آشنایی با بهترین جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی ابهر

آشنایی با بهترین جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی ابهر


منبع: آرگا

159

1398/11/7

22:40


ابهر دارای پیشینه غنی است این شهر دیدنی از استان زنجان دارای جاذبه های تاریخی متعددی است بسیاری از بناهای باقی مانده از دوران ایلخانان از مکان های دیدنی ابهر محسوب می شوند. رونقی که در میان جاذبه های این مناطق وجود دارد می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند به علاوه این منطقه از چشم اندازهای طبیعی برخوردار است.

در دوران مختلف تاریخ ابهر نقش های متعددی داشته است با وجود آثار تاریخی از هر دوران باقی مانده است می توان به این نتیجه دست یافت که ابهر در طول تاریخ از ارزش بالایی برخوردار بوده است. این منطقه که یکی از سکونتگاه های مهم در ایران است در دوران ایلخانان یک جاده بی شهری بوده است و از این رو به رونق تجاری در منطقه کمک زیادی کرده است سفر به مناطق دیدنی ابهر تجربه های گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی را در اختیار علاقه مندان خود قرار می دهد. شما علاقه مندان اگر می خواهید از جاذبه های ابهر دیدن کنید می توانید در این مطلب با جاذبه های دیدنی آن آشنا شوید و طالاعات گردشگری مهمی را درباره آن کسب کنید. ابهر و مناطقی که در اطراف آن واقع شده اند یک زیستگاه مهم انسانی در ایران هستند در هزاره دوم قبل از میلاد این منطقه رونق تجاری بالایی داشته است و در قرن نهم نیز محلی برای استقرار مادها بوده است.

مکان های دیدنی ابهر کدام اند؟

ما مطالعه تاریخچه شهر ابهر بیشتر با حکومت ایلخانان مواجه می شوید که همانطور که در بالا اشاره شد در این دوران به لحاظ تجاری بسیار با اهمیت بوده است و یک راه ارتباطی مهم محسوب می شده است جایگاه اولیه شهر ابهر از تپه های باستانی تپه قلعه آغاز شده است و سپس گسترش یافته است امروزه نیز یکی از مناطق توریستی محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. معرفی مکان های دیدنی زنجان و مناطق تماشایی که نباید از دست بدهید اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار شما قرار می دهد که در صورت تمایل می تواند این دیدنی های را در لینک مشاهده کنید.

 

تپه نور ابهر:

تپه نور با وسعت دو هکتار از مناطق عظیمی است که در ابهر واقع شده است ارتفاع این تپه ها ۱۵ متر است در تحقیقات باستان شناسی که بر روی این مناطق انجام شده است نشان داده می شود که این منطقه از پایه های بسیار عظیمی ساخته شده است که در حقیقت پایه های گنبد سلطانیه هستند. در حال حاضر پایه های این بنا از بین رفته اند و با توجه به اینکه در لایه های زیرین از این تپه ها گورستانی کشف شده است که بسیار قدیمی است می توان شاهد سفالینه ها و آثار باستانی زیادی بود. قدمت این تپه های باستانی به هزاره اول قبل از میلاد مسیح باز می گردد شما علاقه مندان می توانید از نزدیک این تپه های باستانی را مشاهده کنید و از جاذبه های آن نهایت لذت را ببرید.

نمای دیدنی ابهر

ابهر رود:

ابهر رود یکی از مناطق پر جاذبه است که دارای رودهایی خروشان است رودخانه های این منطقه فصلی و دائمی هستند آب های رودخانه های دائمی از بخش غربی کوه های ابهر سرازیر می شوند در بخش های فرعی از این رودخانه نیز آب ها از شهر سلطانیه سرازیر می شوند و زمانی که نزدیکی ابهر می رسند به شاخه های اصلی رودخانه وصل می شوند. وردخانه ابهر در مسیر خود از مناطق مختلف عبور می کند و در بسیاری از روستاها تامین آب مردمان مناطق است بنابراین می توان به اهمیت این رودخانه پی برد. جالب است بدانید این رودخانه در نهایت به دریاچه مسلیه قم و رود شور منتهی می شود از سویی سدی با ارزش و با اهمیت با نام سد کینه ورس بر روی این رودخانه واقع شده است. خیلی از گردشگرانی که به ابهر سفر می کنند برای اقامات خود سوییت ها و هتل هایی را رزرو می کنند که راحتی سفر را برای آن ها به همراه داشته باشد.

شهر ابهر و دیدنی ها

روستای ویر ابهر:

این روستای معروف و پر جاذبه از مکان های دیدنی ابهر است که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی است بافت قدیمی که در میان خانه های این روستا وجود دارد ساخته شده از گل و خشت هستند این روستا در دو طرف رود ساخته شده است و این بر جذابیت های گردشگری منطقه افزوده است. از مهم ترین جاذبه های باستانی که می توانید در این روستا مشاهده کنید غارهای داشکسن است قدمت این غارها به دوران ایلخانان و ساسانیان باز می گردد نام دیگر این غار معبد اژدها بوده است که از سه دهانه ساخته شده است در زمان ساسانیان از این غار به عنوان یک معبد و نیایشگاه استفاده می شده است. در حال حاضر این بنا تخریب شده است اما با وجود نقش نگاری های زیبایی که بر روی آن انجام شده است جذابیت بیشتری پیدا کرده است این نقاشی ها متعلق به دوران ایلخانان است شما علاقه مندان می توانید در این روستا از لذت صخره نوردی و سنگ نوردی نیز بهره مند شوید.

مکان های دیدنی ابهر

آبشار گله خانه:

این آبشار در فاصله ۱۵ کیلومتری از ابهر قرار دارد برای اینکه از این آبشار دیدن کنید باید از مسیرهای باغ و درختان سرسبز عبور کنید درختانی که جلوه ای زیبا به این منطقه بخشیده اند و اغلب از نوع سپیدار هستند. در فاصله یک کیلومتری از روستای مرشون این آبشار قرار گرفته است شما با حرکت در مسیر رودخانه کوچک می توانید به مسیر اصلی آبشار برسید و از نزدیک آن را مشاهده کنید.

جاذبه های ابهر

روستای درسجین:

این روستا از آب و هوای مطبوعی برخوردار است و در یک منطقه کوهستانی واقع شده است این روستا دارای درختان مختلف و میوه های مختلف است و به دلیل بافت سنتی و قدیمی که دارد به عنوان یک میراث فرهنگی شناخته می شود. قدمت این روستا نیز بسیار بالا است و دارای معماری های برجسته ای است سازه های این روستا با استفاده از کاه گل ساخته شده است صمیمیتی که در میان مردمان این روستا وجود دارد بسیار جذب کننده و یکی از علت های اصلی جذب توریست در این منطقه می باشد.

روستای دیدنی ابهر

ابهر یکی از جاذبه های دیدنی استان زنجان است که دارای شگفتی های طبیعی و تاریخی زیادی است همانطور دیدنی های زنجان و نقاط گردشگری طبیعی و تاریخی آن در ایران بسیار شناخته شده اند و از تنوع زیادی نیز برخوردار است شما علاقه مندان در سفر خود به این استان می توانید از دیگر جاذبه های تماشایی آن نیز دیدن کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو