معرفی تعدادی از جاذبه های ترسناک ترکیه

معرفی تعدادی از جاذبه های ترسناک ترکیه


منبع: همگردی

220

1398/11/8

03:29


شاید در گذشته برای ایجاد جذابیت در یک مکان گردشگری ذکر نکاتی چون آرامش، امکانات، مناظر بکر و یا سواحل رویایی در کنار هتل های چند ستاره و آداب غذایی فوق العاده کافی بود، اما امروزه به نظر می رسد عده ای از گردشگران به دنبال دیدنی های دیگری هستند، دیدنی هایی که واژه ترس و ارواح با آن ها عجین شده باشد. در دنیایی که کتاب و فیلم های هری پاتر رکورد فروش را می زنند و ژانر وحشت تبدیل به یکی از پرطرفدارترین ژانرها می شود، دور از ذهن نیست که صنعت گردشگری و توریست هم از این قاعده مستثنی نباشد. در همین راستا، قصد داریم به سراغ کشور ترکیه برویم که همواره با بناهای تاریخی و مناظر دیدنی به گردشگران معرفی شده و بیشترین جذابیت های خود را از تاریخ کهن و امپراطوری عظیمش بدست آورده و همچنین دیدنی های ترسناک ترکیه دنیایی از اسرار را پیش چشمان شما به نمایش در می آورند. برای آشنایی بیشتر با مکان های ترسناک ترکیه در ادامه مطلب جاذبه های ترسناک ترکیه با ما همراه باشید.

جاذبه های ترسناک ترکیه

عمارت کمیل مولا (Cemil Molla)

این عمارت یکی از جاذبه های ترسناک ترکیه است. مردم زیادی مدعی هستند که با چشمان خود ارواح این عمارت را دیده اند و چنان ترسی بر این حوالی مستولی شده که کارگران حاضر به بازسازی آن نبودند. کارگرانی هم که به این ادعاها ارزشی ننهاده و مشغول به کار شدند، از دیدن ارواح به ستوه آمده و از ترس آسیب فراری شدند. حتی اینطور عنوان شده که یکی از این کارگران از ترس زیاد قدرت تکلم خود را از دست داد، ولی با گذر زمان عده ای کارگر شجاع و متهور دل به دریا زدند و بازسازی این مورد از مکان های ترسناک ترکیه را به پایان رساندند.

عمارت کمیل مولا (Cemil Molla)

درینکویو (Derinkuyu)

مردم محلی کاپادوکیا بر این باور خود اعتقاد راسخ دارند که باستان شناسان و حفارهایی که این سی و شش شهر زیر زمینی در کشور ترکیه را کشف کردند، هیچگاه از هزار توی درینکویو (Derinkuyu) بیرون نیامدند. این شهر زیرزمینی که روزگاری بیست هزار سکنه داشت، در حال حاضر مکانی است جذاب، دیدنی و بی نهایت ترسناک، چرا که هم به دلیل معلوم نبودن سرنوشت باستان شناسان هاله ای از وحشت به دورش تنیده شده و هم بسیاری از گردشگران اشکال عجیب و غریبی را در آن دیده اند که معتقدند ارواح سرگردان داخل این دالان های ترسناک در رفت و آمدند. در دنیای مجازی هم تعدادی فیلم و عکس ترسناک از این مورد از دیدنی های ترسناک ترکیه وجود دارد.

درینکویو (Derinkuyu)

روستای کایاکوی (Kayakoy)

زلزله ای در این منطقه از کشور ترکیه رخ داد که باعث ویران شدن روستای کایاکوی گردید و ساکنان مسیحی آن مجبور به ترک این منطقه شدند. کایاکوی که فاصله چندانی با مکان های دیدنی و جذاب اولودنیز و فتحیه ندارد، برای گردشگرانی مناسب است که به دنبال ژانر وحشت هستند و از ترس لذت می برند. این روستای متروکه با ساختمان های نیمه ویران منبع حرف های بسیاری پیرامون ارواح، اجنه و پری بوده که به ترسناک شدن بیشتر این منطقه کمک بسیار کرده اند.

روستای کایاکوی (Kayakoy)

عمارت باکیر پاشا (Bakirpasa)

قصه و داستان های ترسناکی درباره این مورد از دیدنی های ترسناک ترکیه نقل می شوند که آن را تبدیل به یکی از جذابیت های دیدنی کرده اند. یکی از دلایل نقل داستان های ترسناک و قصه های ارواح برای این ساختمان، تخریب بخشی از این سازه کهن بوده که در شب ها تبدیل به تصویری رعب آور و خوفناک می شود. در هوای مه آلود شب دیدن این عمارت واژه ترس را کاملا معنا می کند.

عمارت باکیر پاشا (Bakirpasa)

صومعه سوملا (Sumela Monastery)

صومعه سوملا به تنهایی یکی از دیدنی های گردشگری کشور ترکیه هست، بدلیل قرار گرفتن در ساحل دریای سیاه و پیشینه تاریخی و معماری. چند صد سال راهبان یونانی در این کلیسای ارتدکس زندگی می کرده و به نیایش و تبلیغ دین خود مشغول بوده اند، اما کم کم و بعد از متروک شدن آن، این شایعه بین مردم رواج یافت که صدای نیایش ارواح راهبان در گذشته از میان دیوارهای این صومعه شنیده می شود. هوای معمولا مه آلود این منطقه از ترکیه هم مزید بر علت شده تا این صومعه تبدیل به یکی از جاذبه های ترسناک ترکیه شود.

صومعه سوملا (Sumela Monastery)

قصر توپکاپی (Topkapi Palace)

قصر توپکاپی نمادی از دوران عظمت و شکوه امپراطوری عثمانی بوده که دارای معماری ستودنی و مجموعه ای بسیار با ارزش است از اشیای تاریخی و البسه که میلیون ها گردشگر برای دیدنش روانه کشور ترکیه می شوند. اما از میان همین گردشگران هستند کسانی که صداهای عجیب و غریب و اشکال ترسناکی را گزارش کرده اند که از نظر آن ها چیزی جز ارواح سرگردان نبوده اند. این اقامتگاه سلطنتی که یکی از مشهورترین مکان های دیدنی و از جذابیت های باورنکردنی ترکیه است، گاهی هم ترسناک می شود.

قصر توپکاپی (Topkapi Palace)

مسجد ملا زیرک (Zeyrek Mosque)

شاید نهادن نام مسجد بر مکانی که در گذشته دارای دو کلیسا بوده، عجیب باشد، اما عجیب ترین قسمت برای این بنای قرن دوازدهمی باور مردم بومی کشور ترکیه است که معتقدند در زیر اصطبل سابق این مکان تونلی وجود دارد که از منطقه آیوانسرا بیرون می آید، تونلی که هیچ وقت پیدا نشد و مردم صدای فریاد ارواح و اجنه را هم بارها و بارها شنیده اند. همین باورها سبب شده که کلیسای ارتدکس سابق و مسجد فعلی در منطقه زیرک کشور ترکیه تبدیل به یکی از مکان های ترسناک ترکیه گردد.

مسجد ملا زیرک (Zeyrek Mosque)

عمارت ارواح (Perili Kosk)

عمارت ارواح که به دلیل شایعات مرمت و بازسازی آن نیمه کاره رها گشت، در سال هزار و نهصد و یازده میلادی ساخته شد. این عمارت دیدنی دارای پنجره ای ضد زنگ با شیشه ای بزرگ بود که با آجرهای قرمز رنگش شهرت یافت. اما در زمان بازسازی کارگران چندین بار صدایی را می شنیدند که به اتفاق معتقد بودند صدای روح همسر یوسف ضیا پاشا است که گاهی با صدای ضعیف پیانو می زند. همین شایعات در کنار ظاهر این عمارت آن را به یکی از جاذبه های ترسناک ترکیه بدل کرد.

عمارت ارواح (Perili Kosk)

آب انبار باسیلیکا (Basilica Cistern)

آب انبارها به خودی خود جای ترسناکی به نظر می رسند، حال اگر این انبار جان هزاران برده را برای ساخت ستانده باشد و چنان طولانی باشد که به نظر برسد هیچ انتهایی ندارد، می توان به خوف و رعب آن بیشتر پی برد. در کشور ترکیه آب انبار عظیمی وجود دارد که در قرن ششم میلادی بنا شده و وظیفه آن تامین آب اهالی این بخش از کشور ترکیه بوده است. در آب انبار باسیلیکا (Basilica Cistern) که به نظر می رسد حاوی بیش از یکصد هزار تن آب باشد، حکاکی های فراوانی دیده می شوند.

آب انبار باسیلیکا (Basilica Cistern)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو