برنامه جدیدِ یک میلیارد دلاری جورج سوروس

منبع: برترین ها

79

1398/11/5

04:34


جورج سوروس، میلیاردر مجار آمریکایی و بنیانگذار بنیاد «جامعه باز»، می‌گوید یک میلیارد دلار به شبکه‌ای از دانشگاه‌ها برای ترویج و گسترش ارزش‌های لیبرال و باز کردن فضای جامعه در کشورهای مختلف اهدا می‌کند.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ جورج سوروس، میلیاردر مجار آمریکایی و بنیانگذار بنیاد «جامعه باز»، می‌گوید یک میلیارد دلار به شبکه‌ای از دانشگاه‌ها برای ترویج و گسترش ارزش‌های لیبرال و باز کردن فضای جامعه در کشورهای مختلف اهدا می‌کند.

وی که یکی از حامیان سرسخت دموکرات‌ها در آمریکا است، گفته است کمک مالی به نهادها برای مقابله با اقتدارگرایی فزاینده در کشورهایی مانند آمریکا، روسیه و چین مهم است.

برنامه جدیدِ یک میلیارد دلاری جورج سوروس

وی همچنین به دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا، تاخته و وی را «به‌غایت خودشیفته» نامید.

وی طی سخنرانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: «شبکه دانشگاهی جامعه باز» با یک میلیارد دلاری که اهدا می‌کند، در دانشگاه «اروپای مرکزی» که توسط خود سوروس بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی راه‌اندازی شده بود، ایجاد خواهد شد.

وی گفت این شبکه در مرحله اول برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خواهد داشت و در مرحله بعدی با نهادهای بین‌المللی رابطه برقرار کرده و تلاش خواهد کرد اصول و ارزش‌های لیبرال را در جهان ترویج کند.

آقای سوروس سال‌هاست که هدف انتقاد تند گروه‌های دست راستی در سراسر جهان، از ایران تا آمریکا و حتی در کشور زادگاهش مجارستان، بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو