"کلاوس" و "بدنم را از دست دادم" پیشتاز جوایز انی 2020 شدند

122

1398/11/6

14:42


شرکت نتفلیکس بیشترین جوایز چهل و هفتمین دوره جوایز سالانه جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن را به خود اختصاص داد.

"کلاوس" و "بدنم را از دست دادم" پیشتاز جوایز انی 2020 شدند

سرویس سینمایی هنرآنلاین: نتفلیکس حامی فیلم‌های انیمیشن "کلاوس" (Klaus) و "بدنم را از دست دادم" (I Lost My Body)، جوایز اصلی چهل و هفتمین دوره جوایز سالانه انی را از آن خود کرد که برندگان آن یکشنبه صبح به‌وقت ایران در مراسمی در رویس هالِ دانشگاه یوسی‌ال‌ای در لس آنجلس معرفی شدند.

به گزارش ورایتی، نتفلیکس که با 39 نامزدی پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز سالانه جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن (ASIFA) بود، درمجموع 19 جایزه در بخش‌های مختلف شامل فیلم‌های بلند سینمایی، تلویزیونی و کوتاه و وی‌آر دریافت کرد.

"کلاوس" که هفت نامزدی به دست آورده بود، در بخش فیلم‌های بلند سینمایی برنده جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن شد و در هر شش بخش دیگر نیز جایزه گرفت. "یخ‌زده 2" (Frozen 2) از شرکت والت دیزنی انیمیشن استودیوز، "حلقه گمشده" (Missing Link) از شرکت لایکا، "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان" (How to Train Your Dragon: The Hidden World) از دریم‌ورکس انیمیشن، " و "داستان اسباب‌بازی 4" (Toy Story 4) از پیکسار انیمیشن استودیوز، رقبای قدرتمند "کلاوس" در بخش فیلم بلند انیمیشن بودند.

"کلاوس" به‌جز جایزه این بخش در بخش‌های بهترین کارگردانی (سرهیو پابلوس)، استوری‌بورد، انیمیشن شخصیت، طراحی شخصیت، طراحی صحنه و تدوین نیز برنده شد.

"بدنم را از دست دادم" نیز که نامزد دریافت شش جایزه بود، در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن مستقل پیروز شد. این انیمیشن به کارگردانی ژرمی کلاپن در دوره قبلی جشنواره فیلم کن جایزه بزرگ نسپرسو بخش هفته منتقدان کن را برد.

"بدنم را از دست دادم" در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن مستقل با "بونوئل در هزارتوی لاکپشت‌ها" (Buñuel in the Labyrinth of the Turtles)، "مسافرخانه اوکو" (Okko’s Inn)، "Promare" و "با تو در معرض هوا" (Weathering With You) رقابت داشت. "بدنم را از دست دادم" همچنین جوایز امی بهترین موسیقی و فیلمنامه را دریافت کرد.

شرکت دیزنی که در جوایز انی امسال 16 نامزدی به دست آورده بود، درمجموع پنج جایزه ازجمله در بخش بهترین صداپیشگی (جاش گاد در نقش اولاف برای "یخ‌زده 2"). "یخ‌زده 2" که در هشت بخش نامزد بود جایزه جلوه‌های انیمیشنی را هم برد.

این که جوایز انی چه تأثیری بر جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن می‌گذارد، چندان مشخص نیست. هر دو فیلم "کلاوس" و "بدنم را از دست دادم" نامزد اسکار شده‌اند و در این بخش با "حلقه گمشده" که جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم بلند انیمیشن را برد، "داستان اسباب‌بازی 4" که هفته پیش جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا را گرفت و "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان" رقابت می‌کنند.

جوایز انی می‌تواند شاخصی برای پیش‌بینی انیمیشن برنده اسکار باشد. از سال 2002 که جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن راه‌اندازی شد، از 18 برنده جایزه انی بهترین فیلم بلند انیمیشن، 13 برنده جایزه اسکار این بخش را هم دریافت کرده‌اند.

در هشت سال گذشته، شش برنده جایزه انی بهترین فیلم بلند انیمیشن و جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن یکی بوده است، ازجمله سال گذشته که "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" از شرکت سونی پیکچرز انیمیشن هر دو جایزه را برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو