بیلی ایلیش فاتح جوایز گرمی 2020 شد / ادای احترام ستاره‌های دنیای موسیقی به کوبی برایانت

130

1398/11/7

14:51


مراسم شصت و دومین دوره جوایز سالانه گرمی تا حد زیادی تحت تأثیر درگذشت کوبی برایانت بسکتبالیست معروف و بازیکن سابق تیم لس آنجلس لیکرز در حادثه سقوط هلیکوپتر قرار داشت.

بیلی ایلیش فاتح جوایز گرمی 2020 شد / ادای احترام ستاره‌های دنیای موسیقی به کوبی برایانت

سرویس موسیقی هنرآنلاین: بیلی ایلیش که در شصت و دومین دوره جوایز سالانه گرمی نامزد شش جایزه بود، درنهایت جوایز هر شش بخش شامل چهار بخش اصلی بهترین آلبوم سال برای "وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌رویم؟"، بهترین آهنگ سال و بهترین رکورد سال برای "آدم بد" و بهترین هنرمند جدید را از آن خود کرد.

خواننده 18 ساله لس آنجلسی همچنین برنده جوایز گرمی بهترین آلبوم پاپ سال و بهترین آلبوم مهندسی‌شده، غیرکلاسیک شد. فینیَس اوکانل برادر و همکار ایلیش نیز جایزه تهیه‌کننده سال، غیرکلاسیک را دریافت کرد.

آلیشا کیز خواننده 39 ساله برنده 15 جایزه گرمی، بار دیگر مجری مراسم گرمی بود که بامداد دوشنبه به‌وقت ایران در استیپلز سنتر در لس آنجلس برگزار شد، جایی که بسیاری از برنده‌ها و اجراکنندگان به کوبی برایانت بسکتبالیست فقید ادای احترام کردند.

مراسم تنها چند ساعت بعد از آن برگزار شد که بازیکن سابق تیم لس آنجلس لیکرز همراه دختر 13 ساله‌اش و هفت نفر دیگر در یک حادثه سقوط هلی‌کوپتر جان خود را از دست دادند. این هلیکوپتر در منطقه کالاباساس در شمال غربی لس آنجلس سقوط کرد و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

برایانت 41 ساله در تمام سال‌های ورزش حرفه‌ای خود عضو باشگاه لس آنجلس لیکرز در لیگ اتحادیه ملی بسکتبال (ان‌بی‌ای) بود. او با این تیم پنج بار قهرمان ان‌بی‌ای شد و در سال 2016 اعلام بازنشستگی کرد. او همچنین با تیم ملی بسکتبال آمریکا دو بار قهرمان المپیک شد. برایانت در 2018 و در نودمین دوره جوایز اسکار، همراه همکار انیماتورش گلن کین برای "بسکتبال عزیز" برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن شد.

کیز درباره برایانت گفت: الان همه ما به‌شدت غمگین هستیم، چون ساعاتی پیش، لس آنجلس، آمریکا و تمام دنیا یک قهرمان را از دست داد. پس ما عملاً اینجا هستیم، با دلی شکسته، در خانه‌ای که کوبی برایانت ساخت.

اشاره کیز به استیپلز سنتر بود، جایی که برایانت با لس آنجلس لیکرز بازی می‌کرد.

boyz-2-men-kobe-bryant-alicia-keys-2020grammy-awards

در دیگر بخش‌های جوایز گرمی، لیتزو خواننده، رپر و ترانه‌سرای 31 ساله آمریکایی که هشت نامزدی به دست آورده بود، برنده سه جایزه گرمی از جمله بهترین اجرای تک‌نفره پاپ برای آهنگ "لطمه‌های واقعی" شد.

در بخش موسیقی رسانه‌ تصویری، "ستاره‌ای متولد می‌شود" از لیدی گاگا و بردلی کوپر جایزه بهترین موسیقی متن گردآوری‌شده را دریافت کرد. ترانه "دیگر هرگز عاشق نخواهم شد" از این فیلم نیز جایزه گرمی بهترین آهنگ نوشته‌شده برای رسانه تصویری را برد. هیلدور گودنادوتیر آهنگساز ایسلندی برای کار خود در سریال "چرنوبیل" جایزه بهترین موسیقی متن برای رسانه تصویری را دریافت کرد.

در همین حال، جان ویلیامز آهنگساز برای سوئیت سمفونی "جنگ‌های ستاره‌ای: مرز کهکشان" بیست و پنجمین جایزه گرمی خود را دریافت کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو