آتش‌سوزی در ساختمان ۱۴ طبقه در سعادت آباد

منبع: برترین ها

109

1398/11/11

01:20


ساعتی قبل ساختمانی ۱۴ طبقه در منطقه سعادت آباد طعمه حریق شد اما با حضور گسترده آتش نشانان حریق اطفال شده است.

خبرگزاری فارس: سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در ساعت ۱۹:۴۹ شامگاه امشب وقوع یک فقره آتش سوزی در محله سعادت آباد به سامانه آتش نشانی شهر تهران اعلام شد.

وی افزود بلافاصله ماموران آتش نشانی از ۴ ایستگاه به محل حا ثه اعزام شدند که مشخص شد در یک ساختمان اداری که به دستگاه های اقتصادی و مالی مرتبط بوده است آتش سوزی رخ داده است.

ملکی گفت: این ساختمان کمی پایین تر از میدان قیصر امین پور واقع شده و یک ساختمان ۱۴ طبقه محسوب می شود که طبقه روی زمین و شش طبقه منفی در زیر زمین دارد.

وی ادامه داد: آتش سوزی در طبقه منفی شش رخ داده بود و و دود غلیظی کل طبقات منفی را فرا گرفته بود و حرارت بسیار شدیدی در محل وقوع حادثه حس می شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران تصریح کرد: بلافاصله آتش نشانان کار اطفای آتش را آغاز کردند و به دنبال افراد محبوس شده احتمالی می گشتند که مشخص شد افراد خاصی در ساختمان حضور نداشته اند.

ملکی گفت: آتش پس از تلاش آتش نشانان تحت کنترل درآمد و در حال حاضر مأموران مشغول لکه گیری و بررسی محل و اطفای آتش های نهان در طبقه منفی شش هستند.

وی افزود: در این حادثه یکی از آتش نشانان دچار دود گرفتگی شد که تحویل عوامل اورژانس شد تا به مراکز درمانی منتقل شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد بررسی ها حکایت از این دارد که این ساختمان تائیدیه سازمان آتش نشانی نداشته و حتی پایان کار هم اخذ نکرده است.

ملکی ادامه داد: اما متاسفانه در چنین شرایطی به صورت محدود از این محل استفاده می شده است و فعالیت‌هایی در آن انجام می گرفته است که اینها همه می تواند برای اربابان رجوع خطر آفرین باشد.

وی گفت: بهتر است همه مالکان ساختمانها نسبت به اخذ تاییدیه های ایمنی اقدام کرده و از ایجاد مشکل برای شهروندان خودداری کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: هر جایی که حادثه آتش سوزی رخ می دهد به طور قطع یک سهل انگاری رخ داده است و این سهل انگاری ها می تواند مشکلاتی برای شهر و شهروندان ایجاد کند.

این در حالی است که گزارش های مردمی از محل وقوع حا به حکایت از آن دارد که این ساختمان ساختمان جدید سازمان بورس بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو