نمایشگاهی برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان / مژده طباطبائی: ۱۰۵ اثر از سوی هنرمندان به نمایشگاه مجازی "تنها نیستیم" اهدا شد / تا این لحظه ۴۴ میلیون تومان کمک هنرمندان تجسمی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شد

111

1398/10/30

13:40


مژده طباطبایی گفت: در سومین پویش "تنها نیستیم" تا این لحظه ۹۵ هنرمند صد در صد فروش آثار خود را به سیل‌زدگان عزیز سیستان و بلوچستان اهدا کردند.

نمایشگاهی برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان / مژده طباطبائی:  ۱۰۵ اثر از سوی هنرمندان به نمایشگاه مجازی "تنها نیستیم" اهدا شد / تا این لحظه ۴۴ میلیون تومان کمک هنرمندان تجسمی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شد

سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آنلاین فروش آثار هنری به نفع سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، توسط گالری مژده برپاست. در این رویداد گالری مژده اقدام به راه‌اندازی صفحه اینستاگرام @mojdeh_art_charity کرده است تا هنرمندان تجسمی تصاویر آثار خود را به آن ارسال کرده و در معرض دید علاقه‌مندان به هنر و کمک به سیل‌زدگان قرار دهند.

مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده با اشاره به این که تا به حال ۱۰۵ اثر از ۹۵ هنرمند در این صفحه قرار گرفته است، گفت: چند روز پیش از طریق صفحه اینستاگرام فراخوانی اعلام کردیم و بلافاصله بسیاری از هنرمندان شروع به اهدای آثار خود کردند. بنابراین صفحه اینستاگرام دیگری مستقل از صفحه گالری مژده برای این کار ساختیم و به معرفی کارها و فروش آنها پرداختیم.

او با بیان اینکه تعدادی از هنرمندان شهرستانی هم در این پویش شرکت کرده‌اند افزود: این نمایشگاه مجازی تا آخر هفته ادامه دارد زیرا عده زیادی از هنرمندان تازه از این رویداد باخبر شده و تصاویر آثار را برای ما ارسال می‌کنند. با توجه به اینکه هدف ما و هنرمندان کمک به سیل‌زدگان عزیز است سعی کردیم قیمت‌ آثار مناسب باشد. قیمت کارها از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و گران‌ترین اثر مجموعه نیز متعلق به هنرمند پیشکسوت ، منوچهر نیازی با قیمت ۲۰ میلیون تومان بود. تابه‌حال ۲۳ اثر به مبلغ ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شده و بسیار خوشحال‌کننده است که این مبلغ از فروش آثاری با قیمت پایین فراهم شده است. پس از پایان این رویداد نیز مانند همیشه اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف انجام می‌شود که با این پول‌ها چه اقداماتی انجام شده است.

طباطبایی درباره اینکه چرا این نمایشگاه به شکل مجازی برگزار شده است گفت: با توجه به اینکه وقت‌های نمایشگاهی گالری مژده تا پایان سال پر است و نمی‌توانستیم آثار دریافتی را در گالری نمایش دهیم، تصمیم گرفتیم از طریق اینستاگرام اقدام به این کار کنیم. در این دوره ما هیچ تبلیغاتی نکردیم د بسیار خوشحال هستیم که بدون برگزاری نمایشگاه توانستیم فروش خوبی داشته باشیم.

مدیر گالری مژده ادامه داد: در این دوره با توجه به نوع برگزاری رویداد، بیشتر هنرمندان جوان آثار خود را اهدا کردند و این نشان می‌دهد که خریدها بر اساس برند و نام هنرمند انجام نشده است و این اتفاق بسیار خوبی است. تعدادی از مجموعه‌داران نیز کارهای خود را اهدا کردند و امیدوارم همچنان فروش خوبی داشته باشیم. اگر استقبال از این رویداد زیاد باشد پس از مدتی توقف و خرید لوازم مورد نیاز سیل‌زدگان، بار دیگر این رویداد را برگزار می‌کنیم.

jj

او با بیان اینکه سومین نمایشگاه "ما تنها نیستیم" در حال برگزاری است گفت: اولین دوره این رویداد با همکاری گالری ایرانشهر هم‌زمان با زلزله کرمانشاه برگزار شد و دومین دوره آن فروردین امسال ویژه کمک به سیل زدگان عزیز لرستان بود. در نمایشگاه اول با هنرمندان مطرح تماس گرفتیم و آثار شاخصی از هنرمندان مطرح در نمایشگاه حضور داشت. نمایشگاه دوم از طریق ارسال پیام به هنرمندان و دعوت از آنها شکل گرفت. اما این بار به جز قرار دادن یک پیام در صفحه اینستاگرام کاری نکردیم و افرادی به ما پیوستند که بسیاری از آنها را نمی‌شناختیم. بااین‌حال تعداد زیادی اثر برای ما ارسال شد که اصلا امکان ارائه آنها در گالری را نداشتیم.

او در پایان از پیشگامی، همدلی و همراهی جامعه هنری برای کمک به هم وطنان آسیب دیده قدردانی کرد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو