آیا واجبی برای دختران مجرد ضرر دارد؟!

منبع: نی نی نما

577

1398/11/6

21:45


سلام نوره یا واجبی برای دخترا ضرر داره؟ 

پاسخ مشاور:

سلام خیر استفاده از نوره یا واجبی برای دختران مجرد ضرری ندارد.

هر چند که امروزه متاسفانه اکثر نوره های موجود در بازار به روش شیمیایی تولید می شوند اما نوره طبیعی هم در بازار وجود دارد و به دلیل خواص بی شمار نوره های طبیعی ، توصیه به استفاده از نوره طبیعی است. از این پس در این مطلب هر جا که صحبت از نوره یا واجبی شد ، منظور، نوع طبیعی آن است نه نوع شیمیایی آن. نوره های طبیعی را موبر سلیمانی یا موبر امام رضایی هم می نامند.

نوره از ترکیب آهک و زرنیخ ساخته می شود و سه عنصر حیاتی آرسنیک ، فسفر و گوگرد در ترکیب آن وجود دارد. نوره به صورت پودر سفید در بسته بندی های کوچک به فروش می رسد که نگهداری و استفاده از آن را آسان می کند.

خواص نوره یا واجبی
همانطور که در بالا هم اشاره شد ، نوره علاوه بر خاصیت موبری دارای خواص زیادی است که در این جا به برخی از آن ها اشاره می گردد:

ضد سرطان: نوره طبیعی ضد سرطان از جمله سرطان خون می باشد. مقدمه سرطان تجمع مواد سوداوی در یک نقطه است و نوره با تخلیه سودا از نقاط مختلف بدن ، سرطان را از بین می برد. با جذب آرسنیک از طریق پوست هنگام مالیدن نوره به زیر شکم و زیر بغل ، غدد لنفاوی فراوانی که در کشاله ران و زیر بغل قرار دارند بدن ما را به طور مرتب و به صورت خفیف شیمی درمانی کرده و به این ترتیب سلول های سرطانی قبل از آنکه تکثیر شده و فرد را مبتلا به سرطان کنند از بین می روند.

ضد سودا: نوره طبیعی ، ضد سودا می باشد و سودا را از قسمت های مختلف بدن دفع می کند پس بنابر این بیماری هایی را که منشاء سودایی دارند درمان می کند. یکی از روش های مؤثر و خوب در درمان سودا ، مداومت بر مصرف نوره طبیعی است.

ضد جنون، پریشانی و غم: حضرت علی (علیه السلام) در این زمینه می فرمایند: استفاده از نوره [واجبی] ، پریشانی و دلگیری را از بین می برد.

ضد بیماری های پوست: نوره طبیعی از طریق جذب پوست شدن در زمان استفاده ، با بیماری های مختلف پوستی مبارزه می کند.

ضد لاغری: افرادی که از لاغری و مخصوصا لاغری مفرط رنج می برند و به دنبال رفع آن هستند ، استعمال نوره طبیعی را فراموش نکنند.

تقویت کننده و محرک نیروی جنسی در زن و مرد: پس از استعمال نوره ، افزایش میل جنسی در زن و مرد کاملا مشهود است.

تقویت کننده بدن: نوره طبیعی تقویت کننده عمومی بدن محسوب می گردد.

درمان لک و پیس
درمان زگیل
درمان رماتیسم
درمان واریکوسل
کاهنده بلغم و درمان سردرد های بلغمی
درمان بیماری ام اس
درمان خال های گوشتی
درمان نازایی

اهمیت استفاده از نوره در احادیث و روایات
در روایات وارد شده از ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) بر استفاده از نوره تاکید بسیار شده است و شاید به دلیل همین اهمیت استفاده از آن است که آن را واجبی هم لقب داده اند. روایات زیر از جمله آن روایات هستند:

برای مؤمن دوست دارم که هر پانزده روز نوره استفاده کند.

حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام)

بهترین درمان های پیامبران ، حجامت کردن ، نوره کشیدن و قطره چکاندن در بینی است.

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)

یک روز در میان از نوره استفاده نمایید ، اگر نشد دو روز در میان ، اگر نشد سه روز در میان ، اگر نشد هفته ای یک بار ، اگر نتوانستید دو هفته یک بار ، اگر نتوانستید سه هفته یک بار ، اگر نتوانستید ماهی یک بار و اگر پول نداشتید قرض کنید و این کار را انجام دهید و اگر چهل روز بگذرد و کسی از نوره استفاده نکند مسلمان نیست.

حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)

استفاده از نوره باعث ایجاد علاقه بین زن و مرد می شود.

حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)

روش استفاده از نوره (واجبی)
روش استفاده از نوره مهم است. بعضی نکات ریز در زمینه استعمال نوره وجود دارند که رعایت آن ها مهم می باشد. طرز استفاده از نوره در مطلب جداگانه ای تحت عنوان روش صحیح استفاده از واجبی و نوره توضیح داده شده است.

نتیجه گیری کلی
از مجموع روایات و مطالب ذکر شده اهمیت استفاده از نوره در زندگی انسان ها مشخص می گردد. مخصوصا امروزه که بشریت با انواع و اقسام بیماری های مختلف روحی (مثل اضطراب) و جسمی (مثل سرطان) دست به گریبان است ، اهمیت استفاده از این ماده حیاتی کاملا مشهود است.

استفاده از نوره یک روش کاملا سالم و بسیار بسیار ارزان در مقایسه با هزینه های درمانی بیماری های مختلف محسوب می شود و فقط کافی است تا افکار خود را در این زمینه تغییر دهیم و به سخنان ائمه هدی (صلوات الله علیهم) ایمان و باور داشته باشیم و یقین بدانیم که هر چه ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) فرموده اند همه با علم الهی بوده و صحیح است.

پس بیاییم با استفاده از نوره طبیعی و نیز ترویج و تبلیغ آن ، هم به سلامتی خودمان کمک کنیم و هم موجبات سلامتی جامعه را فراهم کنیم و گامی مهم در جهت رفع وابستگی به بیگانگان و جلوگیری از تحمیل هزینه های گزاف درمان برخی از بیماری ها بر خود و بر جامعه خود برداریم.

نظرات


تصویری


ویدئو