آکاایران: وسایلی که در مایکروویو باعث آتش سوزی می شود

آکاایران: هیچ وقت این وسایل را در مایکروویو نگذارید !

وسایلی که در مایکروویو باعث آتش سوزی می شود

اختصاصیآکا ایران:  

مایکروویو یکی از وسایل پرکاربرد و مدرن آشپزخانه به حساب می آید که سرعت و راحتی در استفاده از ویژگی های این دستگاه می باشد . باید 11 مورد زیر را هرگز در مایکروویو قرار ندهید .

اسفنج خشک را در مایکروویو نگذارید

اسرار خانه داری

می توانید اسفنج آشپزخانه را به منظور از بین بردن باکتری ها در مایکروویو بگذارید اما هیچ وقت اسفنج خشک را در مایکروویو قرار ندهید . در واقع انرژی ساطع شده از مایکروویو باید توسط آب یا چربی جذب شود و اگر این اتفاق نیفتد انرژی های دفع نشده مایکروویو ممکن است باعث آتش گرفتن اسفنج شود .

تخم مرغ با پوست سالم را در مایکروویو نگذارید

آتش سوزی در مایکروویو

هیچ وقت نباید تخم مرغ سالم را در مایکروویو بگذارید زیرا بخار آب موجود در تخم مرغ در زمان گرم شدن وقتی جایی برای حرکت ندارند ، می تواند باعث انفجار تخم مرغ شوند . البته اگر پوسته تخم مرغ کمی ترک داشته باشد این اتفاق نمی افتد .

سبزیجات را در مایکروویو خشک نکنید

استفاده از مایکروویو

اگر می خواهید سبزیجات را خشک کنید ، مایکروویو خطرناک ترین جایی است که می توانید بگذارید . سبزیجات و گیاهان رطوبت زیادی ندارند و وقتی در مایکروویو قرار گیرند باعث آتش سوزی می شوند . البته اگر خشک کردن سریع انجام شود و مدت زیادی در مایکروویو نمانند هیچ اتفاقی نمی افتد .

ظروف فلزی آشپزخانه را در مایکروویو نگذارید

وقتی ظروف آشپزخانه حاوی سرب باشند در زمان گرم کردن ممکن است سرب به درون غذا نشت کند . اگر ظروف تان شکسته اند یا ترک خوردگی دارند ، به هیچ وجه در مایکروویو قرار ندهید .

به هیچ وجه جوراب هایتان را برای گرم کردن در مایکروویو نگذارید

هیچ وقت این وسایل را در مایکروویو نگذارید ! -آکامایکروویو

شاید گرم کردن جوراب ها در مایکروویو در یک روز سرد وسوسه برانگیز باشد اما کاملا غیر بهداشتی است . پس لطفا دست نگهدارید و جوراب هایتان را مایکروویو بیرون بیاورید زیرا با این کار یک آتش سوزی بزرگ در کمین تان خواهد بود . لباس های خشک هیچ رطوبتی برای بیرون راندن انرژی ندارند و ممکن است با گرم کردن زیاد آتش بگیرند .

ظرف هایی که نوار فلزی دارند

ظرف های چینی که نوار فلزی دارند ، می توانند باعث آتش سوزی شوند . برای گرم کردن غذا به هیچ وجه از این ظروف استفاده نکنید .

نوشیدنی را در لیوان های مسافرتی گرم نکنید

لیوان های مسافرتی همان لیوان هایی هستند که برای گرم کردن نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد . بعضی از این لیوان ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و می توانید از آنها در مایکروویو استفاده کنید اما بعضی دیگر قابل استفاده در مایکروویو نیستند .

کیسه های کاغذی را در مایکروویو نگذارید

اسرار خانه داری

کیسه های کاغذی برای نگهداری بعضی از مواد غذایی استفاده می شود اما در زمان قرارگرفتن در مایکروویو می تواند باعث آتش سوزی و منتشر شدن گازهای سمی شود .

ظروف پلاستیکی در مایکروویو خطرناک است

نباید ظروف پلاستیکی را به هیچ عنوان در مایکروویو قرار دهید . گرم کردن غذاهای چرب در مایکروویو باعث می شود دمای ظرف بالا رود . اگر اشتباها از این ظروف برای گرم کردن غذا استفاده کردید  ،نگران سلامت تان باشید . مطالعات موسسه GH نشان می دهد در زمان گرم کردن غذا واکنش شیمیایی بین ظرف و مواد غذایی ایجاد نمی شود .

فویل آلومینیومی را در مایکروویو قرار ندهید

می توانید از این فویل در مواقعی که نمی خواهید غذا دوباره پخته شود استفاده کنید . اگر می خواهید از این فویل ها استفاده کنید از تکه های کوچک استفاده کنید اما باید آنها را صاف روی مایکروویو بگذارید . تکه های مچاله شده فویل خطرناک هستند و باعث آتش سوزی می شوند .

غذا را در ظرف های فلزی گرم نکنید

آتش سوزی در مایکروویو

اگر می خواهید غذاهایتان را گرم کنید باید مطمئن باشید در ظرف فلزی قرار ندارد . به دلیل این که جامدیت فلز از مواد غذایی بیشتر است ، وقتی مایکروویو شروع به گرم کردن می کند، ارتعاشات فلز بیشتر است و چون جایی برای حرکت مولکول ها نیست ، می تواند باعث بروز آتش سوزی شود.

منبع :

هیچ وقت این وسایل را در مایکروویو نگذارید !  | خانه داری