بیوگرافی مهدی ترابی

یکی از بازیکنان فوتبال جوان که در تیم پرسپولیس توپ می زند مهدی ترابی است. در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم که بیوگرافی کامل مهدی ترابی را منتشر کنیم.

از جمله به آیدی اینستاگرام مهدی ترابی اشاره کرده ایم و یا به شادی گل مهدی ترابی پرداخته ایم که برای او حواشی زیادی را هم به وجود آورد. برخی بر این اعتقاد هستند که مهدی ترابی در امور سیاسی ورود کرده است که برای یک ورزشکار صحیح آن است که صرفا به امور ورزشی و فرهنگی مرتبط با آن رسیدگی کند. برای اطلاع از جزییات بیشتر ما را همراهی کنید.


بیوگرافی کامل مهدی ترابی

مهدی ترابی یکی از فوتبالیست های جوان کشورمان است که در تاریخ ۱۹ شهریور سال ۱۳۷۳ در اشتهارد کرج به دنیا آمده است. اگر شما هم اهل فوتبال باشید احتمالا می دانید که ترابی برای باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران و در پست وینگر و هافبک بازی می‌ کند.

ترابی دارای استعداد زیادی در بازی فوتبال است و به همین علت هم سابقه دعوت شدن به تیم ملی فوتبال امید ایران را در کارنامه ورزشی خود دارد. مهدی اولین گل ملی ‌اش را در بازی مقابل با تیم ازبکستان به ثمر رسانده است. اگر بازی های این بازیکن جوان را دنبال کرده باشید احتمالا دیده اید که او اولین گل آسیایی اش با پیراهن باشگاه پرسپولیس را از راه دور در مقابل سعد الشیب دروازه ‌بان تیم السد قطر به ثمر رسانید.

 

این نکته را هم برای طرفداران این بازیکن مورد اشاره قرار می دهیم که این بازیکن دارای ۱ متر و ۸۵ سانت قد است و پیراهن شماره ۹ را در باشگاه پرسپولیس بر تن دارد. در تیم ملی هم پیراهن شماره ۶ را بر تن دارد و در این مورد گفته است که در تیم ملی خود کی روش پیراهن شماره شش را به من داد تا بپوشم و با این شماره به زمین بروم. او گفته است که می دانم چه بزرگانی این پیراهن را پوشیده اند و امیدوارم لیاقت این شماره و این پیراهن را داشته باشم.

زندگی شخصی و خانواده مهدی ترابی

مادر مهدی ترابی خانه دار است و پدر مهدی ترابی هم یک فرد فرهنگی به شمار می رود که فرمانده پایگاه بسیج امام سجاد (ع) بوده است و مهدی پسرش هم از آن زمان بازی را با حضور در تیم پایگاه بسیج آغاز کرد.

مهدی ترابی با استعداد درخشانش در فوتبال موفق شد تا در دوران دبیرستان منتخب فوتسال دانش آموزان شهرستان شود و با این درخشش خود توانست به تیم منتخب استان البرز بپیوندد و با همراهی این تیم قهرمانی مسابقات کشوری در لرستان را تجربه کرد.

مهدی ترابی اهل کجاست

مهدی ترابی فوتبال را چگونه آغاز کرد؟

ترابی در حال حاضر دانشجو می باشد و فعالیت در عرصه ورزش فوتبال را از فوتسال پایگاه بسیج امام سجاد (ع) آغاز کرد. او در توضیح بیشتر گفته است که در سال ۱۳۹۰ وقتی ۱۷ سال سن داشته است موفق شده تا آقای گل مسابقات کشوری شود. و این سکوی پرتابی برای مهدی به شمار رفته است.

در حقیقت از همانجا به تیم ملی فوتسال جوانان دعوت شده است. او قبل از اردو به سفارش یکی از آشنایان اش در تست باشگاه سایپا شرکت کرده است و در حالی که اصلا امیدی به انتخاب شدن نداشته است در کمال ناباوری، در تست جوانان سایپا انتخاب شده و کمتر از یک فصل بازی توانست وارد تیم بزرگسالان شود و توانست در لیگ برتر بازی کند. او در فصل ۹۴ – ۹۵ موفق شد تا پدیده لیگ برتر شود و اکنون با تیم ملی در جام جهانی همراه است. گفتنی است که مهدی ترابی وقتی که جایزه پدیده سال را دریافت کرد آن را به خانواده شهید مدافع حرم، شهید مهدی عسگری اهدا کرد!

او در مورد این موفقیت های خود متعجب است و در این مورد گفته است که: واقعیتش فکر نمی کردم که اینقدر زود به جایگاه کنونی دست پیدا کنم،! او ادامه داده که: از شهر اشتهارد تاکنون کسی موفق نشده است وارد فوتبال حرفه ای شود.


ازدواج مهدی ترابی

در مورد وضعیت تاهل این بازیکن باید بدانید که او در دی ماه ۹۸ ازدواج کرده و متاهل است. مراسم عروسی ترابی به دلیل شهادت سردار سلیمانی با چند روز تاخیر برگزار شد و در این مراسم از رقص و پایکوبی خبری نبود. تاکنون عکسی از همسر او در فضای مجازی منتشر نشده است.

الگوی فوتبالی مهدی ترابی کیست؟

او در مورد این که چه کسی الگوی فوتبالی اش محسوب می شود این گونه جواب داده است که کریس رونالدو الگوی من به شمار می رود و بخاطر او است که طرفدار رئال مادرید هستم.

مهدی ترابی در باشگاه ‌های حرفه‌ای

مهدی ترابی در سایپا

این بازیکن جوان و خوش آتیه کار خود را به عنوان بازیکن فوتبال از تیم نوجوانان سایپا تهران شروع کرد و در سال ۲۰۱۲ بوسیله مجتبی تقوی به تیم اصلی سایپا دعوت شد و او در اولین بازی‌ اش در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۳–۱۳۹۲ در برابر با تیم مس کرمان به عنوان بازیکن جایگزین وارد میدان شد و بازی خوبی ارائه داد.

مهدی ترابی پرسپولیس

علی علیپور – علیرضا بیرانوند – احمد نوراللهی و مهدی ترابی

مهدی ترابی در پرسپولیس

مهدی ترابی در ۱۰ تیر ۱۳۹۷ طی یک قراردادی به تیم فوتبال پرسپولیس وارد شد. بنا به محرومیت پیش آمده در خصوص نقل و انتقالات در تیم پرسپولیس، توافقی میان باشگاه پرسپولیس، سایپا و ترابی صورت گرفت که بر اساس آن مهدی پس از نیم فصل بازی در سایپا، به شکل رسمی به پرسپولیس ملحق خواهد شد.


مهدی ترابی در دیدارهای بین ‌المللی

مهدی ترابی در تیم ‌های جوانان

این بازیکن جوان بوسیله نلو وینگادا وارد تیم ملی فوتبال امید ایران شد.

مهدی ترابی در تیم ملی

این بازیکن در اولین بازی ملی اش در مصاف با تیم ازبکستان موفق شد اولین گل ملی خود را بزند و جالب آن که این گل ترابی باعث پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل این تیم شد. ترابی در دومین بازی ملی اش در دقیقه  ۴۵ در مقابل تیم ترکمنستان بازی کرد. او در بازی سوم ملی خود در برابر با تیم گوام به عنوان یار تعویضی به جای سردار آزمون در دقیقه ۷۰ به زمین رفت و در دقیقه ۸۸ این بازی توانست گل ملی دوم اش را هم به ثمر رساند. ترابی در بازی چهارم ملی خود در برابر تیم عمان از دقیقه ۶۰ به جای وحید امیری به زمین رفت و در این بازی توانست با استعدادی که دارد خوش بدرخشد. ترابی در بازی پنجم ملی اش در مقابل با تیم ژاپن پس از مصدومیت وریا غفوری در دقیقه ۲۱ به زمین بازی رفت و در دقیقه ۴۵ توانست از مدافع ژاپنی پنالتی بگیرد و پس از آن که اشکان دژاگه نتوانست پنالتی را به گل تبدیل کند، در ریباند با یک بغل پا موفق شد تا دروازه ژاپن را باز کند. گفتنی است که او در این بازی اولین اخطار ملی خود را گرفت.

تاکتیک های فوتبالی مهدی ترابی

اولین مهارت مهدی ترابی در بازی فوتبال بر می گردد به گام های بلند او که به راحتی مدافعان را پشت سر می گذارد. دومین ویژگی او استارت های ناگهانی اش است و سومین خصوصیت مهدی ترابی در بازی این استکه او راست پا است و وقتی از سمت چپ بازی کند با پای چپ این توانایی را دارد که به داخل محوطه جریمه بزند و به این ترتیب کار دفاعی تیم حریف دشوار می شود.

اینستاگرام مهدی ترابی

با پیشرفت روشهای ارتباطی و عمومیت یافتن استفاده از شیوه های ارتباطی در دنیای مجازی، ارتباط افراد صاحب نام با مخاطبان شان راحت تر شد. از جمله این روشهای ارتباطی اینستاگرام است که هنرمندان، ورزشکاران و سیاستمداران از این اپلیکیشن برای برقراری ارتباط با هوادارن خود استفاده می کنند. مهدی ترابی در اینستاگرام به عنوان یک ورزشکار داری پیجی به آدرس mahditorabi.9 در اینستاگرام است که شما می توانید با فالو کردن این فوتبالیست مطرح و جوان کشورمان از جدیدترین اخبار در مورد او مطلع شوید.


افتخارات مهدی ترابی

دستاوردهای فردی

مهدی ترابی پدیده لیگ برتر فوتبال ایران فصل ۹۵–۱۳۹۴

دستاوردهای تیمی مهدی ترابی

مهدی ترابی و کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۸–۱۳۹۷ با همراهی تیم پرسپولیس

مهدی ترابی و کسب مقام قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۹۸–۱۳۹۷ با همراهی تیم پرسپولیس

مهدی ترابی و کسب مقام قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۸ با همراهی تیم پرسپولیس

حواشی مهدی ترابی

این بازیکن در روز ۲۸ مهر سال ۱۳۹۸ و در بازی هفته هفتم لیگ برتر ۹۷-۹۸، تیم پرسپولیس در مقابل با تیم پیکان قرار گرفت. در این بازی بود که حاشیه برای او شکل گرفت که تقریبا می توان گفت حاشیه ای سیاسی بوده که برای برخی خوشایند بود و برای برخی دیگر اصلا خوشایند نبود. جزییات این ماجرا از این قرار بود که مهدی ترابی پس از به ثمر رساندن گل در این دیدار، زیر پیراهن خود را نمایش داد که برروی آن به فارسی و انگلیسی نوشته شده بود «تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری».

این حرکت مهدی ترابی با واکنش‌ های زیادی مواجه شد. بسیاری این حرکت نمادین او را با حرکت وریا غفوری در حمایت از دختر آبی مورد مقایسه قرار دادند. ترابی در پاسخ به واکنش ‌های صورت گرفته ساکت نماند و حرکت خود را غیر سیاسی اعلام کرد و  آن را یک «تصمیم دلی» قلمداد کرد. این کار مهدی ترابی مخالفت ‌‌ها و موافقت‌ هایی را در بین چهره‌ های سرشناس و عموم مردم برانگیخت. در شبکه‌ های اجتماعی برخی این کار او را مورد تمجید قرار دادند و حتی از آن با عنوان “گل بصیرت” یاد کردند. گروه مقابل هم ترابی را متهم به تملق، چاپلوسی و خودشیرینی کردند.

مهدی ترابی در تیم ملی

هدیه مادر شهید تبریزی برای مهدی ترابی چه بود؟

همانطور که گفتیم حاشیه اصلی مهدی ترابی همان نوشته زیر پیراهنش بود که بعد از به ثمر رساندن گل در زمین مسابقه به نمایش گذاشت و  فرمانده‌کل سپاه در واکنش به نوشته روی پیراهن وی ابراز نظر کرد که: جوان فوتبالیست یک پیام جهانی و الهی را از روی سینه ‌اش ارسال کرد!

این کار ترابی حتی مادر یکی از شهیدان دفاع مقدس را متحول کرد به طوری که وی از سوی فرزند شهیدش برای مهدی ترابی تحفه ‌ای ارسال کرد.

خانم صدیقه برهون مادر شهید محمد خلیل پور نهر، در قالب یک نامه به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درخواست کرد که مهدی ترابی از محل حقوق شهید این خانواده عازم به سفر معنوی مشهد مقدس شود.

مادر شهید تبریزی گفته بود که: مهدی من را به یاد فرزند شهیدم انداخت و به همین علت هم دوست دارم هر حاجتی که دارد از امام رضا (ع) بگیرد.

مادر شهید پور نهر هم که در این ماجرا اساسا متحول شده بود در این راستا از ترابی درخواست کرده بود که پیراهنی که شعار اطاعت از رهبری را روی آن نوشته بود به او هدیه دهد.

گفتنی است که باشگاه مقاومت هم از این اقدام ترابی تجلیل کرد و آن را خاری در چشم دشمنان داخلی و خارجی دانست که چشم دیدن ملت ایران و رهبر مقتدرش را ندارند و در این راستا یک طومار هم از طرف این باشگاه و بازیکنانش به امضا رسید.

رسانه های غیر ایرانی هم عنوان کردند که او به عنوان بازیکن فوتبال نباید به مسائل سیاسی ورود کند.

در این جا این نکته قابل اشاره است که مهدی ترابی یک بار دیگر در گذشته نیز چنین کاری را انجام داده بود که آن هم نشان‌ دهنده اعتقادش بوده است. ماجرای دفعه گذشته این بازیکن جوان از این قرار بود که او چند سال پیش نوشته ‌ای با عنوان «من عاشق مبارزه با صهیونیست هستم» در دست گرفته بود.