ویروسی که موجب و علت کند ذهنی می شود

منبع: نمناک

113

1398/10/27

14:27


در بدن انسان ها ویروسی وجود دارد که بر رفتار و ذهن انسان تاثیر می گذارد و موجب کند ذهنی و اختلال شناختی در انسان می شود.

این ویروس باعث کند ذهنی میشود!!!

کند ذهنی و کمبود توانایی در یادگیری عوامل گسترده ای دارد که گاها قبل از تولد و یا با مشکلات سلامتی ایجاد شده بعد از تولد بروز می کند اما علاوه بر این دلایل به تازگی محققان ویروسی را کشف کرده اند که عامل کندی ذهن می شود.

کند ذهنی

چه چیزی باعث کند ذهنی می شود؟

ویروسی که ذهن شما را کند می کند

بنظر میرسد که بدن ما محل زندگی میلیاردها باکتری است و بطور کلی بعنوان میکروبیوم انسان شناخته می شوند و بر هر جنبه از سلامت جسمی و روانی ما تاثیر می گذارند. یک ویروس انسانی نیز وجود دارد به نام [chlorovirus ATCV-1 ] که در بدن ما زندگی می کند.درمورد مجموعه ای از ویروس هایی که بطور طبیعی در بدن ما زندگی می کنند اطلاعات کمتری داریم. اما بنظر می رسد که تاثیر مهمی بر رفتار های ما دارند.

یک مطالعه در این خصوص نشان می دهد ویروسی که بطور معمول در جلبک های آب شیرین یافت می شود موجب اختلال شناختی جزئی در انسان می شود. این تحقیقات نشان می دهد که ریزجانداران موجود در بدن ما میتوانند تاثیری بیش از آنچه که کسی بتواند پیش بینی کند را بدن ما داشته باشند.

chlorovirus atcv 1

ویروس chlorovirus ATCV-1 از عوامل کند ذهنی

کند ذهنی با ویروس chlorovirus ATCV-1

در آزمایشی که با افرادی که از نظر میزان تحصیلات و سن در شرایط یکسانی قرار داشتند صورت گرفت، افراد با داشتن این ویروس در گلوی خود در مقایسه با داوطلبانی که این ویروس را نداشتند از سطح شناختی پایین تری برخوردار بودند. بطور کلی این افراد با اثرات این نوع ویروس نتایج بدتری را در پردازش های تصویری و سرعت بصری داشتند.

محققان برای اثبات یافته های خود این ویروس را روی موش های آزمایشگاهی تست کردند و نتایج حاکی از این آزمایش این بود که ویروس از مانع خون و مغز عبور کرد و فعالیت برخی از ژن های مغزی را تغییر داد. ژن ها بر انتقال دهنده های عصبی از جمله دوپامین، تاثیر می گذارند.

علت اختلال شناختی

ویروسی که موجب اختلال شناختی و کند ذهنی می شود

دانشمندان نمیتوانند مستقیما پاسخ افراد به ویروس را اندازه گیری کنند اما محققان قبلا اثراتی از این ویروس را در مغز انسان مرده یافته بودند. دانشمندان همچنین به دنبال آن هستند که بتوانند با تغییر ترکیب میکروبیوم ها رفتار انسان را بهبود دهند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو