آکاایران: کاربرد جوش شیرین در منزل

تاریخ ایجاد : 
08:59 1396/12/06

جوش شیرین مانند آچار فرانسه در زندگی انسان است. در همه جا ردپایی از جوش شیرین برای برطرف کردن مشکلات زیبایی، بهداشت، سلامت و ... مشاهده می کنیم.  جوش شیرین ماده طبیعی است و برای سلامت انسان بسیار سالم تر از مواد شیمیایی و ترکیبات صنعتی موجود در بازار است. جوش شیرین در مسایل مربوط به بهداشت فردی و بهداشت و ضد عفونی محیط بسیار کاربرد داد.

 

خمیردندان خانگی

شستشوی دندان ها با جوش شیرین 2 بار در هفته به سفیدی و درخشان شدن دندان ها بسیار کمک می کند. برای استفاده از جوش شیرین به عنوان خمیر دندان، تنها کافی است که مسواک خیس خود را کمی به جوش شیرین آغشته نمایید و دندان ها را با آن بشویید.

ضد عفونی کننده دهان 

جوش شیرین خاصیت ضدعفونی کننده و پاک کنندگی بسیار بالایی دارد. 1-2 بار در هفته یک پیمانه از جوش شیرین  را داخل یک لیوان آب ریخته و غرغره کنید.

ضد عفونی کردن وسایل مربوط به دهان 

می توانید با استفاده از جوش شیرین دهان و تمامی وسایل مربوط به دهان را ضد عفونی نمایید.

لایه برداری صورت و بدن 

جوش شیرین همچنین خاصیت لایه برداری قوی دارد و به از بین رفتن سلول های مرده پوست کمک می کند. 

یکبار در هفته جوش شیرین را به آب اضافه کرده و بعد از آن صورت و پوست خود را با آن ماساژ دهید.

از بین بردن بوی عرق 

جوش شیرین به عنوان یک دئودورانت طبیعی و بسیار موثر عمل می کند. برای از بین بردن بوی عرق زیر بغل کمی پودر جوش شیرین را به زیر بغل بمالید.

تسکین نیش حشرات و خارش زخم 

برای تسکین جای نیش حشرات مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده سپس بر روی جای نیش بمالید. به علاوه برای از بین بردن خارش بعد از استحمام جوش شیرین خشک را بر روی محل خارش بریزید.

تقویت مو 

شاید تا به حال از جوش شیرین برای تقویت مو چیزی نشنیده باشید؛ اما جوش شیرین نیز می تواند برای مو مفید باشد. تنها کافی است مقدار کمی از آن را با شامپو مخلوط کنید.

ماساژ پا 

جوش شیرین سلول های مرده کف پا را به خوبی از بین می برد. 3 پیمانه جوش شیرین را در یک تشت آب داغ حل کرده و پاهای خود را ماساژ دهید.

تمیز کردن یخچال 

یکی از محیط‌هایی که به شدت در جذب باکتری مستعد هستند محیط داخلی یخچال و فریزر است. برای تمیز کردن و از بین بردن باقی مانده غذاها و لکه‌ها از فریزر خود کافیست آن را یک بار با محلول آب داغ و جوش شیرین تمیز کنید. بی شک با استفاده از خواص جوش شیرین از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد. به علاوه دیگر لازم نیست نگران باقی ماندن شوینده‌های شیمیایی و منتشر شدن رایحه آن در یخچال خود باشید.

محلول تمیز کننده

برای درست کردن این محلول باید در ابتدا یک قسمت آب لیمو ترش را با یک قسمت سرکه سفید و دو قسمت جوش شیرین مخلوط کنید.( از صدای فش فش مخلوط نگران نباشید) سپس مقدار اندکی دیگر جوش شیرین اضافه کنید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا به صورت مخلوطی خمیر مانند دربیاید.

فراموش نکنید برای این منظور به جوش شیرین زیادی نیاز خواهید داشت. پس از آماده شدن مخلوط خمیری شکل آن را به لابه لای درزها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. اگر مخلوط به سرامیک ها مالیده شدن نگران نباشید. پس از سپری شدن این مدت با یک مسواک خراب یا فرچه کوچک لابه لای درزها را حسابی بسابید تا کاملا تمیز شوند. سپس با یک دستمال حوله ای یا میکروفایبر محدوده ای که تمیز کردید را پاک کنید و این کار را برای نقاط دیگر هم تکرار کنید. حالا یک دیوار تمیز و عاری از میکروب دارید که می‌توانید از آن لذت ببرید.

.

منبع : new.ksabz.net