معرفی انواع جراحی پلاستیک رایج در دنیا + عوارض عمل های زیبایی

معرفی انواع جراحی پلاستیک رایج در دنیا + عوارض عمل های زیبایی


منبع: زیبامون

533

1398/11/7

18:06


در این بخش از زیبامون شما رو با رایج ترین جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

معرفی انواع جراحی پلاستیک رایج در دنیا + عوارض عمل های زیبایی

میل به زیبا شدن در تمام افراد وجود داره و به هیچ عنوان به سن و سال و یا جنسیت ارتباطی نداره. زیرا هم آقایان و هم خانم ها در هر سن و شرایطی که باشند، تمایل دارند زیبایی و جذابیت خودشون رو کامل تر کرده و یا با استفاده از جراحی پلاستیک (Plastic surgery) و جراحی زیبایی (Cosmetic surger)، نوع خاصی از زیبایی و جذابیت رو برای چهره و اندام خودشون ایجاد کنند.

همین میل به زیبایی و تقاضاهایی که برای این موضوع وجود داره باعث شده تا جراحی پلاستیک و زیبایی روز به روز پیشرفته تر و مجهز تر بشه و امروزه شما میتونید با انجام جراحی پلاسیتک و زیبایی، چهره و اندام خودتون رو اونطور که دوست دارید تغییر بدید و با این کار، احساس رضایت بیشتری رو برای خودتون ایجاد کنید.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با انواع جراحی پلاستیک که در دنیا بسیار شایع بوده و رواج دارند آشنا بشید و از تفاوت هایی که بین جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی وجود داره مطلع شوید.

 

تفاوت بین جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی چیست؟

جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی هر دو با هدف بهبود شرایط بیمار انجام می گیرند اما به طور کلی، این جراحی ها تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند که در ادامه توضیح داده ایم.به طور کلی دو نوع جراحی پلاستیک داریم:

 

  • جراحی پلاستیک ترمیمی: در این جراحی بخش هایی از بدن از نظر زیبایی شناختی و یا عملکردی که در اثر عفونت، تومور ها، بیماری ها، نقص های مادر زادی، ناهنجار های رشدی، زخم و ...آسیب دیده شده اند، درمان کرده و به حالت اولیه و طبیعی خود نزدیک تر میکند.

 

  • جراحی پلاستیک زیبایی: این نوع از جراحی پلاستیک، بخش هایی از بدن رو تغییر میده و یا باعث تقویت زیبایی و چشم گیر بودن یک ویژگی خاص در بدن و صورت میشه و به طور انتخابی هر فرد تصمیم میگیره تا نوع خاصی از جراحی پلاستیک زیبایی رو برای چهره و اندام خودش انجام بده تا زیباتر و جذاب تر از حالت طبیعی دیده بشه.

 

تفاوت دیگه ای که بین این دو جراحی پلاستیکی وجود داره این هست که جراحی پلاستیک ترمیمی برای برخی از افراد لازم و ضروری هست و همچنین پوشش بیمه ای هم برای اون وجود داره اما جراحی پلاستیک زیبایی، یک نوع جراحی انتخابی هست که معمولا تحت پوشش بیمه هم قرار نمی گیره.

روش ها، تکنیک ها و اصول جراحی زیبایی به طور کامل در تقویت زیبایی بیمار متمرکز بوده و بهبود جذابیت زیبایی شناسی، تقارن و تناسب هدف اصلی این جراحی هست. شما میتونید از جراحی پلاستیک زیبایی برای تمام قسمت های بدن استفاده کنید و به همین دلیل جز جراحی های انتخابی دسته بندی میشه.

 

جراحی پلاستیک یک تخصص در شاخه جراحی هست و با هدف ترمیم و بازسازی انجام می گیره و بسیاری از جراحان پلاستیک در کنار این تخصص خود، آموزش های اضافی برای انجام جراحی زیبایی رو هم دریافت می کنند تا بتونن این جراحی ها رو به بهترین شکل ممکن ارائه دهند.

به عنوان مثال، بازسازی پستان بعد از عمل جراحی ماستکتومی یا برداشتن پستان، یک روش جراحی پلاستیک ترمیمی محسوب میشه که فقط جراح پلاستیک میتونه این عمل رو انجام بده در حالیکه که لیفت یا بالا کشیدن پستان، یک روش زیبایی محسوب میشه که یک خانم به انتخاب خودش تمایل داره این جراحی رو انجام بده که هم توسط جراح پلاستیک و هم توسط جراح زیبایی انجام میشه.

در ادامه با انواع جراحی پلاستیک ترمیمی و جراحی پلاستیک زییایی آشنا خواهید شد.

 

انواع جراح پلاستیک ترمیمی

  • بازسازی پستان
  • جراحی ترمیمی برای سوختگی و جای سوختگی
  • ترمیم نقص های مادر زادی مانند شکاف کام و بازسازی سایر اندام های دارای نقص
  • بازسازی اندام تحتانی
  • جراحی دست
  • جراحی و ترمیم جای اسکار، زخم و سوختگی و ...

 

شکاف کام نوزاد

 

انواع جراحی پلاستیک زیبایی

  • جراحی زیبایی صورت از جمله جراحی زیبایی بینی، چانه، گونه و ...
  • جوانسازی صورت از جمله لیفت صورت، لیفت پلک، لیفت گردن، لیفت ابرو و ...
  • کانتور بدن از جمله تامی تاک و زیبایی شکم، لیپوساکشن، درمان ژنیکوماستی (بزرگ شدن پستان در مردان)، لیفت بازو، لیفت باسن، لیزر مو
  • جوان سازی پوست از جمله لیزر، بوتاکس، فیلر و پر کننده و ...

 

جراحی پلاستیک زیبایی

 

رایج ترین جراحی پلاستیک ها در دنیا

 

لیپوساکشن

لیپوساکشن نوعی جراحی پلاستیک هست که در اون چربی های اضافی بدن توسط دستگاه های مخصوص از داخل بدن مکش شده و خارج می شود و کمک میکنه تا اندامی بهتر و خوش فرم تر داشته باشید.

 

لیپوساکشن

 

درم ابریژن (Dermabrasion)

درم ابریژن نوعی جراحی و روش فیزیکی برای جوانسازی پوست هست که با استفاده از ابزار تخصصی، لایه بیرونی و بالایی پوست برداشته میشه و کمک میکنه تا مشکلاتی که در اون ناحیه از پوست وجود داره بهبود پیدا کنه، پوست جدیدی جایگزین میشه و در نهایت پوستی نرم تر و لطیف تر خواهید داشت.

درم ابریژن معمولا برای درمان جای جوش، لکه های ناشی از افزایش سن، از بین بردن چروک های پنجه کلاغی کنار چشم، از بین بردن ضایعات پوستی، درمان پوست آفتاب سوخته، درمان چین و چروک و به طور کلی جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیره.

 

کاشت مو

کاشت مو هم جز اون دسته از جراحی هایی هست که با عنوان ترمیم مو هم شناخته میشه. این جراحی برای بهبود ظاهر موها و درمان طاسی و ریزش مو انجام می گیره. در این روش مو از ناحیه ای که دارای رشد مناسبی هست به قسمت طاس منتقل میشه.

 

جراحی تقویت و لیفت پستان

جراحی پستان برای افزایش زیبایی و لیفت آن یکی از رایج ترین جراحی های پلاستیک هست که در سراسر دنیا انجام میشه. این عمل با اهداف مختلفی از جمله بزرگ کردن اندازه سینه ها، جایگزین کردن سینه ای که تخلیه شده است، متقارن کردن اندازه سینه ها، لیفت سینه و ... انجام میشه. علاوه بر این، خانمهایی که از سن بلوغ، رشد سینه نداشته اند و یا به طور مادرزادی فاقد سینه هستند، میتونن با استفاده از جراحی پلاستیک با نام micromastia این مشکل رو برطرف کنند.

علاوه بر این لیفت سینه یا بالاکشیدن سینه هم جز جراحی پلاستیک زیبایی هست که باعث میشه تا ظاهر سینه ها بهبود پیدا کنند و خانم هایی که بعد از زایمان یا کاهش وزن با افتادگی سینه مواجه شده اند میتونن با استفاده از این جراحی پلاستیک، مجددا ظاهر بهتری داشته باشند.

 

ریتیدکتومی (Rhytidectomy) یا لیفت صورت

ریتیدکتومی یا لیفت صورت یک راه حل جراحی برای از بین بردن و برطرف کردن چین و چروک های صورت هست که با افزایش سن روی پوست ایجاد میشن. لیفت صورت نه تنها باعث سفت و محکم شدن پوست صورت میشه بلکه با کشیدن پوست، باعث میشه تا خطوط عمیق و چین و چروک هایی که در پوست ایجاد شده به حداقل برسه و ظاهر جوان تری رو برای پوست ایجاد میکنه. 

 

جراحی پلاستیکی و لیفت صورت

 

بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) یا جراحی پلک

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، هم با هدف افزایش زیبایی و هم با هدف بهبود بینایی در افرادی که پلک آن ها مانعی بر روی بینایی ان ها هست، انجام میشه. وجود چین و چروک زیاد در پلک، افتادگی پلک، چربی و کیسه زیر چشم و ... از جمله مشکلاتی هستند که باعث میشه تا برخی از افراد به فکر جراحی پلاستیک پلک باشند.

 

 ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) یا زیبایی شکم

این جراحی پلاستیک معمولا با نام تامی تاک (tummy tuck) یا لیفت شکم یا زیبایی شکم شناخته شده است. در جراحی پلاستیک ابدومینوپلاستی هم چربی های اضافی شکم از بین میره و هم با پوست اضافی اطراف شکم برداشته میشه و کمک میکنه تا باقی مانده پوست شکم محکم شده و زیبایی شکم رو بیشتر خواهد کرد. 

این جراحی زیبایی معمولا توسط خانم هایی که بعد از زایمان و یا کاهش وزن شدید، دچار شل شدگی و افتادگی شکم شده اند، انجام میشه. این افراد معمولا چربی زیادی در شکم ندارند اما پوست زیادی در قسمت شکم ان ها آویزان شده است.

 

جراحی پلاستیک کوچک کردن پستان

این جراحی پلاستیک در بین خانم هایی که دارای سینه های بسیار سنگین و یا خیلی بزرگ هستند رواج داره. بزرگ بودن سینه ها نه تنها باعث میشه تا لباس مناسبی پیدا نکنند بلکه باعث ایجاد مشکلاتی از جمله کمر درد مزمن، ایجاد درد شدید در قسمت پشت بدن، ظاهر نامناسب  و ... میشه. با استفاده از این جراحی پلاستیک اندازه هر دو پستان کاهش داده میشه و این مشکلات هم تا حد زیادی برطرف خواهند شد.

 

رینوپلاستی (Rhinoplasty) یا جراحی زیبایی بینی

جراحی پلاستیک بینی هم میتونه تاثیر خیلی خوبی در تغییر شکل بینی شده و تعادل بینی رو با سایر قسمت های صورت ایجاد میکنه و هم میتونه جنبه زیبایی بیشتر برای چهره داشته باشه. برخی از افراد برای برطرف کردن نقص های موجود در بینی به سراغ این جراحی پلاستیک می روند و بعد از جراحی ظاهر متناسب و طبیعی برای بینی ایجاد میشه. برخی دیگر هم فقط بخاطر افزایش زیبایی و جذابیت زیر تیغ جراحی بینی میروند!

 

جراحی بینی

 

لیفت پیشانی

درست شبیه به لیفت صورت، جراحی لیفت پیشانی هم باعث میشه تا پوست پیشانی سفت و محکم شده و ظاهر چین و چروکی که در پیشانی ایجاد شده است، کمتر شود. لیفت پیشانی برای اصلاح شکل و ظاهر ابروهای افتاده، پلک های افتاده، خط اخم، خطوط پیشانی و ... موثر هست و ظاهر جوان تری رو برای چهره ایجاد میکنه. 

 

تقویت لب (Lip augmentation)

هدف اصلی این جراحی پلاستیک و زیبایی این هست که شکل کامل تر و بهتری رو برای لب ها ایجاد کنه. در این روش معمولا از پرکننده ها یا فیلرهای تزریقی برای افزایش حجم لب و بهبود شکل و ساختار لب ها استفاده میشه.

 

تزریق لب

 

عوارض جراحی پلاستیک و عمل های ناموفق

اگرچه جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی با هدف ایجاد شکل و ظاهر متناسب و زیبا ایجاد شده اند اما اگر برای این کار به متخصص مراجعه نکنید و یا اینکه برای انجام جراحی زیبایی، با پزشکان متخصص مشورت نکنید و با اصرار خودتون تمایل به انجام برخی از این جراحی ها داشته باشید، ممکنه که عمل جراحی شما ناموفق باشه و اون نتیجه مورد انتظارتون رو نداشته باشه. (بدترین جراحی پلاستیک سلبریتی ها)

 

عمل زیبایی ناموفق

 

از عوارضی که ممکنه بعد از جراحی پلاستیک برای برخی از افرد ایجاد بشه میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • هماتوم (Hematoma) یا کبودی بزرگ و دردناک
  • سروما (Seroma) یا جمع شدن مایع بدن زیر سطح پوست که حالت متورم و دردناک داره
  • خونریزی غیر قابل کنترل
  • عفونت
  • آسیب های عصبی
  • ایجاد لخته خون در رگ های خونی به ویژه در پا و آمبولی ریوی
  • آسیب دیدن سایر اعضای بدن در حین جراحی پلاستیک
  • ایجاد اسکار و زخم
  • نارضایتی بعد از جراحی پلاستیک
  • عوارض بیهوشی از جمله گیجی، حالت تهوع، لرزیدن، عفونت ریه، سکته مغری، حمله قلبی و ...

 

هزینه جراحی پلاستیک

 

پزشک جراح

 

جراحی پلاستیک یکی از مواردی هست که حتما باید توسط متخصص این کار و در کلینیک ها و مراکز درمانی تخصصی و حرفه ای انجام بشه. هزینه جراحی پلاستیک معمولا متناسب با نوع جراحی، کلینیک، تعرفه های پزشکی، مراقبت های بعد از جراحی و ... تعیین میشه و این موضوع بعد از مراجعه به پزشک جراح و مشورت با او مشخص خواهد شد.

به همین دلیل هست که توصیه میشه قبل از انجام هر نوع جراحی پلاستیک حتما، در رابطه با هزینه های جراحی پلاستیک از چند مرکز درمانی و کلینیک تخصصی پرس و جو کنید و بعد تصمیم نهایی خودتون رو در رابطه با انجام جراحی پلاستیک بگیرید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو