تگ های پوستی یا منگوله های پوستی، از مشکلات رایج پوستی هستند که وجود آنها بر روی پوست می تواند موجب ناراحتی افراد شود. روغن درخت چای یک درمان فوق العاده موثر برای بسیاری از مشکلات پوستی است. اما آیا این روغن در درمان تگ های پوستی نیز موثر است؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال و هر آنچه که باید در مورد خواص روغن چای بدانید، این مقاله از بخش زیبایی, پوست و موی دکتر سلام را مطالعه کنید.

روغن درخت چای و درمان تگ های پوستی

آیا تگ های پوستی خطرناک هستند؟

اسکین تگ ها یکی از شایع ترین مشکلات پوستی به شمار می روند. اسکین تگ ها غالباً بر روی پوست ظاهر می شوند و گاهی اوقات ممکن است به اندازه یک دانه انگور باشند. آنها می توانند در هر قسمت از بدنتان مانند صورت، گردن و غیره رشد کنند. تگ های پوستی علاوه بر بزرگسالان، ممکن است بر روی پوست کودکان نیز ظاهر شوند. اسکین تگ ها به لحاظ سلامتی، خطرناک و یا مضر نیستند.

اما ظاهر شدن آن ها بر روی پوست صورت ممکن است از نظر زیبایی شناسی ایجاد مشکل کنند. علاوه بر این، تگ های پوستی یکی از رایج ترین شرایطی است که بسیاری از مردم جهان را به خود درگیر کرده است.

در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • تگ های پوستی موجب تحریک و یا ناراحتی پوستتان شوند.
  • اگر اسکین تگ ها در تعاملات اجتماعیتان ایجاد ناراحتی و مشکل کنند.

آیا اسکین تگ ها به خودی خود از بین می روند؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از بیماران مبتلا به منگوله های پوستی را به خود مشغول کرده است. متخصصان پوست بر این باورند که تگ های پوستی به تنهایی از بین نمی روند و همچنین ممکن است با گذشت زمان بدتر شوند. زیرا لایه های کراتین پوست آسیب دیده به طور خودکار از بین می روند.

به یاد داشته باشید اگر این بیماری در طولانی مدت بدون درمان بر روی پوست باقی بمانند، باعث سخت شدن ناحیه پوست می شوند. در نتیجه این منجر به پیری زودرس پوست و تشکیل چین و چروک می شود. بنابراین لازم است تگ های پوستی در اسرع وقت درمان شوند. تگ های پوستی تأثیر زیادی بر روی ظاهر پوست دارند.

بنابراین افراد مبتلا به این مشکل پوستی همواره به دنبال راهی برای خلاص شدن سریع از شر آنها هستند. گزینه های مختلفی برای درمان تگ های پوستی با استفاده از مواد طبیعی مانند آلوورا، موز، چای سبز، روغن درخت چای و غیره وجود دارند که می توانید به راحتی از آنها در خانه استفاده کنید. در ادامه موثر ترین راه های استفاده از روغن درخت چای برای درمان تگ های پوستی را به شما معرفی خواهیم کرد.

روغن درخت چای چگونه به از بین رفتن اسکین تگ ها کمک می کند؟

روغن درخت چای از برگ های ملالوکا آلترنیفولیا تهیه می شود. درخت چای یک درختچه کوچک است که در استرالیا رشد می کند. حتی اگر این درختچه درخت چای نامیده شود، اما نباید آن را با گیاهان دیگر و برگ هایی که برای تهیه چای اولانگ، چای سیاه و چای سبز مورد استفاده قرار می گیرند، اشتباه گرفت. در گذشته بومیان استرالیا از روغن درخت چای به عنوان دارو استفاده می کردند. آنها این روغن را از برگ های درخت چای استخراج کرده و آن را برای مقابله با مشکلات پوستی، به طور مستقیم بر روی نواحی آسیب دیده پوست قرار می دادند.

روغن درخت چای خواص و مزایای فراوانی دارد. به عنوان مثال، این روغن می تواند به از بین بردن آکنه و برخی دیگر از شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک کند. افراد مبتلا به خشکی پوست سر می توانند با استفاده از این روغن، خشکی پوستشان را درمان کرده و شوره های سرشان را از بین ببرند. علاوه بر این، درمان شپش سر نیز یکی از مزایای روغن درخت چای به شمار می رود.

آیا روغن درخت چای می تواند به درمان تگ های پوستی کمک کند؟

پاسخ این سوال مثبت است. زیرا روغن درخت چای حاوی خواص ضد عفونی کننده، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد باکتریایی است و می تواند به از بین بردن تگ های پوستی کمک کند. علاوه بر این، این روغن می تواند مناطق آسیب دیده پوست را تسکین دهد و به دلیل دارا بودن خواص درمانی، می تواند روند بهبودی را تقویت کند. روغن درخت چای برای استفاده ی هر قسمت از پوست بدن حتی پلک ها مفید و مناسب است.

روغن درخت چای


بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درمورد بیماری پسوریازیس بدانید


روش های استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن اسکین تگ ها و زگیل ها

روغن درخت چای به تنهایی

یکی از روش های استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن اسکین تگ ها و زگیل های پوست، استفاده از آن به تنهایی و به طور خالص است. همچنین می توانید روغن درخت چای را با سایر مواد نیز ترکیب کنید.

روش استفاده

در ابتدا با استفاده از آب گرم و صابون ملایم پوست آسیب دیده را شسته و سپس خشک کنید. با استفاده از مقداری پنبه یا پد های پنبه ای، مقداری از روغن درخت چای را به ناحیه آسیب دیده بمالید. سپس پوستتان را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید که پوست به طور طبیعی خشک شود. این روش را به طور مرتب سه بار در روز تکرار کنید.

روغن درخت چای و سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند به از بین بردن اسکین تگ ها و زگیل های پوست کمک کند. ترکیب سرکه سیب و روغن درخت چای می تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

روش استفاده

یک قطره از روغن درخت چای را با یک قطره سرکه سیب و دو قطره آب مخلوط کنید. سپس آن را بر ناحیه آسیب دیده پوست بمالید. سپس با استفاده از باند آن را بپوشانید. پس از گذشت ۵ تا ۶ ساعت می توانید باند را از روی پوستتان بردارید. این عمل را به طور مرتب و روزانه تکرار کنید تا نتیجه مثبت آن را مشاهده کنید.

روغن سیر و روغن درخت چای

سیر به دلیل دارا بودن خاصیت ضد ویروسی نه تنها یک ماده عالی برای پخت و پز است، بلکه یک درمان عالی برای اسکین تگ ها و زگیل های پوستی به شمار می رود.

روش استفاده

ابتدا ناحیه آسیب دیده پوست را تمیز کرده و سپس خشک کنید. ۲ تا ۴ قطره روغن درخت چای را بر ناحیه آسیب دیده بمالید. سپس یک تکه سیر را روی آن قرار داده و با استفاده از باند بپوشانید. پس از گذشت ۳ تا ۴ ساعت می توانید آن را از روی صورتتان بردارید. این درمان را روزانه و به مدت دو بار در روز تکرار کنید.

جوش شیرین و روغن درخت چای

جوش شیرین می تواند به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و به از بین بردن زگیل ها و اسکین تگ های پوستی کمک کند. بنابراین، اگر روغن درخت چای با جوش شیرین ترکیب شود، ممکن است نتیجه بهتری داشته باشد.

روش های استفاده

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۱۰ قطره روغن درخت چای ترکیب کرده و به اندازه ی نصف فنجان به آن آب اضافه کنید. سپس مخلوط را بر روی نواحی آسیب دیده پوستتان اعمال کنید و اجازه دهید به خوبی خشک شود. سپس پوستتان را به خوبی با آب بشویید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، این عمل را دو بار در روز تکرار کنید. باقیمانده مخلوط را در یک ظرف یا قوطی در دار نگهداری کنید.

روغن درخت چای

روغن نارگیل و روغن درخت چای

روغن نارگیل دارای خواص ضد ویروسی است و می تواند ویروس هایی که در تشکیل اسکین تگ ها نقش دارند، از بین ببرد. علاوه بر این، روغن نارگیل می تواند پوستتان را مرطوب کرده و روند بهبودی را تقویت کند.

روش استفاده

یک قطره روغن درخت چای را با ۲ قطره روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پوست بمالید و اجازه دهید که خشک شود. این روش را دو بار در روز تکرار کنید تا از شر اسکین تگ ها و زگیل های پوستی خواص شوید.

روغن کرچک و روغن درخت چای

اگر به دنبال راهی برای درمان اسکین تگ ها و زگیل های پوستیتان هستید، ترکیب روغن کرچک و روغن درخت چای می تواند به شما کمک کند. در حالیکه روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده می تواند اسکین تگ های پوستی را درمان کند، روغن کرچک می تواند موجب نرمی پوستتان شود.

روش استفاده

۳ تا ۴ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید. ناحیه آسیب دیده پوست را به خوبی با آب تمیز کرده سپس مخلوط را بر روی آن بمالید و اجازه دهید که این ترکیب به طور طبیعی بر روی پوست خشک شود. این عمل را ۲ بار در روز تکرار کنید.

آبلیمو، سرکه سیب و روغن درخت چای

لیمو نه تنها یک ماده عالی برای پخت و پز است، بلکه به عنوان یک درمان مناسب برای مشکلات پوستی از جمله اسکین تگ ها، به شمار می رود. لیمو منبع غنی از ویتامین C و اسید سیتریک است. علاوه بر این، لیمو خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند باکتری ها را از بین ببرد و تگ های پوستی را درمان کند.

روش استفاده

۴ قطره سرکه سیب، ۵ قطره آب لیمو و ۳ قطره روغن درخت چای را به خوبی ترکیب کنید. سپس با استفاده از مقداری پنبه پوستتان را با آن آغشته کنید. با استفاده از نوار یا باند ناحیه آسیب دیده پوست را بپوشانید و پس از گذشت چند دقیقه آن را بردارید. این روش را دو بار در روز تکرار کنید. در صورت استفاده مرتب از این روش، تقریباً پس از گذشت ۱۰ روز نتایج مثبت را مشاهده خواهید کرد.

روغن زیتون و روغن درخت چای

روغن زیتون باعث رطوبت رسانی پوستتان می شود. علاوه بر این، روغن زیتون می تواند به عنوان لایه بردار طبیعی پوست عمل کند.

روش استفاده

یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با ۲ یا ۳ قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. سپس آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پوستتان بمالید و به مدت 1 یا ۲ دقیقه پوستتان را به آرامی ماساژ دهید. سپس با استفاده از باند ناحیه آسیب دیده پوست را بپوشانید و پس از چند دقیقه آن را بردارید.

روغن جوجوبا و روغن درخت چای

روغن جوجوبا می تواند به افراد مبتلا به مشکلات پوستی کمک کند.

روش استفاده

۲ تا 3 عطر روغن درخت چای را با یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا ترکیب کنید. با استفاده از پنبه یا پدهای پنبه ای آن را بر روی پوست اعمال کنید. سپس ناحیه آسیب دیده پوستتان را به مدت ۱ الی 2 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. با استفاده از بانداژ ناحیه آسیب دیده را بپوشانید و اجازه دهید بانداژ به مدت چند دقیقه بر روی پوست بماند.

روغن درخت چای

روغن پونه کوهی و روغن درخت چای

روغن پونه کوهی دارای خواص ضد باکتریایی قدرتمندی است که می تواند به از بین بردن باکتری ها کمک کرده و اسکین تگ های پوستی را درمان کند. این روغن همچنین از خواص ضدعفونی کننده، ضد اسپاسم، آنتی اکسیدانی، ضد التهاب و ضد میلومانومی برخوردار است.

روش استفاده

۴ قطره روغن پونه کولی، ۴ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک یا روغن زیتون را به خوبی مخلوط کنید. ابتدا ناحیه آسیب دیده پوستتان را به خوبی با آب بشویید و سپس این ترکیب را بر روی آن بمالید. اجازه دهید این ترکیب به طور طبیعی بر روی پوست خشک شود.


بیشتر بخوانید: آیا ماساژ برای پوست خشک خوب است؟


روغن بادام هندی و روغن درخت چای

روغن بادام هندی دارای خاصیت جمع کننده، ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد حساسیت قوی است. علاوه بر این، این روغن حاوی چندین ماده معدنی مانند آهن، سلنیوم، فسفر، منیزیم و روی است. به همین دلیل ترکیب روغن بادام هندی و روغن درخت چای برای درمان اسکین تگ های پوستی می  تواند مفید باشد.

روش استفاده

مقادیر مساوی از روغن بادام هندی و روغن درخت چای را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پوستتان بمالید و اجازه دهید که خشک شود. این درمان را سه بار در روز تکرار کرده تا تگ های پوستیتان از بین بروند.

روش های استفاده از روغن درخت چای برای درمان اسکین تگ ها و خالهای پوستی

روغن درخت چای به تنهایی

همانند آنچه که در بالا اشاره شد، روغن درخت چای در درمان تگ های پوستی و خال ها بسیار مفید است.

روش استفاده

مقداری از روغن درخت چایی را بر روی خال ها و تگ های پوستی خود بمالید. سپس با استفاده از باند ناحیه آسیب دیده را بپوشانید. پس از گذشت چند ساعت باند را از روی پوستتان برداشته و آن را با آب بشویید. این روند را روزانه ۲ الی ۳ بار تکرار کنید.

روغن رزماری و درخت چای

روغن رزماری خاصیت ضد باکتریایی و جمع کنندگی دارد و می تواند در درمان مشکلات پوستی مانند تگ های پوست یا خال، موثر باشد. زمانی که روغن درخت چای را با روغن رزماری ترکیب کنید، نتایج آن ممکن است شگفت آور باشد.

روش استفاده

مقادیر یکسانی از روغن درخت چای و روغن رزماری را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را به ناحیه آسیب دیده پوستتان بمالید و اجازه دهید بر روی پوست خشک شود.

روغن اسطوخودوس و درخت چای

روغن اسطوخودوس نه تنها به دلیل فواید درمانی آن مشهور است، بلکه مزایای معطر و دارویی نیز دارد. روغن اسطوخودوس خاصیت تسکین دهنده و آرامش بخش دارد و می تواند به شما در ترمیم وضعیت طبیعی پوستتان کمک کند.

روغن درخت چای

روش استفاده

مقادیر یکسانی از روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای را با یکدیگر ترکیب کنید. ناحیه آسیب دیده پوستتان را ابتدا با آب بشویید و سپس این روغن را بر روی آن بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید که ترکیب این دو روغن بر روی پوست خشک شود. این روش درمانی را چندین بار در طول روز تکرار کرده تا نتیجه مطلوب را به دست آورید.

روغن دانه گل رز و روغن درخت چای

روغن دانه گل رز، یک منبع غنی از ویتامین C و اسیدهای چرب است. هر دوی این ویژگی ها می توانند شرایط پوستی مانند تگ های پوستی را درمان کنند. علاوه بر این، روغن دانه گل رز به تغذیه و بازسازی پوستتان نیز کمک می کند.

روش استفاده

روغن درخت چای را با روغن دانه گل رز رقیق کنید. سپس آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پوستتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا به طور طبیعی خشک شود. این عمل را چندین بار در طول روز تکرار کرده تا پس از گذشته ۲ الی ۳ روز تاثیر آن را مشاهده کنید.

روغن درخت چای


بیشتر بخوانید: با کدو حلوایی پوستتان را شاد کنید


اقدامات احتیاطی

روغن درخت چای برای درمان اسکین تگ ها، زگیل و همچنین خالها بسیار موثر است.

اما با این حال، لازم است به موارد زیر توجه کنید:

  • از مصرف روغن درخت چای تصفیه نشده خودداری کنید. زیرا می تواند منجر به عوارض جانبی شود.
  • اگر پوست حساسی دارید، ممکن است استفاده از روغن درخت چای به تنهایی باعث تحریک یا تورم پوستتان شود.
  • گاهی اوقات روغن درخت چای ممکن است سبب خارش یا خشکی پوستتان شود.
  • بنابراین قبل از اعمال آن بر روی پوست، بهتر است آن را با روغن های پایه رقیق کنید.
  • برای مثال، می توانید از روغن آلوورا یا روغن آفتابگردان برای رقیق کردن آن استفاده کنید.