همه چیز درباره جوایز گرمی ۲۰۲۰/ از زمان برگزاری تا نامزدها و اجراکنندگان

همه چیز درباره جوایز گرمی ۲۰۲۰/ از زمان برگزاری تا نامزدها و اجراکنندگان


منبع: ایران آرت

385

1398/11/1

23:31


تنها پنج روز به برگزاری مهمترین رویداد موسیقی در جهان باقی مانده است.

ایران آرت: از معتبرترین جایزه‌های موسیقی جهان، گرامافون طلایی مراسم گرمی است که هر سال به بهترین‌های موسیقی اهدا می‌شود. در گِرَمی این برندگان نیستند که طرفداران را به هیجان می‌آورد بلکه اجراهای زنده خوانندگان معروف است که تماشاگران را سر ذوق می‌آورد. 

گرمی 2020 در لس‌آنجلس در 26 ژانویه سال 2020 ساعت 2 شب به وقت ایران در شبکه CBS پخش می‌شود. در این روز هنرمندانی چون بیلی آیلیش، لیزو، تیلور سوییفت و... برای به دست آوردن بهترین آهنگ سال، بهترین آلبوم سال و دیگر بخش‌ها با هم به رقابت می‌پردازند.

گرامافون‌های طلایی امسال به کدام خوانندگان می‌رسد؟

به گزارش سایت اسمارتیز، مجری امسال مراسم گرمی خواننده‌ی مطرح موسیقی جهان آلیشیا کیس است. سال قبل خواننده‌ی سبک کانتری، کیسی ماسگِرِیوز برای آلبوم Golden Hours توانست گرامافون طلایی بهترین آلبوم سال را با خود به خانه ببرد. قبل از او تیلور سوئیفت با آلبوم 1989 توانسته بود این جایزه را مال خود کند.

جوایز گرمی ۲۰۱۹ اهدا شد / فهرستی سرشار از شگفتی با حضور یک ایرانی / لیدی گاگا برنده سه جایزه شد / یک جایزه مهم برای کریس کرنل



اجراهای خاطره‌انگیز گرمی کدامند؟

شاید بگویید از موسیقی غربی خوشتان نمی‌آید و مراسم گرمی را تا به حال دنبال نکرده‌اید، اما بعید است اجراهای زیر را ندیده باشید یا حتی اسم این خواننده‌ها به گوشتان نخورده باشد. این اجراها در نوع خود چهره‌ی موسیقی و اجرا را تغییر داده‌اند و هر کدام نقش بزرگی در شکل‌گیری موسیقی امروزی داشته‌اند.

اجرای التون جان و امینم

شاید باور نکنید این دو نفر با هم اجرا داشتند. دو سبک متفاوت! اما این چیزها در مراسم گرمی یک چیز عادی‌ست. امینم جوان که آهنگ Lose Yourself و Stan را منتشر کرده بود، صحنه را با التون جان افسانه‌ای به اشتراک گذاشت و آهنگ Stan را اجرا کردند.

1

این آهنگ درباره‌ی یک هوادار دو آتیشه‌ی امینم است که همزادپنداری شدیدی با او می‌کند و برای این خواننده‌ی مطرح نامه می‌نویسد. اما نامه‌ها دیر به دست امینم می‌رسند و وقتی می‌خواهد جواب این طرفدار را بدهد، کار از کار گذشته است و استن خودکشی کرده است. این آهنگ 6 دقیقه‌ای بر روی صحنه‌ی گرمی غوقا به پا کرد.

دفت پانک و فارل ویلیامز

فارل ویلیامز که ما او را با موسیقی متن فیلم من نفرت‌انگیز و مینیون‌ها می‌شناسیمش، در گرمی، به همراه گروه فرانسوی دفت پانک آهنگ Get Lucky را اجرا کرد. این اجرا دکور فوق‌العاده‌ای داشت و دل تماشاگران را برد. کیتی پری در مراسم گرمی با این آهنگ بسیار شادمانی کرد.

ایماجین دراگونز و کندریک لامار

وقتی سبک آلترناتیو راک و هیپ‌هاپ را با یکدیگر ترکیب می‌کنید، به دو هنرمند قابل نیاز دارید تا برایتان این آهنگ را اجرا کنند. گروه راک ایماجین دراگونز و کندریک لامار با هم همکاری داشتند، تا این دو سبک دیگر از هم جدا نباشند. البته این پاشیده شدن رنگ‌های مختلف بر روی سر و صورت خوانندگان بود که تصاویر تلویزیونی را جذاب‌تر می‌کرد. در پایان اجرا دیگر خبری از رنگ سفید پیرآهن خوانندگان نبود و رنگارنگ شده بودند. شاید اجراهای مهم و هیجان‌انگیز دیگری هم وجود داشته باشند که اینجا نیامدند، پس در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

چه کسانی در گرمی 2020 اجرا خواهند داشت؟

لیست کاملی از اجراکننده‌های گرمی 2020 وجود ندارد اما طرفداران حدس‌هایی در این مورد می‌زنند. با توجه به این‌که بیلی آیلیش و لیزو در آمریکن موزیک اواردز اجرا داشته‌اند، احتمال بسیار بالایی وجود دارد تا در گرمی امسال هم اجرا داشته باشند، چون بازار موسیقی را با شهرت‌شان پر کرده‌اند. آهنگ Oldtown Road لیل‌ناس ایکس نیز می‌تواند از اجراهای گرمی 2020 باشد.

2

بیلی آیلیش در مراسم American music awards

برخی می‌گویند آریانا گرانده یکی از آهنگ‌های 7Rings یا Thank you next را اجرا خواهد کرد. البته آهنگ Lover تیلور سوییفت نیز می‌تواند از اجرایی‌های گرمی 2020 باشد. با توجه به اینکه تیلور سوییفت اجرایی از آهنگ‌های موفقش در دهه اخیر را در آمریکن موزیک اواردز داشته است، اجرای تیلور سوییفت بعید به نظر می‌رسد. باید منتظر ماند تا در نهایت لیست اجراکنندگان از طرف مسئولان گرمی منتشر شود.

نامزدهای جوایز گرمی 2020 چه کسانی هستند؟

امسال هنرمندان تازه‌وارد بازار موسیقی را داغ کردند و این نشان دهنده‌ی این است که در سال 2020 سلیقه‌ی مردم عوض شده است. لیزو (Lizzo) خواننده‌ی سیاه‌پوست که در آمریکن موزیک اواردز هم اجرا داشته است با 8 نامزدی بیشترین نامزدی گرمی را دارد. پشت سر لیزو، بیلی آیلیش (Billie Eilish) و لیل ناس ایکس (Lil Nas X) با 6 نامزدی قرار دارند. تیلور سوییفت، آریانا گرانده و لانادل‌ری امسال هم در چند بخش نامزد شده‌اند.

لانا دل ری

نکته‌ی جالب مراسم گرمی 2020 حضور دوباره Bon Iver با آلبوم جدیدش است. از بون ایور آهنگ Skinny love را به یاد می‌آوریم که به خوبی توسط Birdy بازخوانی شد. لیزو، بیلی آیلیش و لیل‌ناس ایکس نیز باید برای جایزه‌ی هنرمند جدید سال با هم بجنگند.

در بخش بهترین آلبوم نیز انتظار می‌رود آلبوم معشوق (Lover) و آلبوم بیلی آیلیش با نام "وقتی خوابیم، کجا می‌رویم؟" برنده‌ی نهایی باشند اما در مراسم گرمی هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست.

تیلور سوئیفت

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو