دریافت رمز یکبار مصرف بانک پارسیان

منبع: آرگا

150

1398/10/27

14:33


رمز یکبار مصرف بانک پارسیان یا رمز پویا، در ماههای اخیر جایگزین رمز دوم اینترنتی این بانک شده است. در این مقاله شما را با این رمز و نحوه دریافت آن آشنا می کنیم.

در این مطلب شما عزیزان را با رمز یکبار مصرف بانک پارسیان آشنا کرده و نحوه دریافت آن را به شما ارائه می کنیم. رمز یکبار مصرف یا رمز پویا، جایگزین رمز دوم اینترنتی شده است. علت این جایگزینی، افزایش امنیت حسابهای بانکی در خریدهای اینترنتی کالا و خدمات می باشد.

آشنایی با رمز اینترنتی بانک پارسیان

آشنایی با رمز یکبار مصرف بانک پارسیان:

رمز یکبار مصرف بانک پارسیان، یکی از خدمات جدید این بانک می باشد که جایگزین رمز دوم اینترنتی جهت خرید کالا و خدمات اینترنتی شده است. طبق دستورالعمل بانک مرکزی از ابتدای خرداد ماه سال جاری، برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی، بانکها باید رمز یکبار مصرف یا رمز پویا را به مشتریان خود ارائه دهند. رمز یکبار مصرف پس از دریافت در هنگام خرید اینترنتی، فقط شصت ثانیه اعتبار دارد و بعد از آن دیگر قابل استفاده نیست. مزیت این رمز هم همین است که باعث می شود، شخص دیگری نتواند از رمز دوم اینترنتی شما، جهت برداشت از حساب بانکی تان سو استفاده کند. شما می توانید نرم افزار همراه بانک پارسیان را، روی موبایلتان نصب کنید و  با دریافت کد لازم از بانک پارسیان، قسمت دریافت رمز یکبار مصرف بانک پارسیان آن را فعال کنید و در زمان خرید اینترنتی، رمز یکبار مصرف را از نرم افزار موبایلی دریافت کرده و بجای رمز دوم اینترنتی، استفاده کنید و در خرید اینترنتی بعدی، رمز یکبار مصرف جدید از نرم افزار موبایلی دریافت می کنید. مزیت دیگر رمز یکبار مصرف این است که نیاز به حفظ کردن رمز برای مدت طولانی و استفاده از آن را ندارید و مشکل فراموش کردن رمز هم، نخواهید داشت. رمز یکبار مصرف را دریافت کرده و بدون نیاز به حفظ کردن، برای خرید اینترنتی، در مدت شصت ثانیه استفاده می کنید و بعد از آن رمز بی اعتبار می شود. طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی، از ابتدای دی ماه سال جاری، کلیه تراکنشهای اینترنتی، فقط از طریق رمز یکبار مصرف یا رمز پویا قابل احرا می باشد.

رمز بانک پارسیان

نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک پارسیان:

جهت دریافت رمز یکبار مصرف بانک پارسیان، ابتدا باید، نرم افزار همراه بانک پارسیان به نام پارسیان من، را روی موبایلتان نصب کنید و سپس با مراجعه به خودپردازهای این بانک، از قسمت منوی عملیات رمز، ثبت نام رمز یکبار مصرف بانک پارسیان، یک رمز هشت رقمی برای کارت خود انتخاب کنید. توجه کنید که شما باید این رمز هشت رقمی را برای همیشه حفظ کنید تا بتوانید رمز یکبار مصرف دریافت کنید. در این موقع، یک کد فعالسازی برای شما پیامک می شود که تا مدت بیست و چهار ساعت که این کد اعتبار دارد. با داشتن این کد و رمز هشت رقمی انتخاب شده خود،    می توانید در نرم افزار موبایل بانک پارسیان، منوی اصلی، قسمت رمز یکبار مصرف آن را فعال کنید. از این پس می توانید در هر خرید اینترنتی، با مراجعه به موبایل بانک پارسیان،از منوی اصلی، قسمت رمز یکبار مصرف، کد هشت رقمی را بدهید و رمز یکبار مصرف دریافت کنید و به مدت شصت ثانیه از آن استفاده کنید. پس از شصت ثانیه، نیز این رمز، اعتبار خود را از دست می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو