ترفندهای جالب برای آشتی با دوست و رفع کدورت ها

ترفندهای جالب برای آشتی با دوست و رفع کدورت ها


منبع: آرگا

165

1398/11/10

16:16


دوستی های عمق همیشه تداوم داشته اند اما برخی اوقات ممکن است دوست ها باهم قهر کرده و رابطه شان دچار مشکل شود. ترفند هایی برای آشتی با دوست وجود دارد که از آنها می توان به معذرت خواهی، بخشیدن، برداشتن قدم اول برای آشتی، پیام دادن، مرور خاطرات و … اشاره کرد.

 به طور حتم هر فردی در زندگی دوستی های زیادی را تجربه کرده است. ممکن است گاهی اوقات دوستی ها دچار مشکل شده و بین دو دوست اختلاف پیش بیاید و بین دوستان ایجاد فاصله کرده و به قهر بیانجامد. برای برطرف شدن ناراحتی و رفع کدورت با دوست روش ها و ترفندهای زیاد و متفاوتی وجود دارد که در این مطلب با برخی از آنها آشنا می شویم.

روش های آشتی با دوست

هر رابطه ای ممکن است روزی دچار مشکل شده و به قهر بیانجامد. اما دوستان واقعی همیشه به دنبال روش هایی برای برطرف کردن کدورک و آشتی هستند. در حالت کلی آشتی کردن برای حفظ هماهنگی و داشتن یک رابطه خوب یکی از مهمترین مسائل است. بخصوص اگر برای مدت طولانی دوستان همدیگر را ندیده باشند.

آشتی کردن با دوست

برداشتن قدم اول

در زمان قهر با دوست در مرحله اول باید به دوست شدن مجددتان امید داشته باشید و همچنین برای دوستی دوباره منتظر نباشید تا دوستتان به سمتتان بیاید. اگر واقعا در فکر دوستی دوباره هستید قدم اول را بردارید و به او نزدیک شوید. برای این کار می توانید دوست خود را به منزل دعوت کرده و یا با برقراری تماس تلفنی یا دادن پیام  باعث شادی او شده و مقدمات آشتی را فراهم کنید. پیشقدم شدن شما نشان دهنده میل و اشتیاقتان به آشتی کردن است.

انتخاب راه درست برای نزدیک شدن

با توجه به مشکل به وجود آمده بین دو نفر روش های متفاوتی برای برگشتن آن دو به هم وجود خواهد داشت. عمق و میزان صمیمیت در گذشته فاکتورهای بسیاری را تعیین می کند. به عنوان مثال:

اگر مدت طولانی است که دوست خود را ملاقات نکرده اید، بهترین روش برای شروع صحبت پیام دادن به او است.

اگر می خواهید روشی خاص تر را برای آشتی با دوستتان به کار ببندید برای دوست خود نامه بنویسید و از او دلجویی کنید.

در روشی دیگر برقراری تماس تلفنی است. اگر دوستیتان با پیام ممکن است دوباره شکل نگیرد باید از تماس تلفنی استفاده کنید.

نسبت به مدت زمان قهر نگرانی نداشته باشید

بعد از قهر با دوستتان اگر مدت زمان زیادی سپری شد، بهتر است که نگران مدت زمان زیادی که با هم قهر بوده اید نباشید. دوستی های واقعی و عمیق مانند رابطه بعد از ازدواج تغییر می کند. مطمئنا دوستان قدیمی دلتنگ هم می شوند پس به فکر دوستی مجدد و ارتباط دوباره با دوست خود باشید.

پایدار باشید اما سماجت نکنید

در اقدام به دوستی مجدد اگر در مراحل اول با بی محلی دوست خود مواجه شدید و یا اینکه دوستتان جواب پیام یا نامه و یا تماس شما را نداد، نا امید نشوید و دوباره تلاش کنید جوری رفتار کنید که شما را مشتاق نشان داده و سماجتتان را نشان ندهد. در این راه با کمال احترام و خونسردی رفتار کنید تا دوستتان فک نکند که قصد کلافه کردن و اذیت او را دارید.

روش های مسالمت با دوست

طولانی نکردن قرار ملاقات اول

از کمک یک دوست مشترک استفاده کرده و قرار ملاقات سه نفره ترتیب دهید. اما می دانید که رابطه شما مثل قبل نیست و مطمئنا صمیمیت گذشته را دیگر ندارید، پس در قرار ملاقاتتان انتظار رفتار صمیمی مثل قبل را نداشته باشید و مدت زمان ملاقات را کوتاه نمایید. بهتر است ملاقات اول را در مکان هایی مثل کافی شاپ انجام داد.

عذر خواهی کردن و داشتن صداقت

اگر کمی فکر می کنید که در به وجود آمدن کدورک و برهم خوردن رابطه با دوستتان مقصر هستید پس حتما از او عذر خواهی و دلجویی نمایید. در این مورد احساسات منفی دوست خود را درک نموده و عنوان کنید که برای جبران گذشته و خطای تان تلاش خواهید کرد. از فرصتی مناسب استفاده کرده و در رابطه با دلایل مسائل پیش آمده که باعث برهم خوردن دوستیتان شده است صادقانه صحبت نمایید. دروغ گفتن کمکی به درست شدن رابطه نکرده و اوضاع را وخیم تر خواهد نمود.

روش های آشتی با دوستان

شنونده خوب بودن و داشتن رفتار محترمانه

داشتن احترام یکی از موارد مهم در ایجاد رابطه دوباره و آشتی کردن است. پس برای آشتی با دوست خود با او با احترام رفتار کرده و به دقت به صحبت هایش گوش نمایید و تمام تلاش خود را برای درک احساس و افکار او به کار ببندید. در این راه از دیدگاه دوستتان به ماجرا نگاه کرده تا بتوانید بهتر او را درک کنید. شنونده خوب بودن همیشه روشی خوب برای باز گو کردن دلخوری ها توسط دیگران است.

مرور خاطرات

دوستان صمیمی همیشه خاطرات خوبی با هم دارند. پس برای آشتی با دوست خود به جو سنگین ملاقات اول توجه نکرده، و خاطرات زیبایی را که با هم داشته اید را عنوان کنید تا کمی جو آرام شده و صمیمیت دوباره پیش آید. مرور خاطرات در هر صورت باعث می شود تا دوستان از کنار هم بودن لذت بیشتری ببرند.

مسالمت کردن با دوستان

بخشیدن

یکی دیگر از ترفندهای آشتی با دوستتان بخشیدن اوست. قدم بعد از عذر خواهی بخشش است. شما باید دوست خود را عمیقا و از ته دل ببخشید. اگر دوستتان از شما عذر خواهی نکرده است باز هم او را ببخشید. این موضوع نشان دهنده رشد احساسات در شما و قدرت بالایتان است.

برنامه هایتان را دنبال نمایید

ممکن است به دوست خود تعهداتی داده باشید که در کنارش می مانید پس به تعهد خود وفادار بوده و در کنار آن برنامه های دوستی خود را نیز دنبال نمایید. این روش باعث می شود تا هر دو نفر برای دوستی مجدد خود تلاش نمایند.

ترفند های آشتی با دوست

به دوست خود فضا و زمان دهید

وقتی بعد از مدت ها مجددا دوستی شما شکل گرفته است نباید انتظار احساسات قبل را از دوست خود داشته باشید. پس باید ارزش گذاری را مجددا به رابطه برگرداند. دو طرف باید حقیقتا دوستی مجدد را پذیرفته و در این رابطه زمان کافی به هم بدهند تا احساسات آسیب دیده شان ترمیم شود.

آشتی با بهترین دوست

دوستی ها دارای روابط یکسانی نیستند

به این نکته توجه داشته باشید که دوستی ها دارای روابط یکسانی نیستند و نمی توان دوستی ها را با هم مقایسه کرد و شباهت داد. مسلما هیچ دوستی عالی و بی همتا نیست. حال که فضای دوستیتان بعد از مدتی دچار تغییر شده ممکن است در روابط شما با دوستتان تغییراتی ایجاد شده باشد، این تغییرات طبیعی است پس از یکدیگر دلگیر نشده و تفاوت بین دوستی ها را درک نمایید و از مقایسه دوستیتان با دیگران بپرهیزید.

آشتی کردن با دوستان قدیمی

در نهایت مراقب دوستی هایتان باشید و همواره در روابط خود احترام را رعایت کرده و فحاشی نکنید. هیچ مشکلی نیست که قابل حل نباشد پس اگر در دوستی هایتان دچار مشکل شدید ناامید نشوید و تمام تلاش خود را در برقراری ارتباط مجدد به کار ببندید. دوستی مهمتر از هر چیزی است پس قبل از عصبانی شدن به عواقب کار خود فکر کنید. همچنین می توانید در لینک مقابل نحوه آشتی با همسر را نیز مطالعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو