جزییات ضرایب، منابع و ثبت‌نام آزمون ارشد گروه پزشکی از ۳۰ بهمن ۹۸

منبع: روزیاتو

113

1398/10/30

12:42


آزمون ارشد پزشکی ۹۹ که یکی از آزمون‌های پرطرفدار متقاضیان حضور در رشته‌های پزشکی از مقطع کارشناسی ارشد است، ۲۶ و ۲۷ تیر ماه سال ۹۹ در سراسر کشور برگزار می شود. ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹ از ۳۰ بهمن ۹۸ آغاز و تا ۱۰ اسفند ۹۸ ادامه دارد. آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹ برای ۸۳ رشته گروه علوم پایه پزشکی و ۴ رشته داروسازی برگزار می شود.

یعنی ۸۷ رشته کارشناسی ارشد پزشکی، از طریق این آزمون، پذیرش دانشجو خواهد داشت که فرصت خوبی برای علاقمندان به حرفه پزشکی از مقطع کارشناسی ارشد است. توجه داشته باشید که آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹، منتهی به ثبت نام شما در رشته دکترای حرفه ای پزشکی،‌ دندانپزشکی و داروسازی حرفه ای نمی شود. برای قبولی در این رشته ها باید در آزمون گروه علوم تجربی در کنکور سراسری سالانه شرکت کنید.

شما در صورتی که خواهان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ هستید، بایستی در دهه نخست اسفند ماه سال جاری، با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت و درمان، نسبت به ثبت نام و ایجاد پروفایل و پرداخت اینترنتی هزینه آزمون،‌ اقدام کنید.

توجه کنید که متقاضیان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹ نباید به سایت سازمان سنجش در نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. این آزمون توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود و مجری نیز مرکز سنجش آموزش پزشکی این وزارت خانه است. دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹ نیز ۳۰ بهمن ۹۸ در قالب PDF‌ منتشر خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹

تصویر مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت

اگر در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۸ پذیرفته شده اید و سهمیه استعداد درخشان دارید چه با آزمون و چه بدون آزمون، اگر انصراف بدهید یا ثبت نام نکرده داشته باشید، حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۹ را خواهید داشت.

به همین خاطر، محرومیت یک ساله برای شما اعمال نمی شود. یعنی اطلاعیه شماره ۱۱ مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ مرکز سنجش وزارت بهداشت در این باره لغو شده است. رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹، دروس و منابع آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹ و ضرایب امتحانی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹ در دوره های ناپیوسته برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://www.sanjeshp.ir در دسترس است. درباره درس زبان انگلیسی،‌اطلاعیه زیر صادر شده است.

جزییات درس زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹

بر اساس اعلام مراجع ذیربط، برای رشته ژورنالیسم پزشکی درس زبان انگلیسی پیشرفته با ضریب ٣ ،برای رشته سم شناسی درس زبان انگلیسی با ضریب ٢ و بقیه رشته ھای آزمون کارشناسی ارشد سال ٩٩ با ضریب ٣ اعمال خواھد شد. آزمون درس زبان بصورت عمومی ، شامل درك متون و واژگان عمومی زبان در سطح انگلیسی intermediate Upper ) متوسط به بالا) برگزار می شود. لذا جھت آمده شدن برای آزمون فوق الذكر مطالعه كتابھای زیر می تواند مفید باشد :

  Anderson, A. Active Skills for Reading (Vols. 1-4). USA: Thompson. 2008.
KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading. McGraw-Hill. 2007.
Atai, M.R. Shoja, J. Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. English for the Students of
Medicine. Tehran: SAMT. 2013 (1391). (سمت انتشارات (
Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing. Cambridge Uni. Press.
۲۰۰۰٫
Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills. Tehran: Jangal Publications. )
انتشارات جنگل)
Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو