آیا شما از غبغب رنج می برید؟ آیا گردن بوقلمونی دارید؟ آیا به خوشمان بیاید یا نه، پوست شل و آویزان زیر چانه یکی از چندین پیامد تاسف برانگیز پیری است. آیا می دانید با چه روش هایی می توانید از شر گردن بوقلمونی نجات پیدا کنید؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام می خواهیم به بررسی جراحی گردن بوقلمونی بپردازیم. برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه تر، ما برخی از روش های محبوب را که به تازگی ارائه شده اند، مشخص کرده ایم. این مقاله، شامل برخی از گزینه های جراحی سنتی و تعداد زیادی از روش های جدیدتر و با نیاز کمتر به جراحی است.

جراحی گردن بوقلمونی چیست؟

تجربه بیماران نشان داده است، درمان یک گردن بوقلمونی شکل، بسیار خسته کننده است، زیرا از طریق رژیم غذایی یا ورزش درمان شده است. در موارد شدید، تمام آن پوست های شل گردن می توانند ظاهر یک فرد را بسیار پیرتر نشان دهند. در گذشته تنها راه درمان برای سفت کردن پوست سر گردن، جراحی پلاستیکی بود. در سال های اخیر، تحقیق اختصاص داده شده و تکنولوژی های جدید فرصت های متعددی را برای ارائه درمان های پیشرفته تر و دستیابی به جوانی را بدون نیاز به جراحی ایجاد کرده اند.

جراحی گردن بوقلمونی

قبل از تصمیم گیری بر روی هر روش مشخص، بیماران بایستی تمام گزینه های خود را در نظر بگیرند و از مزایا و معایب هر یک از جمله عوامل مهم مانند هزینه، دوران نقاهت و نحوه انجام درمان استفاده کنند.

جراحی رایت دیکتومی زیر چانه یا جراحی گردن بوقلمونی

 رایت دیکتومی زیر چانه یا بلند کردن گردن، یک روش جراحی است که برای کاهش چربی های ناحیه فک یا درمان گردن بوقلمونی شکل طراحی شده است. زیاد بودن پوست های شل در این نواحی به گونه ای عمل می کند که ظاهر فرد را بسیار پیر تر نشان می دهد. بسیاری از بیماران علاقه مند به تغییر کلی چهره نیستند، اما هنوز هم می خواهند بهبودی را در چهره خود ببینند که به آن ها احساس جوانی دهد. برای این افراد رایت دیکتومی زیرچانه ممکن است موثر باشد.

تکنیک ها

رایت دیکتومی زیر چانه  یک عمل جراحی سرپایی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در طول عمل جراحی، که دو تا سه ساعت طول می کشد و معمولا در یک مطب پزشک انجام می شود، برش ها در اطراف لبه گوش و پشت گوش به پوست سر کمر ایجاد می شوند. سپس چربی از بافت فک بیرون کشیده می شود در حالیکه بافت زیر پوست گردن جایگزین می گردد.

اغلب اوقات پزشک همچنین عضله پاتیسما را که از حلق به زاویه فک گسترش می یابد سفت می کند. سپس پوست روی خطوط ارتقاء داده می شود، در حالی که پوست بیش از حد بریده شده و برداشته می شود. در پایان این روش، جراح لوله ساکشن را وارد می کند که معمولا روز بعد نتیجه آن قابل مشاهده است.

بازیابی و نتایج جراحی گردن بوقلمونی

برای اکثریت قریب به اتفاق بیماران، زمان بهبودی از رایت دیکتومی زیر چانه حدود دو هفته است، اگر چه بسیاری از بیماران چند روز پس از عمل جراحی احساس بهبودی می کنند. توجه داشته باشید که بعضی اوقات تورم، کبودی و ناراحتی جزئی بعد از آن وجود خواهد داشت، اما در عرض چهار یا پنج روز بیشتر، بیماران احساس راحتی می کنند تا به راحتی پوشش ناحیه آسیب دیده را با آرایش و بازگشت به کارهای سبک خود انجام دهند.

افرادی که کاندیدای خوبی برای این روش هستند، افراد با سلامت کامل و کسانی که سیگار نمی کشند، می باشند. در حالی که نتایج دائمی است – ده سال بعد متوجه خواهید شد که شما وضعیت بهتری نسبت به کسی که جراحی رایت دیکتومی را انجام نداده است دارید. بدیهی است که این عمل از روند پیری جلوگیری نمی کند.

جراحی گردن بوقلمونی

هزینه

در همه جراحی های زیبایی، قیمت ها از پزشک به متخصص و منطقه تا منطقه متفاوت است. به عبارت دیگر، احتمالا برای رایت دیکتومی که توسط جراح زیبایی در بورلی هیلز انجام می شود، کمی بیشتر هزینه می کنید تا اینکه همان عمل،  توسط یک جراح زیبایی بی تجربه در یک منطقه روستایی انجام شود.

جایگزین غیر جراحی گردن بوقلمونی

دکتر اسکات تامپسون، یکی از جراح پلاستیک و ترمیم صورت U.T. Layton، می گوید: “اگر چه درمان های جدا از جراحی برای درمان شل بودن گردن بسیار محبوب هستند، درمان های بدون نیاز به جراحی برای  سفت کردن بافت گردن، شل بودن پوست و یا چین و چروک گردن بسیار دشوار است. بسیاری از این درمان ها بسیار گران هستند، و در اغلب موارد قیمت های بالایی که معمولا هزینه می شود ارزش ندارد. به طور کلی در حالی که جراحی سفت  کردن گردن، نیازمند زمان  و هزینه بیشتری برای بهبود است، در دستیابی به پیشرفت های مهم و طولانی مدت در مورد گردن بسیار موثرتر است. “

دکتر تامپسون می گوید: “در زمان ارزیابی هر گونه درمان، سوال اصلی که باید پرسید، این است: آیا این کار موثر است؟ اگر پاسخ مثبت باشد، عواملی مانند زمان کم و هزینه، بی اهمیت می شوند “.

دکتر ویکتور چانگ جراح پلاستیک صورت در سن دیگو می گوید: “بسیاری از پزشکان تنها درمان های غیر جراحی را ارائه می دهند، زیرا آنها برای جراحی آموزش دیده نیستند. در مقایسه با جراحی، این گزینه ها نمیتواند میزان بهبود یا طول مدت نتیجه مورد نظر را تولید کند. “با این وجود، براساس تجربه او” بیماران عموما از میزان بهبودی با روش های غیر جراحی رضایت دارند “.

با توجه به مطالب ذکر شده، در اینجا سه ​​روش محبوب و موثر غیر تهاجمی برای درمان پوست و چربی بیش از حد چانه وجود دارد.

جراحی گردن بوقلمونی

درمان گردن بوقلمونی و سفت کردن پوست از طریق لیزر

افرادی که به دنبال برگرداندن دوران جوانی خود بدون نیاز به جراحی هستند، ممکن است بخواهند درمان های لیزری را که درمان های غیر تهاجمی و غیر جراحی هستند و بلافاصله شروع به تحریک تولید کلاژن می کنند، در نظر بگیرند. کلاژن، همانطور که می دانید، پوست شل را سفت کرده و خطوط و چین و چروک را پر می کند.

با لیزر درمانی، یک پزشک یک کرم بیهوشی موضعی را به ناحیه درمان می مالد، در حالی که بیمار نیاز به پوشیدن لباس های محافظ چشم دارد. سپس دستیار پزشک از یک وسیله دستی برای تاباندن پالس های انرژی لیزر به طور مستقیم به پوست استفاده می کند. به طور معمول، دستیار پزشک حداقل سه بار از این روش در منطقه مورد نظر استفاده می کند. کل پروسه به ندرت به 30 دقیقه برای تکمیل احتیاج دارد.

مزیت درمان از طریق لیزر این است که این روش سریع و بدون درد است. نتایج نیز تقریبا فوری هستند. مشکل این است که نتایج مشابه، دائمی نیستند، گرچه بسته به نوع لیزر که پزشک استفاده می کند تا شش ماه دوام دارند.

چندین نوع لیزر در بازار وجود دارد و هزینه ها اغلب به نوع لیزری که پزشک برای درمان استفاده می کند متفاوت است. در حالی که یک قیمت ثابت ندارد، هیچ چیز واقعا یک قیمت ثابت ندارد و استفاده کردن از روش لیزر گزینه قابل ملاحظه و  ارزان قیمت تر از عمل جراحی است.

برای اینکه یک کاندید خوب برای درمان لیزر در نظر گرفته شود، داشتن سلامت خوب، نیازمندی شماره یک است. لیزر همچنین دارای ضریب تقویت و ضریب نفوذ و کاهش سفتی پوست در زیر گردن است.

از بین بردن غبغب

کیبلا

در حالی که کیبلا برای مدتی مرسوم بوده است، تنها اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا  دستور تجویز این دارو را تایید کرده است که سلول های چربی را از بین می برد تا غبغب را کم و یا نابود کند که بسیاری از شهروندان مسن آمریکایی مثل ما را مبتلا می کند.

در هر جلسه که حدود 15 دقیقه طول می کشد، بیماران به طور متوسط ​​12 تا 20 تزریق دارو دریافت می کنند و برخی از آنها نیاز به 50 تزریق در هر جلسه دارند. طبق برنامه تنظیم شده در طی یک ماه اکثر افراد حداقل دو جلسه نیاز دارند، ، هر چند که دیگران می توانند برای حداکثر نتایج به حداکثر 6 جلسه نیاز داشته باشند.

چانگ می گوید: “کیبلا نشان داده است که نتایج بسیار خوبی در یک بیمار جوان با پوست خوب ایجاد می کند که دارای یک پد چربی زیر چانه است.” “در حالی که همزمان با رشد سنی شما، چربی گردن در یک لایه زیر ماهیچه جمع می شود و در نتیجه برای تزریق کیبلا غیرقابل دسترسی می شود.” در چنین مواردی، چندین جلسه تزریق با تعداد زیادی از سوزن ها مورد نیاز است.

تا به حال، عوارض جانبی عمده ای برای کیبلا وجود نداشته است، هرچند ممکن است بیماران تورم، کبودی و سوزش عمومی را در اطراف محل تزریق داشته باشند. در هر صورت برای  هر روش درمان زیبایی، بیماران باید یک مشاوره با پزشک برای تعیین اینکه آیا آنها یک کاندید خوب برای این درمان هستند داشته باشند.

اگرچه بعضی از پزشکان ممکن است هر بار که بخواهند درمان های ویژه کیبلا را اجرا کنند، بیمار می تواند انتظار 1500 دلار برای یک جلسه درمان را در اغلب مناطق ایالات متحده داشته باشند. نتایج دائمی است، هرچند بدیهی است که بیماران به پیر شدن خود با نرخ طبیعی ادامه دهند.

چیزی که در مورد کیبلا قابل توجه است این است که این اولین و در حال حاضر تنها داروی تایید شده FDA برای حمله به چربی گردن است. گفته می شود، بیماران نباید امید خود را نسبت به استفاده از کیبلا به عنوان یک لیپوساکشن مخصوص یک پیرمرد برای کمک به از بین رفتن ناگهانی چربی های سایر نواحی بدن بالا ببرند، چرا که این روش فقط در مناطق کوچک کار می کند.

جراحی گردن بوقلمونی

درمان گردن بوقلمونی با آلتراپی

اگرچه مدتی است، آلتراپی تنها درمان غیر تهاجمی تایید شده از سوی FDA است که در واقع عمل جوان سازی پوست را انجام می دهد. دستیاران پزشک در تصویربرداری از سونوگرافی استفاده می کنند، و این روش به آنها کمک می کند تا لایه های بافتی را که در طول درمان مورد هدف قرار می گیرند، ببینند.

این روش با استفاده از انرژی صوتی انجام می گیرد – سونوگرافی – فرایند متفاوت نسبت به لیزرهایی است که از انرژی نور استفاده می کنند. سونوگرافی باعث تولید کلاژن می شود که به نوبه خود به طور قابل توجهی بافت زیر گردن را بالا می برد. هیچ لوله پرکننده ای در آلتراپی مورد نیاز نیست، و پس از اتمام این روند، بدن از روند طبیعی ساخت کلاژن خود استفاده می کند.

روش آلتراپی برای تکمیل حدود 60 الی 90 دقیقه زمان نیاز دارد. هرچند بیماران که این روش را برای از بین بردن چربی های گردن  انتخاب می کنند، باید صبور باشند. حتی اگر برخی نتایج فوری باشند، نتایج کامل تنها دو تا سه ماه پس از درمان اولیه ظاهر می شوند – گرچه اکثر بیماران تنها نیاز به یک درمان دارند اما فرآیندد پیرشدن فردی هر شخص، تعیین کننده اصلی با توجه به مدت زمانی که نتایج نهایی حاصل می شوند است.

آلتراپی مناطق عمیق زیر پوست در دمای مطلوب را برای بازسازی کلاژن هدف قرار می دهد. کاندیدای بهینه برای این روش فردی است که شل بودن نسبی پوست ​​را تجربه کرده است. با این حال، قیمت آلتراپی بسته به موقعیت جغرافیایی متفاوت است.

مبارزه با پیری

به هر دلیلی، پیری می تواند برای افراد دشوار باشد. اگر یکی ازاین دلایل نارضایتی شما از افتادگی فک که بسیار ظاهر شما را پیرتر نشان می دهد است، هر یک از روشهای شرح داده شده در اینجا به شما کمک خواهد کرد. همانطور که هر روش پزشکی که انتخاب می کنید به شما کمک خواهد کرد، اما تعیین اینکه چه روشی برای شما بهترین است، تصمیم خوبی است که با تایید دکتر شما به دست می آید.