خصوصیات همسر کنترل گر چیست و چگونه با او برخورد کنیم ؟

خصوصیات همسر کنترل گر چیست و چگونه با او برخورد کنیم ؟


منبع: نمناک

181

1398/10/28

11:44


خصیصه ی اخلاقی همسر کنترل گر ،از کمبود عزت و اعتماد به نفس و عدم حس امنیت که ممکن است به بروز حسادت ، خشم ، ناامنی و به طور کلی عدم اعتماد به طرف مقابل منجر شود ؛ به وجود می آید .

خصوصیات و نشانه های همسر کنترل گر 

آیا احساس می کنید واقعا نیاز دارید که بدانید آیا همسر شما در حال کنترل کردن شما هست یا خیر ؟ خصیصه ی اخلاقی همسر کنترل گر ،از کمبود عزت و اعتماد به نفس و عدم حس امنیت که ممکن است به بروز حسادت ، خشم ، ناامنی و به طور کلی عدم اعتماد به طرف مقابل منجر شود ؛ به وجود می آید .
 

همسر کنترل گر

آیا همسر شما مدام در حال کنترل کردن شماست

چطور از کنترل کردن همسر در زندگی مشترک دست بکشیم

همه ی ما ،با ابراز علاقه همسرمان، نسبت به شرایط موجود زندگی خود ، احساس رضایت می کنیم اگرچه ، باید بتوانید تفاوت میان این دو حالت را از هم تشخیص دهید :
1- چه زمانی همسر شما به شما مشکوک شده و صرفا شما را زیرنظر و کنترل دارد ؟
2- چه زمانی این رفتار همسر شما ، فقط به جهت علاقه و مراقبت از شماست ؟
در مهمترین حالت برای تشخیص افراد دارای این گونه شخصیت ها ، از همان ابتدای آشنایی ،میتوانید به این قضیه پی ببرید ،دلیلی که ما دراکثر موارد نمیتوانیم این مساله را تشخیص دهیم، این است که ما به شدت عاشق همسر خود هستیم و نمیتوانیم متوجه مسائل مهم دیگر بشویم به خواندن این بخش از نمناک ادامه دهید و تیپ شخصیتی این گونه افراد را بشناسید اگه متوجه شدید ،که با یک همسر کنترل گر قرار آشنایی دارید ، باید به فکر اتمام این رابطه و یا کمک کردن برای حل این مشکل باشید .
 

خصوصیات همسر کنترل گر

خصوصیات همسر کنترل گر چیست

همسری که شما را کنترل می کند این نشانه ها را دارد

1- اهمیت قائل نشدن به نظر شما:
اینکه همسر شما، همیشه یک غذای عالی برای شما درست کند و یا شما را به یک رستوران فوق العاده ببرد ، یک موهبتی والا به شمار میرود بااین حال ، اگر همیشه اوست که بدون درنظرگرفتن و یا مشورت با شما ، گزینه ای برای شما انتخاب میکند ، همسر شما یقینا یک کنترل گر است بعضی اوقات ، این گونه رفتارها و یا قسمتی از آن ، ممکن است برگرفته از فرهنگ همسر شما باشد .هنوز هم جاهای بسیاری با فرهنگ های متعصبانه وجود دارد که معتقدند مرد باید از همسر خود مراقبت کند ؟ اگر این شخصیت کنترل گر همسر ، شما از فرهنگ خاصی نشات میگیرد ، با او صحبت کنید و وقت بگذارید و به او بگویید که این گونه رفتار ها باعث حس عدم رضایت در شما میشود عموما در این گونه موارد ، صحبت کردن ممکن است بتواند به حل مشکل کمک کند ؛ مشکل بزرگتر اینجاست که همسر شما به سادگی صحبت های شما مبنی بر تغییر رفتار نادیده بگیرد که ممکن است به جنجال ختم شود .
 

خصوصیات همسر کنترل گر

خصوصیات همسر کنترل گر را بشناسید

 همسر کنترل گر چه خصوصیاتی دارد

2. سوال کردن های مدام درباره جلسات شما و یا محل فعلی حضور شما:
افراد کنترل گر ،هرگز نمیتوانند از کنترل کردن همسر خود و کارهایی که او انجام می دهد ،غافل باشند بنابراین، اگر شریک زندگیتان یک شخص کنترل گر است ، ممکن است هر چند ساعت یک بار به شما تلفن بزند یا پیام هایی بفرستد تا بداند کجا هستید، با چه کسی هستید و چرا آنجا هستید. ممکن است این رفتار بسیار ساده و بی ضرر انگاشته شود ، اما این در واقع یک رفتار ناسالم است.شما باید به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما، فقط بخش دیگری از زندگی شماست و شما ملزم به توضیح بیشتر از موارد ضروری نیستید ، این که به شریک زندگی خود بگویید که می خواهید دوستانتان را ببینند یا از شهر بیرون بروید ، خوب است تا آنجایی که هرگز نباید احساس کنید که بیش از آنچه که نیازاست برایش توضیح می دهید در حالت متقابل نیز ، شما نیز حق ندارید همسرتان را تحت فشار قرار داده که علی رغم میل باطنی اش ، به بیان مطالب و جزئیاتی از کارهایش به شما بپردازد .
 
 

خصوصیات همسر کنترل گر

نقد مخرب یکی از خصوصیات همسر کنترل گر

3- نقد مخرب:
نقد مخرب ،یکی دیگر از خصیصه های اخلاقی همسر کنترل گر است آنها همیشه به دنبال راهی برای احساس رضایت خود هستند حتی به قیمت اذیت وآزار دادن دیگران .در حالت نقد و ایراد گیری های مخربانه به این نکات توجه داشته باشید :
از جملات یا کلماتی استفاده میکنند که به شدت برای شما ناراحت کننده خواهد بود .
تصمیمات شما را به راحتی نقد میکنند ، موفقیت های شما را به سخره میگیرند و حتی شکل ظاهری بدن شما را نیز مورد نقد و توهین قرار می دهند.

 بی توجهی به حریم خصوصی یکی از خصوصیات همسر کنترل گر

4. بی توجهی به حریم خصوصی شما:

یکی دیگر از علائم شخصیت کنترل گر، این است که برای شریک زندگی خود، هیچ چیزی تحت عنوان "حریم خصوصی" قائل نمیشوند ؛ یکی از مهم ترین خصوصیت های اخلاقی این گونه افراد ، نیاز به چک کردن و جستجو کردن در امور شخصی دیگران ، مانند تلفن همراه ، رایانه ی شخصی و دیگر وسایل شخصیه مربوط به دیگران است دراکثر موارد ، این گونه چک کردن ها بیشتر به منظور مچ گیری در زمینه های مختلف صورت میگیرد .برخی از این افراد شکاک و کنترل گر ، حتی به همسرخود اجازه ی بستن درب اتاق و یا حتی حمام را نمی دهند اگر شما بخواهید هرگونه اعتراضی داشته باشید ، با یک وجه ی کاملا حق به جانب مواجه خواهید شد که عنوان میکند این رفتار تنها از روی علاقه پدید آمده ، اما باید توجه داشته باشید که هرچه زودتر این رفتار ها را اصلاح کنید ، مشکلات کمتری نیز خواهید داشت .

خصوصیات همسر کنترل گر

همه خصوصیات های همسر کنترل گر 

5- باعث ایجاد جدایی بین شما و خانواده تان و دوستانتان خواهد شد

اگر همسر شما یک شخصیت کنترل گر است ، او تمام توجه شما را فقط برای خودش میخواهد . به یاد داشته باشید ، افرادی که بااین مشکل مواجه هستند در عزت نفس خود احساس کمبودی دارند ، بنابرین تمامیه توجه شما را فقط برای خود خواسته تا کی از این کمبود را جبران کنند ؛ این مشکل با مسائل بسیار کوچکی آغاز میشود ، مانند صحبت های بد درباره دوستان و خانواده ی شما ، که از این زمان به بعد شما تحت تاثیر فشارهای زیادی قرار میگیرید که تمامیه رفت و آمد های خود را با دیگرافراد قطع کرده و تماما دراختیار همسرخود باشید . به یاد داشته باشید که روابط خانوادگی و دوستان ، برای داشتن یک زندگی سالم بسیار حیاتی بشمار میرود ، چرا که انسان یک موجود اجتماعیست .
مطمئنا ، ممکن است که شما از تعدادی از دوستان همسر خود خوشتان نیاید و طبیعتا بالعکس این ماجرا هم صادق است ، بااین حال ، این بدان معنا نیست که شما باید تمامیه روابط دوستانه ی خود را به جهت رضایت خاطر همسر خود قطع کنید اگر شما از برخی دوستان همسر خود خوشتان نمی آید ، فقط تعداد دفعات ملاقات و دیدارتان را کم کنید و همینطور همسرشما هم میتواند این کار را انجام دهد .

خصوصیات همسر کنترل گر

با همسر کنترل گر چگونه رفتار کنیم

واقع بین باشید اگر همسر شما یک شخصیت کنترل گر دارد

آیا متوجه این گونه خصوصیات اخلاقی در روابط احساسیه خود و همسرتان شده اید؟ اگر شده اید ، باید به فکر تغییر باشید و بهترین راهنمای شما برای رسیدن به نتیجه ی مثبت در این زمینه و تغییر مشورت با فردی متخصص و کارشناس مثل یک روانشناس و مشاور قابل اعتماد است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو