آکاایران: روش صحیح اتو کردن پیراهن مردانه چگونه است؟

آکاایران: روش صحیح اتو کردن پیراهن مردانه چگونه است؟

خانه و خانه داری

برای بسیاری از مردان اگر پیراهنشان به تازگی اتو شده باشد روز خوبی را شروع خواهند کرد. یک پیراهن خوب اتو شده کلید حرف ه­ای ظاهر شدن است. و می ­تواند به اعتماد به نفس اضافه کند.
گاهی، پیراهن تمیز ولی چروکیدۀ شما نیاز به اتو شدن سریع دارد. چند مرحلۀ ساده برای شما فراهم شده است که می ­توانید پیراهن­تان را در کمترین زمان فاقد استرس و اتلاف وقت اتو کنید.

آنچه نیاز دارید:
پیراهن­تان را روی یک سطح صاف اتو کنید. یک میز اتوی استاندارد بهترین است. یک میزکار باریک، نیمکت، میز و یا تشک. زمانی که با یک پارچۀ ضخیم و تمیز پوشیده شده باشند به درد می­خورند. از یک اتوی الکتریکی با یک صفحۀ فلزی تمیز و تنظیم بخار و گرمای مناسب استفاده کنید. اتوی کم مصرف، هزینۀ کمی دربردارد. پیراهن­ های مختلف نیاز به سطوح مختلف گرما و بخار دارد تا چین و چروکش از بین برود. وجود یک بطری- اسپری آب تمیز باعث زودتر حذف شدن چین و چروک­ها می ­شود.

گام اول
برای نتیجۀ بهتر، به تمام پیراهن اسپری آب بزنید. اتو را روی کمتری دما تنظیم کرده و هر چند لحظه بخار استفاده کنید. ابتدا داخل یقه و سپس خارج آن را اتو می­کنیم. پیراهن را آرام روی سطح پهن کنید و بعد اتویش بزنید. صاف بودن سطح زیرین مهم است. سپس سرآستین­ها را به دقت اتو کنید. این مهم است وقتی سرآستین را می­ خواهید از ژاکت بیرون بگذارید، ابتدا دکمۀ سرآستین را باز کرده و سپس آن را اتو بزنید.

گام آخر
ابتدا یک سوی جلوی پیراهن را اتو کنید. سعی کنید دور دکمه را اتو کنید و با اتو از دکمه رد نشوید. زیرا ممکن است دکمه کنده شود و یا بشکند. به آرامی و آهستگی همراه با بخار اتو کنید و نگذارید اتو بیش از حد روی قسمتی باقی بماند. بالای پیراهن را بیشتر از پایین با دقت اتو کنید. زیرا بیشتر از پایین پیراهن دیده می ­شود. در آخر ، آستین ها را اتو کنید از سمت درز به طرف پایین بروید و هرگونه چروک در آستین را از بین ببرید. اگر نمی­ خواهید ژاکت بر تن کنید پشت پیراهن را روی یک سطح بسیار صاف اتو بزنید.

حقه و ترفند

برای ذخیره هزینه و وقت، همۀ پیراهن ­ها را هنگام دیدن تلویزیون یا شنیدن موسیقی اتو کنید به تک تک و روزانه، مثلاً هر ۱۰ پیراهن را امروز اتو کنید. هر چند لحظه اتو را خاموش کنید و تا سرد شدنش از گرمایش استفاده کنید.

برای جلوگیری از بو گرفتن اتو آب داخل مخزن را دفعه خالی کنید.

.

منبع :

روش صحیح اتو کردن پیراهن مردانه چگونه است؟  | خانه داری