استقبال فوق العاده از «یلدا» در جشنواره ساندنس‌

83

1398/11/8

21:13


استقبال فوق العاده تماشاگران و منتقدین از فیلم سینمایی «یلدا» در جشنواره فیلم ساندنس‌

استقبال فوق العاده از «یلدا» در جشنواره ساندنس‌

۴ ساعت پیش
استقبال فوق العاده تماشاگران و منتقدین از فیلم سینمایی «یلدا» در جشنواره فیلم ساندنس‌

استقبال فوق العاده از «یلدا» در جشنواره ساندنس‌

به گزارش سلام سینما نمایش یلدا تنها نماینده سینمای ایران در مسابقه اصلی سینمای بلند داستانی جهان در جشنواره ساندنس یکشنبه شب گذشته در سالن اجیپشن تیاتر سالت لیک سیتی با استقبال فوق العاده تماشاگران روبرو شد.

الن هانتر منتقد نشریه معتبر اسکرین دیلی در نقد مثبتی بر فیلم نوشت: «فرمت برنامه تلویزیونی، چهارچوبی فشرده برای فیلم فراهم کرده، و مهارت تضمین شده کارگردان، ملودرامی آهنگین و قابل فهم خلق کرده که مرگ و زندگی را در قلب قصه به بازی می گیرد.»

یان تامس ملون منتقد نوشت:« یلدا فیلمی قوی است که قلب انسان را از درون لنزی مدرن تکان می دهد. اگرچه تمام فیلم تنها در پاسی از یک شب می گذرد، کارگردان داستان پر و پیمانی در روایت آن جای داده و‌مخاطب بخوبی متوجه تمام اتفاقات می شود.»

نشریه پلی لیست نت در مورد یلدا نوشت «فیلم قدرتمند و فشرده مسعود بخشی لحظات دراماتیک بسیاری برای شیفته کردن بیننده اش دارد.نقش آفرینی صدف عسگری حتی سنگدلترین تماشاگران را تحت تاثیر قرار می دهد.»
 منتقد سایت معتبر سینه اروپا، فابین لومرسیه فیلم را چنین توصیف کرده:« مسعود بخشی با دومین اثر بلند داستانی اش، استادانه پرسشهایی اخلاقی و اجتماعی پیرامون عشق و نفرت، و نه گفتن به انتقام را طرح می کند. این کارگردان ایرانی که در جشنواره کن ۲۰۱۲ با فیلم اولش کشف شد، دراینجا دادگاهی تلویزیونی را با ظرافت و هیجان به تصویر کشیده است.»

 

پیش از نمایش فیلم جان ناین مدیر ارشد جشنواره، ، در غیاب مسعود بخشی با خواندن پیام اين کارگردان، نخستین نمایش یلدا را با تحسین فیلم آغاز کرد.

 

پیشتر مسعود بخشی با ارسال پیامی به جشنواره ساندنس و رابرت ردفورد موسس آن، در اعتراض به تنشهای اخیر  و تحریم وتبعیض نسبت به ایرانیان، از حضور در آن انصراف داده بود.

یلدا ساخته مسعود بخشی و به تهیه کنندگی علی مصفا، با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه، و‌حمایت ایرج تقی پور و بنیاد فارابی، پس از ساندنس برای نخستین نمایش اروپایی خود به هفتادمین جشنواره جهانی برلین خواهد رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو