تقویت بینایی با راهکارهای مختلف طب سنتی و طب اسلامی

تقویت بینایی با راهکارهای مختلف طب سنتی و طب اسلامی


منبع: آرگا

93

1398/10/29

17:35


بینایی یکی از حس های مهم در همه افراد است که بهش نیاز دارند و با رعایت برخی نکات و برنامه غذایی سالم می توان به بهتر شدن و تقویت آن کمک فراوانی کرد. که ما در این مطلب به توضیح کامل تقویت بینایی در طب سنتی و اسلامی می پردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

اگر بینایی چشمان شما ضعیف شده اند و دید خوب و واضحی ندارید در این مقاله ما درباره قوی تر شدن بینایی با راهکارهای مختلف طب سنتی و طب اسلامی برای راهنمایی بهتر شما عزیزان این موضوع را به اشتراک گذاشته ایم. سلامت چشم با استفاده از مواد غذایی سالم و رعایت برخی نکات موثر است. که در این مطلب بهش اشاره کرده ایم با ما همراه باشید.

مواد غذایی تقویت بینایی

تقویت بینایی با راه های مختلف

چشم یکی از نقاط حساس در بدن است که باید به اندازه کافی مراقب و مواظب آن باشیم. پس با خوردن مواد غذایی مفید و گیاهان می توانیم چشم ها را بیناتر کنیم که راه های مختلفی در طب سنتی و طب اسلامی دارد.

نکات مهم در تقویت

برنامه غذایی برای افزایش بینایی

توت فرنگی: این میوه لذیذ دارای ویتامین C می باشد و حاوی آنتی اکسیدان بسیار قوی در درمان بیماری التهابی و چشم است مشکل ضعف بینایی را کاهش داده و موثر برای خشکی چشم ها می باشد.

گردو: خوردن گردو که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و روی و امگا ۳ و ویتامین E دارد برای بینایی و سلامت چشم ها بسیار مفید است. همچنین برای حفظ سلامتی و مبازه با التهاب چشمی مفید است.

سیب زمینی: خوردن این مواد غذایی برای سلامت و تقویت بینایی بسیار موثر است که دارای ویتامین A می باشد. همینطور در درمان خشکی چشم و آب مروارید و حفاظت از بینایی نقش مهمی دارد.

فلفل: استفاده روزانه از هر نوع فلفلی در مواد غذایی بسیار توصیه می شود و برای سلامت و تقویت چشم های ضعیف موثر می باشد.

آلوئه ورا: یکی از گیاهان معجزه بخش برای افزایش قدرت بینایی که خاصیت شگفت انگیزی برای سلامتی دارد مصرف آلوئه ورا می باشد. شما می توانید آب آلوئه ورا را به اندازه ۱۰۰ گرم بگیرید و با ۲۰۰ گرم عسل و ۴۰۰ گرم گردو خردشده و ۳ قاشق آبلیمو یک نوشینی عالی برای تقویت و سلامت بینایی تهیه و صرو کنید.

تقویت بینایی مهم است

دارو برای تقویت چشم ها در طب سنتی

سرمه اثمد: یکی از سرمه هایی که برای تقویت چشم مفید است استفاده از این سرمه در هنگام شب می باشد به طوری که ۳ تا ۷ بار باید از چشم راست کشیده شود.

سرمه کافوری: از این سرمه هم برای حفظ سلامت و بهبودی در بینایی می توانید در هر ۱ یا ۲ هفته یک شب به چشم بزنید.

شافیه ۱۶ ماهه: استفاده به اندازه یک عدس که با باران یا برف یا تگرگ (تازه باریده باشد) حل شود و صبح و ظهر و شب در ۴ روز به چشم بکشد اگر خوب نشد تا ۸ روز ادامه دهد.

آب مرزنجوش: این گیاه را خشک یا تازه اش را بجوشانید و به مقدار ۲ تا ۳ قطره داخل چشم بریزید تا از درد چشم خلاص شوید.

بهبودی چشم

افزایش نور چشم در طب اسلامی

هر کس سوره قدر را به جهت افزایش نور چشم یا تقویت چشم ۲۱ مرتبه بخواند خداوند نور چشمان او را کرامت می فرماید. امام صادق (ع)

حنا ببندید چون بینایی را تقویت می کند و باعث رویش مو می شود و بدن را خوشبو می کند و زوجه را آرام می کند. پیامبر اسلام (ص)

خواندن قرآن از روی قرآن نه از حفظ برای تقویت چشم ها مفید است و برای بیماری های روحی و روانی و جسمی موثر است. امامان معصوم (ع)

مسواک زدن اشک ریزی چشم ها را برطرف کرده و بینایی را افزایش می دهد و همچنین ۴ چیز باعث افزایش نور چشم می شود؛ آویشن و نمک و زنیان و گردو هستند. امام صادق (ع)

راه کار برای تقویت بینایی

نکاتی در رابطه با ضعف بینایی در اسلام

  • مصرف آویشن و نمک و زنیان بعد از غذا بسیار مهم در تقویت چشم ها به شمار می رود.
  • مصرف میوه به و کاسنی و نوشیدن آب فاتر برای تقویت بینایی موثر است.
  • استفاده از چوب مسواک برای مسواک زدن و همینطور حنا مفید است.
  • مصرف گوشت و خرما برنی و گردو و دارو بلغم زا بسیار توصیه می شود.
  • گرفتن ناخن به طوری که از ناخن کوچک دست چپ شروع شود در روز پنج شنبه بسیار توصیه شده است.
  • نگاه کردن به قرآن و سرسبزی و آب جاری و صورت زیبا و همینطور پوشیدن کفش زرد برای تقویت بینایی مفید است.
  • پوشیدن کفش مشکی چشم ها را ضعیف می کند.
  • بلند شدن موی بدن و سر برای بینایی خوب نیست.
  • کندن از ریشه موی زیر بغل جایز نمی باشد.
  • خوردن زیاد ماهی پی چشم را از بین می برد.
  • همخوابی در اول شب و در حالت سیری معده و رگها توصیه نمی شود.
  • رعایت نکردن و پاکیزه نکردن دست و دهان چشم ها را ضعیف می کند.
  • زیاد ماندن در خانه به دلیل محدودیت در دید چشم ها باعث ضعیفی چشم می شود.

روش های برای تقویت بینایی

همینطور مصرف مواد غذای مناسب مانند: سیر، پیاز، کلم پیچ، پرتغال، گریپ فروت، سبزیجات تیره، کدوتنبل، اسفناج، برگ چغندر، موز، لوبیا، آجیل، گوشت، هویج، ماهی، دانه کتان، لیمو و زینک و ویتامین های A و E و c را در رژیم غذایی خود حتما داشته باشید.

امیدواریم که توانسته باشیم شما عزیزان را در این مطلب با عنوان تقویت نور چشم با راهکارهای مختلف طب سنتی و طب اسلامی در مجله آرگا آشنا کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو