خوردن اسفناج در بارداری، فواید و مضرات

منبع: نی نی بان

134

1398/10/30

11:55


اگر به دنبال یک ماده مغذی بسیار عالی برای خود و کودک تان در دوران بارداری می گردید پیشنهاد ما به شما اسفناج می باشد.
اسفناج از کم خونی جلوگیری می کند و باعث تسکین درد می شود، اما اگر می خواهید زایمان راحتی داشته باشید ، از خوردن اسفناج پرهیز کنید چرا که اسفناج دارای مقدار زیادی سالیسیلات است.
 
چرا باید در طول بارداری اسفناج مصرف کرد؟
1-احتمال زایمان زودرس را کاهش می دهد
اگر در طول بارداری به مقدار کافی اسید فولیک دریافت نکنید ، شانس شما برای سقط جنین بیشتر می شود.اسفناج با داشتن فولات می تواند به شما کمک کند و از زایمان زودرس پیشگیری کند.
2-از کم خونی پیشگیری می کند
بسیاری از زنان در طول بارداری به کم خونی مبتلا می شوند.دلیل آن این می باشد که بدن شما برای رشد جنین به آهن احتیاج دارد.اگر اسفناج را به رژیم غذایی خود بیفزایید، به مقدار کافی آهن و اسید فولیک را به بدنتان رسانده اید که می توانید از کم خونی در طی بارداری پیشگیری کنید و حتی با خوردن اسفناج آن را درمان کنید.فقط همین نیست! شما با خوردن اسفناج باعث می شوید که فرزندتان با وزن مناسبی به دنیا بیاید و از کم وزنی نوزاد خود نیز پیشگیری کرده اید.
3-از کمبود فولات پیشگیری می کند
در طول بارداری کمبود اسید فولیک می تواند باعث ورم لثه ، از دست دادن اشتها ، اسهال ، تحریک پذیری و خستگی شود.می توانید با خوردن اسفناج از همه اینها پیشگیری کنید.
4-به رشد ریه کمک می کند
اسفناج حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن می باشد.بتاکاروتن به رشد ریه های جنین کمک می کند.
5-از بواسیر و یبوست پیشگیری می کند:
آیا مبتلا به یبوست شده اید؟ نگران نباشید.تنها شما نیستید که در طی بارداری به یبوست مبتلا می شوید.یبوست و بواسیر در دوران بارداری بسیار رایج می باشد.فیبر موجود در اسفناج باعث پیشگیری از این بیماری ها می شود.
6-باعث تسکین درد می شود
در طول بارداری ممکن است کل بدن شما درد کند.اسفناج شامل یک ماده ضد التهابی می باشد که می تواند باعث تسکین درد در طی دوران بارداری شود.
7-می تواند به کاهش فشار خون کمک کند
اگر باردار هستید ، کنترل فشار خونتان یکی از مهمترین کارهاست.فشار خون بالا در طول بارداری می تواند برای مادر خطراتی از جمله مرگ به همراه داشته باشد.اسفناج حاوی نیترات می باشد که می تواند فشار خون شما را کنترل نماید.
8-به سلامتی سیستم ایمنی بدن کمک می کند
آیا به طور مرتب سرما می خورید یا خیلی زود دچار بیماری های می شوید؟اسفناج حاوی مقدار زیادی ویتامین ث می باشد که یک نوع آنتی اکسیدان محسوب می شود .ویتامین ث به سلامتی سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از ابتلا به بیماری های معمولی پیشگیری می کند.
9-حاوی کلسیم می باشد
کودک شما برای رشد خود به مقدار زیادی کلسیم نیاز دارد ، بنابریان این کلسیم را از استخوان های شما دریافت می کند، بنابراین ، باید به مقدار فراوانی کلسیم دریافت کنید .اسفناج حاوی کلسیم می باشد و می تواند در فراهم کردن کلسیم مورد نیاز برای کودک تان به شما کمک کند.
 

خوردن اسفناج در بارداری، فواید و مضرات

 
برخی مضرات مصرف اسفناج در بارداری
1-می تواند باعث به وجود آمدن سنگ کلیه شود
اگر قبلا مبتلا به سنگ کلیه بوده اید ، بهتر است از مصرف اسفناج در طول بارداری خودداری کنید.اسفناج حاوی مقدار زیادی اکسالات می باشد که می تواند موجب سنگ کلیه شود.
2-ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود
همانطور که گفته شد ، اسفناج حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد .درست است که فیبر باعث بهبود یبوست می شود ، اما می تواند باعث به وجود آمدن دیگر مشکلات گوارشی نیز شود.اگر بیش از حد اسفناج مصرف کنید ، ممکن است گاز معده ، نفخ و دل درد را هم تجربه کنید.
3-حاوی سالیسیلات می باشد
اگر می خواهید زایمان راحتی داشته باشید ، از خوردن اسفناج پرهیز کنید.اسفناج حاوی سالیسیلات می باشد که می تواند باعث بارداری طولانی مدت شود.همچنین ممکن است در طی زایمان خون زیادی از شما برود.
به هر حال ، اسفناج یکی از ضروریات رژیم غذایی در طی بارداری می باشد.درست است که اسفناج دارای چند مورد عوارض جانبی می باشد ، اما نباید در مورد آنها نگران شوید .فقط به شرطی به این عوارضات مبتلا خواهید شد که بیش از حد اسفناج بخورید .پس مثل همیشه تعادل بهترین راه کار می باشد.
 

خوردن اسفناج در بارداری، فواید و مضرات

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو