هوندا CR-V 2020 در برابر تویوتا راوفور ۲۰۲۰!

هوندا CR-V 2020 در برابر تویوتا راوفور ۲۰۲۰!


منبع: فوت و فن

384

1398/11/3

02:35


هوندا CR-V 2020 در برابر تویوتا راوفور ۲۰۲۰!

هوندا CR-V و تویوتا راوفور به عنوان مدل‌هایی برتر در بخش محبوب کراس اور‌های سایز کوچک در نزدیکی صدرنشینان رتبه بندی شاسی بلند‌های کامپکت جای گرفته‌اند.

این دو شاسی بلند ویژگی‌هایی همچون اتاقی راحت،‌ امتیازات بالا به لحاظ قابلیت اطمینان پیش بینی شده، و پرفورمنسی فوق العاده را در اختیار مالکین خودر قرار خواهند داد.

هوندا CR-V به لطف ارائه‌ی ترکیبی بی‌نظیر از کیفیت و ارزش، در سال ۲۰۱۹ به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی مقرون به صرفه‌ترین شاسی بلند کامپکت برگزیده شد.

اما در سوی دیگر تویوتا راوفور که برای سال ۲۰۱۹ مجدداً طراحی شده از اصلاحاتی در زیر کاپوت و در داخل کابین خود بهره می‌برد که این اصلاحات راوفور را هم سطح با CR-V قرار می‌دهد.

از طرفی هوندا CR-V نیز برای سال ۲۰۲۰ بار دیگر به روز رسانی شد اما آیا این به روز رسانی برای رقابت با مدل کاملاً بازسازی شده‌ی تویوتا راوفور کافی خواهد بود؟

به یاد داشته باشید که امتیازات و رتبه بندی‌های ما همزمان با دریافت اطلاعات جدید دستخوش تغییر خواهند شد، در نتیجه آنچه در این مطلب خواهید یافت ممکن است دقیقاً با امتیازات ذکر شده در نقد و بررسی‌های ما مطابقت نداشته باشند.

آیا به دنبال خرید یک کراس اور کامپکت هستید و در انتخاب مدل مورد نظر خود دچار تردید شده‌اید؟

ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید تا ببینید دو مدل CR-V و راوفور چگونه در رقابت با یکدیگر عمل خواهند کرد.

وبسایت یو اس نیوز اینجاست تا با مقایسه‌ی این دو خودرو در بخش‌‌های مختلف به شما در اتخاذ تصمیمی منطقی کمک کند:

قیمت

برنده: هوندا ۲۰۲۰ CR-V

هر دو مدل هوندا CR-V و تویوتا راوفور با شروع قیمت‌هایی به بازار عرضه می‌َشوند که این شروع قیمت‌ها کمی بالاتر از حد متوسط کلاس شاسی بلند‌ کامپکت در نظر گرفته می‌شود.

محدوده‌ی قیمت برای تویوتا راوفور از ۲۵,۹۵۰ دلار برای مدل پایه‌ی LE آغاز و تا ۳۵,۸۸۰ دلار برای بهترین ورژن این خودرو یعنی مدل Limited نیز می‌رسد.

در سوی دیگر قیمت در نظر گرفته شده برای مدل پایه‌ی هوندا CR-V LX از ۲۵,۰۵۰ دلار و ۳۴,۷۵۰ دلار برای مدل برتر Touring این خودرو آغاز خواهد شد.

از آنجاییکه هوندا CR-V کمی ارزان‌ قیمت‌تر از مدل‌های نسبتاً مشابه تویوتا راوفور قیمت گذاری شده پیروزی در این بخش را از آن خود می‌کند.

علاوه بر این تعادل میان ارزش و کیفیت در این خودرو باعث شده تا مدل ۲۰۱۹ CR-V از سوی وبسایت یو اس نیوز به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی مقرون به صرفه‌ترین شاسی بلند کامپکت سال ۲۰۱۹ انتخاب گردد.

قابلیت اطمینان

برنده: تویوتا راوفور ۲۰۲۰

هر دو شاسی بلند به لحاظ قابلیت اطمینان پیش بینی شده موفق به دریافت امتیازی بالاتر از حد متوسط شده‌اند اما با این حال تویوتا راوفور از سوی کمپانی J.D. Power امتیاز نسبتاً بهتری را به دست آورده است.

تویوتا راوفور ۲۰۲۰ در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده امتیاز چهار از پنج را به خود اختصاص داده است.

این در حالیست که هوندا CR-V 2020 در این زمینه تنها به امتیاز ۳.۵ از پنج بسنده کرده است.

هر دو مدل CR-V و راوفور به همراه یک گارانتی پایه‌ی سه ساله یا ۳۶,۰۰۰ مایلی و یک گارانتی پیشرانه پنج ساله یا ۶۰,۰۰۰ مایلی پشتیبانی خواهند شد.

راحتی صندلی

برنده: هوندا ۲۰۲۰ CR-V

هر دو مدل CR-V و راوفور از صندلی‌هایی راحت به همراه فضای پای فراوان در هر دو ردیف خود بهره می‌برند.

با این وجود CR-V به لطف برخورداری از فضای پای نسبتاً بیشتر نسبت به راوفور به عنوان برنده‌ی این بخش برگزیده شده است.

این دو مدل همچنین به صورت پیش فرض به همراه روکش از جنس پارچه عرضه می‌شوند.

خریداران CR-V می‌توانند ویژگی‌هایی همچون صندلی‌های دارای روکش از جنس چرم، صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی، و قابلیت تنظیم صندلی‌های جلویی به صورت برقی را به این خودرو اضافه کنند.

از جمله ویژگی‌های قابل ارتقاء در فضای نشیمن تویوتا راوفور می‌توان به روکش چرم مصنوعی، صندلی راننده‌ی قابل تنظیم به صورت برقی، سیستم گرمایشی و تهویه در صندلی‌های جلویی، و سیستم گرمایشی در صندلی‌های ردیف دوم اشاره کرد.

فضای حمل بار

برنده: هوندا ۲۰۲۰ CR-V

هوندا CR-V در مقایسه با رقبای خود فضای حمل بار بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

این کراس اور از ۳۹.۲ فوت مکعب فضا در قسمت پشت صندلی‌های ردیف عقب برخوردار بوده و با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این رقم به ۷۵.۸ فوت مکعب افزایش می‌یابد.

این ارقام در مقایسه با تویوتا راوفور با ۳۷.۶ فوت مکعب فضا در صندوق عقب و ۶۹.۸ فوت مکعب فضا در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، برتری هوندا CR-V در بخش فضای حمل بار را به اثبات می‌رسانند.

کیفیت فضای داخلی

برنده: هوندا ۲۰۲۰ CR-V

هر دو مدل CR-V و راوفور کابین‌های زیبا و کاربردی را در اختیار مالکین خود قرار می‌دهند.

در اتاق هوندا CR-V شاهد بهره گیری از یک طراحی مدرن در کنار استفاده از موادی با سطوح نرم در ساخت آن هستیم.

در نقطه‌ی مقابل، اتاق تویوتا راوفور نسبت به نسل‌های قبلی خود به طور قابل ملاحظه‌ای زیبا‌تر و لوکس‌تر شده است.

منتقدین بر این باورند که هر دو خودرو از اتاق‌هایی باکیفیت و جذاب بهره می‌برند اما با این حال استفاده از پلاستیک سخت در ساخت اتاق تویوتا راوفور جلوه‌ی مناسبی به این خودرو نمی‌دهد.

به همین دلیل پیروزی در این بخش به هوندا CR-V تعلق می‌گیرد.

امکانات داخلی

برنده: هوندا ۲۰۲۰ CR-V

تویوتا راوفور به صورت پیش فرض به همراه امکاناتی از قبیل بلوتوث، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، وای فای هات اسپات، و سیستم اطلاعاتی سرگرمی Entune کمپانی تویوتا که به یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی نیز مجهز شده، عرضه می‌گردد.

در سوی دیگر امکاناتی نظیر بلوتوث، یک درگاه یو اس بی، و یک صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی نیز امکانات پیش فرض هوندا CR-V را تشکیل می‌دهند.

خریداران این خودرو همچنین می‌توانند ویژگی‌هایی مانند قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، رادیو HD و ماهواره‌ای، و یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی به همراه صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی را به لیست امکانات پیش فرض این خودرو اضافه کنند.

امکاناتی نظیر مونروف، سیستم کنترل اقلیم خودکار دو منطقه‌ای، و سیستم جهت یابی، آپشن‌های مشترک در هر دو مدل را تشکیل می‌دهند.

اگرچه تویوتا راوفور به همراه امکانات پیش فرض بیشتری عرضه می‌شود اما محدوده‌ی گسترده‌تر آپشن‌های CR-V پیروزی در این بخش را برای این شاسی بلند به ارمغان می‌آورد.

شتاب

برنده: تویوتا راوفور ۲۰۲۰

تویوتا راوفور به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۲۰۳ اسب بخار قدرت مجهز شده است.

این موتور قدرت و شتاب فراوانی را در اختیار شمار قرار خواهد داد، هر چند صدای قابل توجهی نیز توسط این موتور تولید خواهد شد.

در سوی دیگر هوندا CR-V 2020 به صورت پیش فرض به یک موتور ۱۹۰ اسب بخاری تجهیز شده که در مقایسه با سیستم پیشرانه‌ی قبلی ۱۸۴ اسب بخاری خود از شتاب بهتری بهره می‌برد.

در حالیکه موتور جدید این خودرو شتابی نرم و قدرتی بهتر را در اختیار شما قرار خواهد داد اما با این حال تویوتا راوفور از عملکرد سریع‌تری بهره مند خواهد بود.

راندمان سوخت

برنده: تویوتا راوفور ۲۰۲۰

هر دو شاسی بلند موفق به دستیابی به برخی از بهترین آمار مصرف سوخت در کلاس خود شده‌اند، اما با این حال تویوتا راوفور به وضوح پیروزی در این بخش را در اختیار خود دارد.

راندمان سوخت نسخه‌ی دیفرانسیل جلو‌ی تویوتا راوفور برابر با ۲۸ مایل بر گالن در شهر و ۳۵ مایل بر گالن در بزرگراه برآورد شده است.

اضافه کردن سیستم سواری دو دیفرانسیل منجر به کاهش راندمان سوخت راوفور تا یک مایل بر گالن خواهد شد.

در سوی دیگر مدل دیفرانسیل جلو CR-V قادر به ارائه‌ی راندمان سوختی معادل ۲۸ مایل بر گالن در شهر و ۳۴ مایل بر گالن در بزرگراه بوده و با اضافه شدن سیستم سواری دو دیفرانسیل این ارقام به ۲۷ مایل بر گالن در شهر و ۳۲ مایل بر گالن در بزرگراه کاهش خواهند یافت.

سواری و هندلینگ

برنده: هوندا ۲۰۲۰ CR-V

هر دو مدل تویوتا راوفور و هوندا CR-V سواری نرم و سیستم سواری دیفرانسیل جلو را به صورت پیش فرض در اختیار مالکین خود قرار خواهند داد.

سیستم سواری دو دیفرانسیل همچنین به صورت آپشن در هر دو مدل قابل دسترس خواهد بود.

هوندا CR-V به وسیله‌ی هندلینگ چابک خود سواری نرمی که در هنگام عبور از پیچ‌ها قابل اطمینان بوده و در گذر از ناهمواری‌ها به نرمی عمل می‌کند را به شما ارائه خواهد کرد.

تویوتا راوفور از سیستم هدایت و سیستم تعلیق مطمئنی بهره می‌برد که از شدت ناهمواری‌های جاده خواهد کاست.

با این وجود منتقدین بر این باورند که شاسی بلند کمپانی تویوتا از سواری سخت‌تری برخوردار بوده و علاوه بر این موتور این خودرو نیز می‌تواند در برخی مواقع بسیار پر سر و صدا ظاهر شود.

در مدل‌های بالاتر هر دو خودرو شاهد استفاده از قابلیت انتخاب حالت رانندگی هستیم که امکان تنظیم اسپورت بودن سواری را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

کمپانی تویوتا همچنین برای سال ۲۰۲۰ به اضافه کردن تریم TRD Off Road پرداخته که از ویژگی‌هایی مانند فضای خالی مرتفع‌تر در جاده، هدایت گشتاور پویا، و امکانات دیگری که به منظور بهبود عملکرد خودرو در مسیر‌های ناهموار در نظر گرفته می‌شوند، تشکیل شده است.

ایمنی

برنده: تویوتا راوفور ۲۰۲۰

هر دو مدل هوندا CR-V و تویوتا راوفور به لحاظ ایمنی امتیازات خوبی را از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها یا IIHS دریافت کرده‌اند، اما این در حالیست که در صورت تجهیز راوفور به چراغ‌های جلویی تقویت شده نشان انتخاب ایمنی برتر پلاس ۲۰۱۹ این موسسه به این شاسی بلند تعلق خواهد گرفت.

این دو شاسی بلند از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها یا NHTSA نیز امتیاز کلی پنج ستاره را در زمینه‌ی آزمایشات تصادف به خود اختصاص داده‌اند.

تویوتا راوفور به همراه لیست بلندی از امکانات ایمنی پیش فرضی همچون دوربین دید عقب، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم تشخیص عابرین پیاده، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم نظارت بر علائم ترافیکی، و سیستم هشدار دهنده‌ی خواب آلودگی راننده روانه‌ی بازار خواهد شد.

تمامی مدل‌های CR-V به صورت پیش فرض به مجموعه‌ی Sensing کمپانی هوندا که شامل امکانات کمک راننده‌ای از قبیل سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از جاده، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و تجهیزات ایمنی دیگر می‌شود، مجهز شده‌اند.

در حالیکه هر دو مدل CR-V و راوفور اتومبیل‌های ایمنی محسوب می‌شوند اما وجود تجهیزات ایمنی بیشتر در تویوتا به معنای این است که مدل راوفور با اختلافی جزئی پیروزی در این بخش را به دست می‌آورد.

برنده …

هوندا ۲۰۲۰ CR-V

هر دو مدل تویوتا راوفور و هوندا CR-V کراس اوری‌های کامپکت توانمند و مجهزی هستند که از ابعادی متناسب با فضای شهری در کنار راندمان سوختی مناسب و قیمتی معقول بهره می‌برند.

تویوتا راوفور که اخیراً برای بار دیگر طراحی شده از نقاط قوتی همچون اتاقی سطح بالا، سواری نرم، و امکانات ایمنی و تکنولوژی‌های پیش فرض فراوان برخوردار می‌باشد.

هوندا CR-V که جایگاه برتری را در رتبه بندی شاسی بلند‌های کامپکت به خود اختصاص داده با برخورداری از هندلینگی شبیه به خودرو‌های عادی، فضای نشیمن راحت، و امکانات قابل ارتقاء فراوان به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی مقرون به صرفه‌ترین شاسی بلند کامپکت سال ۲۰۱۹ برگزیده شده است.

هر دو مدل همچنین امتیازات بالایی را در زمینه‌های کیفیت، ایمنی، و قابلیت اطمینان بدست آورده‌اند اما هوندا CR-V با برخورداری از سواری اصلاح شده و اتاقی جذاب مورد ستایش منتقدین قرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو