مزایای بیمه بدنه خودرو و شناخت خساراتی که بیمه بدنه پوشش می دهد

مزایای بیمه بدنه خودرو و شناخت خساراتی که بیمه بدنه پوشش می دهد


منبع: آرگا

96

1398/10/28

14:40


بیمه نامه که لازم است تمامی خودرو ها آن را دارا باشند تا در صورت بروز هر گونه حادثه بیمه از آن ها حمایت نماید و به همین منظور در این مقاله سعی داریم تا شما را با مزایای بیمه بدنه خودرو آشنا نماییم با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که بیمه بدنه خودرو همواره یکی از انتخاب های بیمه گذاران بوده است و این بیمه با پوشش هایی که دارا است می تواند تمامی خسارت های وارد شده به خودروی شما را حتی در تصادف هایی که خود شما مقصر بوده اید و یا خسارت هایی که در اثر تصادف نبوده مثل آتش سوزی، سقوط و انفجار جبران نماید.

آشنایی با مزایای بیمه بدنه خودرو

همانطور که می دانید تمامی وسایل نقلیه همواره در معرض خطرها و حوادث فیزیکی غیر قابل پیش بینی قرار دارند که این خطرات می توانند هزینه های سنگینی نیز برای افراد ایجاد کنند. بهتر است بدانید که با بیمه کردن اتومبیل خود می توانید از شر این هزینه های سنگین خلاص شوید زیرا بیمه تمامی حقوق مربوط به این خسارات را می پردازد و نگرانی افراد را در مورد تقبل هزینه های سنگین هنگام تصادف را کاهش خواهد داد. در بیمه بدنه به طور کلی بیمه گزار در مقابل پرداخت مبلغی به اداره بیمه خودروی خود را در مقابل حوادث و خطرات در پوشش بیمه قرار خواهد داد و در صورت بروز هر گونه اتفاق می تواند خسارت وارد شده را دریافت نماید. توجه داشته باشید که تمامی خودروهای موجود در جهان بایستی از این قابلیت دارا باشند تا بتواند در صورت بروز حادثه از پس هزینه های سنگین آن بر بیایند.

آشنایی با مزایای بیمه بدنه خودرو

مالکانی که خودروی خود را بیمه خواهند کرد در برابر بروز هر گونه حادثه مثل آتش سوزی،سرقت و تصادف نگرانی نخواهند داشت و هر گونه خسارتی که به بدنه خودرو وارد شود هزینه آن بر عهده اداره بیمه خواهد بود. پوشش این بیمه نامه که متقاضیان بسیار  زیادی نیز دارد به دو دسته پوشش های اصلی و اضافی تقسیم خواهد شد که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت.

پوشش های بیمه بدنه:

بهتر است بدانید که وظیفه بیمه تنها جبران خسرات وارد شده به خودرو در اثر تصادف نیست بلکه طیف وسیعی از خسارات مثل سرقت را شامل می شود و شما می توانید در صورت بروز هر گونه حادثه برای خودروی خود از اداره بیمه غرامت دریافت نمایید. به طور کلی می توان گفت که پوشش های بیمه بدنه به دو دسته پوشش های اصلی و پوشش های اضافی تقسیم خواهند شد.

پوشش های اصلی بیمه که تنها حوادثی را که در ادامه بیان کرده ایم را جبران خواهد کرد:

  • برخورد خودرو به یک جسم
  • سرقت کلی اتومبیل
  • آتش سوزی و یا انفجار خودرو
  • واژگونی و یا سقوط خودرو

آشنایی با دلایل بیمه کردن خودرو

پوشش های فرعی بیمه بدنه حوادثی را که در ادامه بیان کرده ایم را بر عهده خواهد گرفت:

توجه داشته باشید که بیمه بدنه تنها به مواردی که بیان شد محدود نمی شود بلکه می تواند خدمات بیشتری را نیز تحت پوشش خود قرار دهد. مالکان اتومبیل ها برای داشتن پوشش های فرعی بیمه بدنه نیز بایستی آن را خریداری نمایند زیرا این پوشش ها با پرداخت مقدار اندکی قابل دریافت هستند و خساراتی که پوشش فرعی بیمه تقبل خواهد کرد به شرح زیر می باشد:

شکسته شدن شیشه خودرو: بیمه گزاران می توانند شکسته شدن شیشه های خودروی خود را هر دلیلی مثل سرد و گرم شدن هوا در پوشش بیمه قرار دهند. البته توجه داشته باشید که در این قسمت بایستی شیشه بدون برخورد با جسم خارجی و به خودی خود شکسته باشد.

دادن جریمه شکسته شدن شیشه خودرو

سرقت جزئی اتومبیل: بهتر است بدانید که منظور از سرقت جزئی اتومبیل در واقع سرقت لوازم و قطعات یدکی خودرو محسوب می شود.

خسارات ناشی از بلایای طبیعی: بهتر است بدانید که تمامی خساراتی که در اثر بلاهای طبیعی مثل سیل و زلزله به خودرو وارد می شوند نیز تحت پوشش بیمه بدنه قرار خواهند گرفت.

خسارت ناشی از پاشیده شدن رنگ یا مواد اسیدی بر روی بدنه خودرو: توجه داشته باشید که شما با دریافت پوشش فرعی بیمه در صورتی که مقداری مواد شیمیایی بر روی بدنه خودرو ریخته شود و منجر به آسیب دیدن رنگ بدنه شود بیمه خسارت آن را جبران خواهد کرد.

پوشش ترانزیت: بهتر است بدانید که رانندگانی که قصد دارند با خودروی خود از مرز کشور خارج شوند می توانند اقدام به دریافت پوشش ترانزیت برای خودروی خود بکنند و از این طریق نیز در خارج از کشور تحت پوشش مزایای بیمه بدنه قرار خواهند گرفت.

زیان ناشی از کاهش ارزش خودرو: توجه داشته باشید که شما با خرید پوشش فرعی بیمه بدنه اگر در اثر بروز حادثه ای قیمت خودروی شما کاهش پیدا کند شرکت بیمه نه تنها خسارت ناشی از خطر به وجود آمده را تقبل خواهد کرد بلکه زیان افت قیمت را نیز خواهد داد.

عدم آگاهی نسبت به مزایای بیمه بدنه خودرو

پوشش هزینه مربوط به توقف خودرو: به طور کلی این پوشش زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که خودروی شما در اثر بروز هر گونه حادثه متوقف شود و اداره بیمه تمامی خسارت شما را تقبل خواهد کرد.

پوشش هزینه رفت و آمد: در صورتی که خودروی شما در اثر خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به نحوی آسیب ببیند و شما نتوانید از آن استفاده نمایید با خرید این پوشش فرعی اداره بیمه موظف است تا بخشی از هزینه های رفت و آمد شما را تقبل نماید.

پوشش های بیمه بدنه شامل چه مواردی نمی شود؟

همانطور که می دانید پاسخ به این سوال به اندازه ای مهم است که می تواند جلوی ضرر و زیان به بیمه گزار را بگیرد و مانع آن شود. مواردی که خارج از مزایای بیمه بدنه هستند را در ادامه بیان کرده ایم:

استفاده از مزایای بیمه بدنه هنگام بروز حوادث

توجه داشته باشید که خساراتی که در اثر هجوم، شورش و حمله به خودرو ایجاد شوند و زیان های ناشی از انفجار های هسته ای خارج از پوشش بیمه بدنه قرار خواهند گرفت.

خساراتی که به صورت عمدی توسط بیمه گزار و یا فرد دیگر به خودرو وارد شود بیمه گزار نمی تواند برای دریافت خسارت بیمه بدنه به دفتر بیمه مراجعه نماید.

خساراتی که توسط راننده ای به وجود آید که دارای گواهینامه نمی باشد.

زیان های مالی که به علت حمل بیش از حد وسایل در خودرو ایجاد شود.

خساراتی که در هنگام فرار بیمه گزار از پلیس به وجود آید.

خسارت هایی که به دلیل بکسل کردن خودرویی دیگر در خودروی شما ایجاد شود.

اگر خسارت های وارده شده به خودرو توسط راننده ای باشد که مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف کرده باشد بیمه مسئولیتی نخواهد داشت.

در پایان می توانید برای آشنایی با نحوه انتقال بیمه بدنه کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو