون از آمریکا ترسیدند و به آن اجازه چپاول دادند اما حالا دیگر می دانند که می توانند همچون ایران، مقتدرانه در مقابل آن بایستند.

آمریکا دچار اختلافات درونی شده است

وی تاکید کرد: آمریکا پس از این واقعه دچار اختلافات درونی فراوان شده است، برخی در این کشور فهمیدند که نمی توانند به دخالت های بیجای خود ادامه دهند. از طرفی در این بین انگلیس هم خواست راه آمریکا را در کشور ما در پیش بگیرد که آن هم اعتراض مردم را دید و عقب نشست.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: امیدواریم این آگاهی که اکنون در ایران و کشورهای منطقه ایجاد شده بتواند ظلم را در جهان برچیند. در این بین سربازان آمریکایی هم بدانند قربانی اهداف شوم سران کشور خود شدند و باید پادگان های را تخلیه کنند تا کشور خودشان هم به آرامش برسد.

مسجدجامعی: سردار سلیمانی حتی با شهادتش هم محور انسجام شد 

احمد مسجدجامعی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه باید پیام حضور مردم در مراسم تشییع را درک کرد، به خبرآنلاین گفت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع قابل پیش بینی بود. ایشان یک چهره ملی بود و همه گروه های سیاسی در کنار مردم به شخصیت های ملی کشور افتخار می کنند.

وی ادامه داد: ایشان در مسائل و عرصه های مختلف عشق و علاقه خود را به این آب و خاک نشان داده بود بنابراین قابل فهم بود که بتواند محور یک جور انسجام باشد؛ نه تنها انسجام ملی بلکه به انسجام منطقه ای هم می رسد. از سویی این اتفاق برای کسانی که به شرایط منطقه و شخصت ایشان آشنا بودند غیرمنتظره نبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات ادامه داد: انسجام گسترده مردم در داخل و منطقه علیه آمریکا خصوصا بعد از ترور سردار سلیمانی قطعا بیشتر از قبل خواهد شد. همین انسجام ضربه کاری و سختی به دولت آمریکاست که تصور می کرد با ترور سردار سلیمانی همه چیز تمام خواهد شد.

نگاهی که داعش به مراکز فرهنگی داشت، ترامپ هم دارد

مسجدجامعی خاطر نشان کرد: همانطور که دیدید جامعه هنری حتی در سطح فرامنطقه ای به تهدیدات ترامپ درخصوص نشانه گیری پایگاه های فرهنگی ایران واکنش نشان دادند. نگاهی که داعش به مراکز فرهنگی و هنری داشت حالا ترامپ هم همان نگاه را دارد و همان راه را ادامه داده است.