با عجیب ترین گورستان های دنیا آشنا شوید

با عجیب ترین گورستان های دنیا آشنا شوید


منبع: همگردی

158

1398/11/11

00:47


بسیاری از ما با شنیدن نام گورستان اجساد انسان ها را به یاد خواهیم آورد و گمان ما از گورستان جاییست برای دفن اجساد انسان ها! اما در مطلب عجیب ترین گورستان های دنیا، گورستان هایی متفاوت را برای شما شرح خواهیم داد، گورستان هایی که جایی برای اجساد انسان ها ندارند. این گورها متعلق به اشیا هستند، ابزارها و وسایلی که پس از اتمام عمر درخشان و پر کاربردشان اکنون در گوشه ای از زمین بدون استفاده و از کار افتاده مانده اند. امروزه، تعدادی از گورستان های عجیب در دنیا تبدیل به مکان هایی بسیار دیدنی شده اند.

گورستان های عجیب در دنیا

پارک ممنتو

موزه ای در فضای باز که در آن انواع مجسمه و لوح های یادبود متعلق به دوران کمونیستی مجارستان در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند. این پارک در جنوب غربی بوداپست قرار دارد و یکی از دیدنی های مطرح در شهر است. پارک ممنتو (Memento) در سال 1933 به منظور حفظ آثار تاریخی باقی مانده احداث شد که در این مورد از عجیب ترین گورستان های دنیا بخش مهمی از تاریخ و سرگذشت شهر را می توان مشاهده کرد. مجسمه مارکس، لنین و دیگر افراد متعلق به دوران تاریخ کمونیستی مجارستان را می توانید در این پارک زیبا ببینید.

پارک ممنتو

گورستان کشتی ها

گورستانی از کشتی ها بزرگ و فرسوده در بندر نوادهیبو (Nouadhibou) در موریتانی وجود دارد. این گورستان متعلق به کشتی های از کار افتاده بوده که دیگر قابلیت استفاده نداشتند. این مورد از گورستان های عجیب در دنیا عظیم ترین گورستان کشتی های جهان است. بیش از 300 کشتی در آب و در خشکی این منطقه وجود دارند که گردشگران می توانند به راحتی آن ها را ببینند. کهن ترین کشتی این گورستان متعلق به فرانسه بوده و قدمت آن به سال های 1920 باز می گردد.

گورستان کشتی ها

گورستان خودروهای قدیمی

بیش از 4000 هزار ماشین کلاسیک آمریکایی در محوطه وسیعی در جورجیای آمریکا، سالیان سال کنار هم قرار گرفته اند. تاریخچه این گورستان به سال 1931 باز می گردد. در زمینی به محدوده بسیار زیاد در میان گیاهان و درختان و در دل جنگل ها ماشین های بسیار ارزشمند و دیدنی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. شاخ و برگ درختان در این سال ها از میان برخی از این ماشین ها عبور کرده و لاستیک هایشان حسابی در گل فرو رفته است. هزاران ماشین در جنگل رها شده، مکانی جذاب را برای گردشگران پدید آورده اند.

گورستان خودروهای قدیمی

گورستان هواپیماها

وسیع ترین گورستان هواپیماهای از رده خارج شده در منطقه کویر تاسکون از ایالت آریزونا واقع شد و بالغ بر 4 هزار هواپیما و هلیکوپتر و بالگرد در این مورد از عجیب ترین گورستان های دنیا دیده می شوند. سالیان سال ورود به این منطقه ممنوع بود، اما اکنون امکان بازید از آن بصورت آنلاین برای علاقمندان فراهم شده است. برترین مجموعه از هواپیما و بالگردهای نظامی در آنجا قرار گرفته اند. قدمت بعضی از هواپیماها به دوران جنگ ویتنام می رسد و برخی بخش ها برای استفاده مجدد از هواپیماها جدا شده اند تا در هواپیماهای دیگر از آن ها استفاده شود و برخی هواپیماها نیز برای دستکاری به این مکان آورده شده اند.

گورستان هواپیماها

گورستان قطارها

این گورستان در بولیوی جای دارد. اویونی از دیرباز به عنوان قطب مهم حمل و نقل آمریکای جنوبی شناخته شده بود و چندین شهر مهم را به هم متصل می کرد. در اوایل قرن 19 در رابطه با ساخت بزرگترین راه آهن از اویونی برنامه ریزی شد، اما متاسفانه به دلیل بروز یکسری مشکلات فنی و مشکلاتی با کشورهای همسایه این پروژه نیمه کاره رها شد و قطار و تجهیزات در همان نقطه باقی ماندند و بر اثر گذر زمان دچار زنگ زدگی و پوسیدگی شدند. بیشتر قطارهای این گورستان متعلق به اوایل قرن 20 هستند و از انگلستان وارده شده اند. این محوطه بدون حفاظ و حصار باقی مانده، قطعات بسیاری از آن برداشته و باقی نیز به مرور زمان و تحت شرایط جوی و وزش بادهای نمکی تخریب شدند.

گورستان قطارها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو