نکات قبل و بعد از چند عمل جراحی زیبایی پرطرفدار

 نکات قبل و بعد از چند عمل جراحی زیبایی پرطرفدار


منبع: نبض ما

458

1398/2/29

00:17


در ابتدا عمل جراحی زیبایی تنها برای ثروتمندان و افراد مشهور بود، اما اکنون دیگر به این صورت نیست. هر ساله بیش از یک میلیون نفر به پزشک مراجعه می کنند و می خواهند یک شکم صاف تر یا سینه بزرگتر داشته باشند یا بینی یا چانه خود را تغییر شکل دهند.

نبض ما– در ادامه درباره  قبل و بعد از چند عمل جراحی زیبایی پرطرفدار ومحبوب بیشتر بدانید.

قبل و بعد از جراحی بینی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی یا رینوپلاستی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است. یک پزشک ماهر می تواند بینی هایی را که بر روی چهره بیش از حد بزرگ یا پهن به نظر می رسند، برآمدگی دارند یا به صورت طبیعی یا به دلیل آسیب دیدن کج هستند یا در وسط قرار ندارند، تغییر شکل دهد. عمل جراحی زیبایی بینی در بین نوجوانان بسیار محبوب است، اما پزشکان توصیه می کنند که افراد حداقل تا سن ۱۵ یا ۱۶ سالگی صبر کنند. مشکلات عمده بعد از جراحی نادر هستند و دوره بهبودی بین یک تا سه هفته طول می کشد.

کدام عمل زیبایی بینی ارزان تر است؟ در این مطلب بخوانید

جراحی پلک

مراقبتهای بعد از جراحی افتادگی پلک

جراحی پلک یا بلوفاروپلاستی، می تواند به مشکلات گوناگونی از جمله افتادگی پلک بالا و پف زیر چشم کمک کند. برای ایجاد پلک های صاف تر و سفت تر، پوست و چربی اضافی برداشته می شود. ممکن است برای کاهش کیسه یا پف زیر چشم، چربی را از یک نقطه به نقطه ای دیگر منتقل کنند. دوره بهبودی حدود یک هفته طول می کشد و جای زخم ها به ندرت دیده می شود.

مراقبت های بعد از جراحی پلک را در این مطلب بخوانید

قبل و بعد از لیفت گردن

لیفت صورت و گردن

بعضی افراد در مورد گردن خود احساس ناخوشایندی دارند. اگر این مساله شما را عصبی می کند، ممکن است لیفت گردن پاسخی برای آن باشد. به دلیل ضعیف شدن عضلات گردن بافت ها شل می شوند.

جراح می تواند این مشکل را با تنظیم و برداشتن ماهیچه ها و چربی گردن برطرف کند. لیفت گردن اغلب با لیفت صورت انجام می شود. همانند هر عمل جراحی دیگری احتمال عفونت در این عمل وجود دارد. مدت زمان لازم برای بهبودی دو هفته است.

لیفت صورت

بهترین جراح لیفت صورت

لیفت صورت چهره ی صاف تر و جوان تری را به شما می دهد. جراح از اطراف گوش شروع به کار کرده و با برداشتن پوست اضافه و کار بر روی لایه های عمیق تر پوست و عضلات، برای سفت کردن صورت تلاش می کند. در مواردی نادر، احتمال عفونت و آسیب وجود دارد.

لیفت صورت دیگر در لیست پنج جراحی زیبایی محبوب نیست. افراد برای اینکار گزینه های ساده تری از قبیل تزریق های پرکننده، بوتاکس، سفت کردن با موج رادیویی یا درمان با لیزر را انتخاب می کنند.

بعد از لایه برداری پوست توسط لیزر

لایه برداری پوست

در این روش از پرتوهای نور برای از بین بردن سلول های آسیب دیده پوست و لایه برداری استفاده می شود. با برداشته شدن لایه های بیرونی پوست، خطوط و لکه های ظریف ناپدید می شوند.

لایه برداری پوست توسط لیزر به خوبی بر روی آسیب های ناشی از آفتاب و آکنه جواب می دهد، اما بهتر است برای پوست های روشن تر استفاده شود. بسته به نوع لیزر، بهبودی بین یک تا دو هفته طول می کشد.

قبل و بعد از پیوند مو

کاشت مو

نیمی از مردان و بسیاری از زنان به مرور زمان بخشی از موهای خود را از دست می دهند. به طور معمول، موها در کنار یا پشت سر ضخامت دارند. این شرایط به جراح اجازه می دهد تا مقادیری کوچک را به منطقه طاس یا کم مو منتقل کند. امروزه پیوند مو در مقایسه با گذشته بسیار متفاوت است. صدها میکروگراف که هر کدام حاوی یک تا سه مو هستند، در الگوی طبیعی قرار می گیرند.

انواع جراحی کاشت مو  را در این مطلب بخوانید

لیفت بازو

لیپوماتیک بازوها

متناسب نگه داشتن ماهیچه سه سر با بالا رفتن سن، به ویژه برای زنان یک چالش است. اگر ما در این چالش موفق نشویم، نتیجه آن چربی و پوست اضافه ای است که از بازو آویزان می شود. جراحی براکیوپلاستی می تواند این مساله را حل کند. این جراحی پوست و چربی اضافه در قسمت زیر بین بازو و آرنج را حذف می کند. این جراحی یک جای زخم بر روی داخل بازوی شما باقی می گذارد.

قبل و بعد از لیپوساکشن

لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی از رایج ترین مدل های جراحی زیبایی است. جراح از طریق مکش از یک برش کوچک، چربی اضافه شکم، ران، باسن و کمر را خارج می کند. نتیجه شکلی صاف تر از منطقه تحت درمان است. لیپوساکشن برای بیماران با وزن متوسط یا کمی بالاتر از حد متوسط مناسب است. احتمال داشتن عوارض جانبی در این عمل پایین است. عوارض جانبی ممکن شامل عفونت، حذف نامنظم چربی یا تغییر رنگ پوست هستند.

قبل و بعد از جراحی زیبایی شکم

آبدومینوپلاستی یا عمل جراحی زیبایی شکم بر خلاف لیپوساکشن، یک جراحی بزرگ است. این عمل چربی و عضلات شکم را از بین می برد. این عمل جراحی چند ساعت طول می کشد و معمولا یک جای زخم بزرگ باقی می گذارد. این جراحی به افرادی که هنوز قصد دارند وزن زیادی را از دست بدهند یا زنانی که ممکن است باردار شوند، توصیه نمی شود.

پروتز یا ایمپلنت سینه

بزرگ کردن سینه یکی از دو مدل محبوب ترین جراحی های زیبایی در زنان است (مورد دیگر لیپوساکشن است). برای بزرگ کردن سینه، پزشک برشی در ناحیه زیر بغل، آرئول یا پایین سینه ایجاد می کند و ژل سالین یا سیلیکونی را به سینه وارد می کند. اندازه توسط بیمار مشخص می شود. عمل جراحی زیبایی ایمپلنت سینه خطر نسبتا کمی دارد، اگرچه ممکن است شیردهی را دشوارتر کند.

اگر می خواهید پروتز سینه انجام دهید، این مطلب را بخوانید

عمل جراحی زیبایی کوچک کردن سینه

عموما زنان به دنبال بزرگ کردن سینه هستند، اما کوچک کردن سینه هم در بین آنها رایج است. برای رسیدن به اندازه دلخواه، چربی، بافت و پوست برداشته می شود. این عمل می تواند گردن درد و کمردرد را در زنانی که سینه های بزرگ و سنگین دارند، کاهش دهد. از جمله عوارض عمل جراحی زیبایی کوچک کردن سینه تغییر یا از دست دادن احساس در نوک سینه و مشکلات شیردهی است.

انتخاب جراح

اگر تصمیم دارید که عمل جراحی زیبایی انجام دهید، انتظارات واقع بینانه داشته باشید و به پزشکی قابل اعتماد مراجعه کنید. به افرادی مراجعه کنید که این عمل جراحی را انجام داده اند. مطمئن شوید که پزشک به طور کامل تمام خطرات و مزایای جراحی را برای شما توضیح می دهد. مهم تر از همه، انتظارات خود را به صورت دقیق به جراح خود بگویید.

تیم ترجمه نبض ما

 نکات قبل و بعد از چند عمل جراحی زیبایی پرطرفدار
۴.۸ (۹۵%) ۴ رای

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو