"شازده کوچولو برای بزرگترها" منتشر شد/ بیان مفاهیم یونگی در شاهکار اگزوپری

منبع: ایران آرت

116

1398/11/3

16:34


کتاب "شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها" اثر روبرتو لیمانتو توسط فروغ کیان زاده ترجمه شد.

ایران آرت، پیش از این کتابی با نام "شازده کوچولو" توسط آنتوان دوسنت اگزوپری منتشر شده بود. این کتاب را می‌توان پرفروش‌ترین کتاب تاریخ دانست که دوست داشتن، عشق و هستی را در لفافه سخنان یک کودک به مخاطب منتقل می‌کند.

حال روبرتو لیما نتو کتابی با نام شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها را به رشته تحریر در آورده است. این کتاب که چاپ چهارم خود را در برزیل می‌گذراند توسط فروغ کیان زاده ترجمه شده است.

می‌توان گفت این سومین کتاب بامحتوای روانشناسی است که فروغ کیان زاده ترجمه کرده است وی پیش از این نیز کتاب‌هایی با نام‌های "آموزش و تفکر" و "آموزش یادگیری به کوکان" را ترجمه و روانه بازار کتاب کرده بود.

به گزارش ایمنا، در معرفی این کتاب آمده است که برخی از بینش‌های مهم که در شاهکار اگزوپری پنهان شده است را روشنی می‌بخشد و در خلال آن شخصیت‌ها از دل افسانه‌ها بیرون می‌آیند و در آن داستان‌های زیادی از کتاب مقدس، متون عرفانی و اساطیر یونانی وجود دارد. همچنین این کتاب حین سرگرم کردن خواننده مفاهیم یونگی را نیز به مخاطبان انتقال می‌دهد.

لیما نتو در وبلاگ خود نوشته است: "هر قدر پیرتر می‌شوم می‌خواهم درس‌هایی که زندگی به من آموخته است را به نسل جوان منتقل کنم به همین دلیل در دهه هفتاد تصمیم گرفتم یک نویسنده تمام وقت باشم و به رشته روانشناسی یونگ بپردازم. من با روانشناسی یونگی برخی از شاهکارهای ادبیات جهان را تفسیر و آموزه‌های مهم زندگی را کشف کردم. اولین کتاب من _شازده کوچولو برلی بزرگ‌ترها_ بر اساس کتاب معروف شازده کوچولو دوسنت اگزوپری نوشته شده است و پس از آن تفسیر برخی از داستان‌های عهد عتیق است و..."

کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها توسط فروغ کیان زاده و به همت انتشارات خوب متتشر شده است و در حال حاضر با قیمت ۳۰۰۰۰ تومان در کتاب فروشی‌ها عرضه می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو