سردی رابطه بعد از ازدواج چرا به وجود می آید و چه راهکارهایی دارد؟

سردی رابطه بعد از ازدواج چرا به وجود می آید و چه راهکارهایی دارد؟


منبع: آرگا

199

1398/11/9

00:38


سردی رابطه بعد از ازدواج یکی از مشکلات زناشویی می باشد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود که پس از گذشت مدتی از ازدواجشان رابطه صمیمی که باهم داشته اند به تدریج کم رنگ می شود و مشکلاتی را در زندگی به بار می آورد، در این مقاله شما عزیزان را با سردی رابطه بعد از ازدواج و راهکارهای موثر در جهت افزایش عشق پس از ازدواج آشنا خواهیم کرد.

پس از اینکه مدتی از ازواج زوجین می گذرد عشق و علاقه آتشین و هیجانات زندگی مشترک به تدریج فروکش می شود در نتیجه زوجین به تدریج از هم فاصله می گیرند که در نهایت به سردی رابطه بین هر دو منجر می شود که این مشکل خود به خود ایجاد نمی شود بلکه بنا به دلایل مختلفی است.

 مهم ترین دلایل سردی روابط بین زوجین

دلایل سردی رابطه بعد از ازدواج

دلایل مختلفی دست به دست هم می دهند تا باعث سردی رابطه بعد از ازدواج شوند که در این مقاله شما را با چند نمونه از آن آشنا خواهیم کرد:

۱. انتخاب غیر اصولی

از اولین دلایل سردی رابطه پس از ازدواج این است که ازدواج آن ها از روی اجبار و یا به انتخاب والدین و اقوام می باشد که از همان ابتدا دو نفر به هم علاقه ندارند و در برخی موارد علاوه بر انتخاب اصولی به دلیل نداشتن مهارت های کافی زندگی رابطه زوجین به سمت سردی کشانده می شود.

علت سردی رابطه بعد از ازدواج

۲. نداشتن هدف

 دلایل شایع در سردی رابطه بین زوجین هدف نداشتن می باشد که در حقیقت ازدواج را برای خود یک هدف در نظر می گیرند و زمانی که به این هدف دست پیدا می کنند چون هدف دیگری ندارند پس از اینکه مدتی از زمان ازدواج شان می گذرد زندگی را خسته کننده و یکنواخت می بینند که معمولا زوجینی که اهدافی را به شکل مشترک و فردی دنبال می کنند و تلاش می کنند تا به آن هدف برسند این دسته از افراد احساس با ارزش بودن می کنند و دیگر فرسوده نمی شوند.

۳. انتظارات غیر واقعی از عشق

 بسیاری از افراد توقع دارند که عشق همیشگی است و و حتی با دعوا و جر و بحث از بین نمی رود اما خیال باطل است و این انتظارات از عشق در دیدن فیلم های عاشقانه و رمان های عاشقانه ایجاد می شود و برخی دیگر از زوجین انتظار دارند که همه چیز باید پس از ازدواج عالی باشد اما زمانی که با پستی و بلندی های زندگی مواجهه می شوند ناامید شده و به تدریج عشق شان کم رنگ می شود.

علت سرد شدن روابط زناشویی پس از ازدواج

۴. دروغ گویی

بسیاری از افراد در زندگی مشترک به بهانه اینکه با آشکار کردن حقیقت طرف مقابل شان ناراحت می شود همیشه دروغ می گویند و اسم آن را عشق می گذارند در صورتی که دروغ باعث از بین بردن اعتماد بین زوجین می شود و اگر تصور می کنید که همسرتان ممکن است تحمل شنیدن حقیقت را نداشته باشد راه حل آن دروغ گفتن نیست زیرا این کار سبب خدشه دار شدن عشق بین تان می شود.

۵. اعتماد نداشتن

اعتماد از مهم ترین ملاک های داشتن یک زندگی رضایت بخش توأم با آرامش است بنابراین به منظور پا بر جا بودن زندگی مشترک باید دو نفر به یکدیگر اعتماد داشته باشند و این اعتماد زمانی صورت می گیرد که زوجین به حریم خصوصی یکدیگر احترام گذاشته و احساسات و افکار شان را به یکدیگر ابراز نمایند.

علل پنهان سردی روابط زوجین

۶. ترک بیش از حد همسر

 از سریع ترین دلایل که سبب سردی رابطه بعد از ازدواج می شود ترک بیش از اندازه همسر می باشد که زوجین زمان زیادی از شبانه روز را به کارهای محول شده به خود و کارهای شخصی خود اختصاص می دهند در نتیجه کمتر در کنار یکدیگر می مانند و همچنین پس از برگشتن از سرکار به جای صحبت کردن با همسرشان خود را مشغول تلویزیون نگاه کردن و بازی های کامپیوتری می کنند که بهتر است زوجین برای یکدیگر وقت بگذارند.

۷. احساس انزوا در خانه

از بزرگترین علت های سردی رابطه پس از ازواج این است که زوجین به جای اینکه به یکدیگر توجه نمایند خود را با لوازم شخصی مانند موبایل، کامپیوتر، بازی با فرزندان و با کار مشغول می کنند و در نتیجه به سرد شدن رابطه منجر خواهد شد.

علل سردی رابطه بعد از ازدواج

۸. عذر خواهی نکردن

درگیری لفظی در بین بیشتر زوجین امری کاملا طبیعی است اما از رفتار های نشایست و زشتی که در این مواقع از زوجین سر می زند عذر خواهی نکردن است و یک معذرت خواهی ساده باعث می شود تنش ها زودتر به پایان برسد و در نتیجه دوستی بین آن محکم تر می شود اما در صورت عذر خواهی نکردن دعوا بین زوجین بیشتر از یک ماه طول می کشد که خود به خود باعث سردی بین آن ها می شود و هر روز به جدایی فکر می کنند.

سردی رابطه پس از ازدواج و راهکارهای آن

 افزایش عشق پس از ازدواج با چند راهکار

روش های مختلفی وجود دارد که با کمک گرفتن از آن ها می تواند میزان علاقه و عشق را بالا برد در ادامه با این روش ها آشنا خواهید شد:

اختصاص دادن وقت کافی برای همسرتان:

به منظور افزایش عشق و علاقه پس از ازدواج، بدون قید و شرط برای همسرتان وقت بگذارید و در واقع نشستن با یکدیگر، لذت بردن از حضور هم، گوش دادن به یکدیگر و تماشای یکدیگر را حداقل هفته ای یک بار به مدت سی تا شصت دقیقه انجام دهید.

سردی روابط همسران پس از ازدواج

پیام دیداری به شوهر و پیام شنیداری به خانم تان دهید:

به دلیل اینکه مردان بت چشم عاشق می شوند و به سلامت همسر و زیبایی شان اهمیت می دهند بنابراین زنان باید با انجام دادن فعالیت های جسمانی سلمات و زیبایی خود را چندین برابر کنند و چون زنان پیام های شنیداری را بیشتر دوست دارند از گفتن کلماتی مانند دوست دارم بیشتر لذت می برند و باید مردان سعی کنند محبت شان را ابراز کنند تا عشق بین هر دو پایدار بماند.

هیجان دادن به زندگی یکدیگر:

در صورتی که تمایل به افرایش عشق پس از ازدواج دارید بهتر است زندگی تان را از حالت تکراری و یکنواختی خارج کرده و کمی هیجان وارد زندگی تان کنید، تلاش کنید با انجام کارهای هیجان انگیز و سرگرم کننده همسرتان را شگفت انگیز کنید و به همسرتان یک هدیه بدون مناسبت بدهید.

دلایل سرد شدن روابط زناشویی

فدا کاری کردن در مقابل یکدیگر:

 پیش از اینکه به رضایت و خوشحالی خودتان اهمیت دهید به رضایت و خوشحال همسرتان اهمیت دهید در واقع کمی از خود گذشتگی به خرج دهید این فداکاری کوچک برای داشتن دوام زندگی شما با همسرتان بسیار موثر است.

صحبت کردن با یکدیگر:

سعی کنید با یکدیگر گفت و گو کرده و مشکلات را بازگو نمایید و دلایل ناراحتی خود را بگویید به این طریق راه صحبت با همسرتان همیشه باز می شود و در نتیجه به یکدیگر نزدیک تر خواهید شد و راحت تر می توانید مشکلات به وجود آمده را بر طرف کنید.

دلایل سردی رابطه بعد از ازدواج

در پایان پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با رابطه عاطفی قبل از ازدواج، تقویت رابطه عاطفی، هدف از ازدواج بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو