زیباترین تونل های درختی جهان را در این مناطق ببینید

زیباترین تونل های درختی جهان را در این مناطق ببینید


منبع: همگردی

379

1398/11/11

12:50


هیچ چیز افسون کننده تر از زیباترین تونل های درختی جهان وجود ندارد. وقتی به یک تونل درختی نزدیک می شوید، چیزی شما را فرا می خواند که به درون آن قدم بگذارید و در طبیعت اطراف غرق شوید. در این نوشتار قصد داریم زیباترین و افسانه ای ترین تونل های درختی جهان را که حقیقتا خیره کننده هستند، به شما معرفی کنیم. برخی از زیباترین تونل های درختی جهان جادوی طبیعت هستند و برخی دیگر با کمی کمک از سوی انسان ها ساخته شده اند. برخی از آن ها شکوه یک برگ ریزان رنگارنگ را به نمایش می گذارند و برخی دیگر تنها گروهی از شاخه های درختان هستند که به هم پیچیده شده اند. برای شناخت این شگفتی های خارق العاده طبیعت با ما همراه شوید.

زیباترین تونل های درختی جهان

مسیر آسیاب بادی هالنیکر Halnaker Windmill در ساسکس

آسیاب بادی هالنیکر Halnaker Windmill یک نقطه مشهور در ساسکس غربی است که در میان گل های وحشی، دشت های پر از گل های سفید و یک جنگل انبوه قرار دارد. این آسیاب بادی چشم اندازهای 360 درجه ای از نواحی روستایی اطراف را به بازدید کنندگان عرضه می کند و در یک روز آفتابی بدون ابر، می توانید حتی جزیره وایت Isle of Wight را نیز ببینید. اما مسیری که به این آسیاب می رسد از خود آن جذاب تر و مشهورتر است. مسیر آسیاب بادی هالنیکر Halnaker Windmill که به بالای تپه منتهی می شود، آنقدر زیباست که انگار از یک کتاب داستان افسانه ای بیرون آمده است. این مسیر باستانی در گذشته بخشی از جاده لندن London به چیچستر Chichester بوده، اما در طول زمان، به یکی از تونل های درختی جهان پوشیده شده از برگ ها و شاخه های درختان تبدیل شد و وقتی آن را تا انتها بپیمایید، به نور می رسید.

مسیر آسیاب بادی هالنیکر Halnaker Windmill در ساسکس

تونل ناکامه گورو ساکورا Nakameguro Sakura در توکیو

فصل ساکورا Sakura یا شکوفه های گیلاس، فصلی سورئال است که در آن کشور ژاپن مملو از مناظر زیبای شکوفه های صورتی رنگ درختان گیلاس می شود. این فصل از جنوب کشور آغاز می شود و با گذشت زمان به سمت شمال آن پیش می رود؛ فصل تماشایی خارق العاده ای که با شکوه بی نظیر خود باعث برگزار شدن پیک نیک های بهاره و الهام بخشی به هنرمندان و شاعران می گردد. تونل ناکامه گورو ساکورا Nakameguro Sakura که در امتداد رودخانه مه گورو Meguro در توکیو قرار دارد، نمایش خیره کننده ای از شکوفه های گیلاس است و محبوبیت بسیار زیادی در نزد مردم محلی و گردشگران دارد.

تونل ناکامه گورو ساکورا Nakameguro Sakura در توکیو

تونل عشق Tunnel of Love در اوکراین

تونل عشق Tunnel of Love بخشی سه کیلومتری از مسیر ریلی خاصی در کشور اوکراین است که بخاطر ویژگی افسونگر خود، شهرتی افسانه ای یافت. از آنجایی که درختان اطراف این ریل آزادانه رها شده و در اطراف آن رشد کرده اند، قطاری که از میان آن ها عبور می کند به این درختان شکل داده و یک تونل ایجاد نمود. این قطار که سه بار در روز این مسیر را طی می کند و باز می گردد، باعث به وجود آمدن تونلی شده که دقیقا هم اندازه خودش است. امروزه تونل عشق Tunnel of Love میان عاشقان و افراد رمانتیک در سرتاسر جهان بسیار محبوبیت دارد. درمورد این مورد از زیباترین تونل های درختی جهان که اطراف آن را شاخه های سرسبز درختان احاطه کرده، گفته می شود که اگر عاشقان واقعی در زیر طاق آن قدم بزنند و آرزو کنند، آرزوهای آنان برآورده می شود.

تونل عشق Tunnel of Love در اوکراین

تونل افرا Maple Tunnel در آمریکا

هیچ چیز از یک ردیف از درختان زیبای افرا در یک چشم انداز فوق العاده پاییزی با زیباترین رنگ های پاییزی ممکن نمی تواند زیباتر باشد. تصویری که در زیر می بینید، در شهر سنت لوئیز آمریکا گرفته شده است. بام این تونل که از برگ های سرخرنگ پوشیده شد و کف سرخ رنگ مسیر تونل، رهگذران و بازدید کنندگان را به سوی خود جذب می کند. تونل افرا Maple Tunnel در سنت لوئیز آمریکا یکی از زیباترین تونل های درختی جهان بوده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

تونل افرا Maple Tunnel در آمریکا

جنگل بامبوی ساگانو Sagano Bamboo Forest در کیوتوی ژاپن

اگر بخواهیم دقیق تر و از نظر تکنیکی سخن بگوییم، بامبو یک نوع گیاه است و درخت به شمار نمی رود، اما می تواند تونل درختی مرتفعی بسازد که با هیچ تونل درختی دیگری قابل مقایسه نباشد. در حقیقت، بامبو از نظر سرعت رشد گیاهی، یکی از پر سرعت ترین گیاهان به شمار می رود و در مدت زمان بسیار کوتاهی می تواند به ارتفاع بسیار بالایی برسد. جنگل بامبوی ساگانو Sagano Bamboo Forest در منطقه آراشیاما Arashiyama در کیوتو واقع شده است. گردشگران و مردم محلی عاشق راه رفتن در این تونل بامبو و عکس انداختن در میان این ستون های مرتفع سبزرنگ که انگار تا سقف آسمان پیش رفته اند، هستند. صدای تکان خوردن درختان بامبو بسیار زیبا و آرامش بخش است و وزیر محیط زیست ژاپن از آن به عنوان یکی از 100 صدای این کشور که می بایست حفظ شود، یاد نمود.

جنگل بامبوی ساگانو Sagano Bamboo Forest در کیوتوی ژاپن

پرچین تاریک Dark Hedges در ایرلند شمالی

این تونل درختی در ایرلند شمالی کمی ترسناک است، زیرا شبیه به مخفیگاه یک جادوگر، جایی پشت درختان است. اما از مشهورترین و زیباترین تونل های درختی جهان به شمار می رود؛ اگر مانند بسیاری از مردم جهان، سریال محبوب بازی تاج و تخت Game of Thrones را دیده باشید، حتما بارها این تونل را در مسیری که به سوی پایتخت پادشاهی کشیده شد، دیده اید. این خیابان خیره کننده پوشیده شده از درختان راش در قرن هجدهم میلادی توسط خانواده استوارت Stuart کاشته شد تا مسیری به سوی خانه شان که گریس هیل هاوس Gracehill House نامیده می شد و در نزدیکی شهر بالی مانی Ballymoney قرار داشته باشد. گردشگران، عکاسان، هنرمندان و البته عاشقان و طرفداران سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones عاشق این هستند که در هنگام سپیده دم و غروب به بازدید از پرچین تاریک Dark Hedges بیایند تا این تونل زیبا و شاخه های پر پیچ و خم و زیبای آن را در بهترین زمان روز و در بهترین حالت ممکن تماشا کنند. بویژه که گفته می شود روح بانویی به نام لیدی گری Lady Grey این تونل درختی را تسخیر کرده و برای دیدن آن می بایست در تاریکی به این مورد از زیباترین تونل های درختی جهان مراجعه کرد.

پرچین تاریک Dark Hedges در ایرلند شمالی

پارک فرانسیسکو آلوارادو Parque Francisco Alvarado در کاستاریکا

ممکن است اعتراض کنید که این تونل، یک تونل درختی به دقت مانیکور شده و طراحی شده است؛ اما این حقیقت باعث نمی شود این تونل درختی جذاب و خیره کننده نباشد. در حقیقت، وارد شدن به پارک فرانسیسکو آلوارادو Parque Francisco Alvarado مانند قدم گذاشتن به یکی از نقاشی های رویایی دالی Dali یا یکی از داستان های دکتر سوس Dr. Seuss است. این پارک که در مرکز شهر زارکرو Zarcero قرار دارد، از دهه 1960 توسط اوانجلیستو بلانکو Evangelisto Blanco کاشته و نگهداری می شود. دسته زیبایی از بوته های درختی به شکل حیوانات، رقصنده ها، هلیکوپترها، دایناسورها و سایر طراحی های آبستره در آمده اند و در کنار هم صف کشیده اند. اما مهمترین بخش این پارک که مرکز توجه همگان است، مسیری 16 طاقه بوده که به سمت کلیسا می رود و ما آن را به عنوان یکی از تونل های درختی خارق العاده این فهرست برگزیده ایم.

پارک فرانسیسکو آلوارادو Parque Francisco Alvarado در کاستاریکا

باغ کاواچی فوجی Kawachi Fuji در ژاپن

باغ کاواچی فوجی Kawachi Fuji یک باغ خصوصی در شهر کیتاکیوشو Kitakyushu در کشور ژاپن است که 150 بوته گیاهی عجیب ویستریا (گلیسین) را به نمایش گذاشت. این گیاهان گلدار زیبا یکی از خیره کننده ترین و افسانه ای ترین تونل های درختی جهان را ساخته و شکل داده اند. اگر در ماه های آوریل یا می به این منطقه سفر کنید، گل های بنفش این گیاهان شکوفه می دهند و آنچنان جلوه درخشان و خارق العاده ای به این پارک می دهند که آن را به یک پارک فراواقعی تبدیل می سازند.

باغ کاواچی فوجی Kawachi Fuji در ژاپن

تونل درختی سایپرس Cypress در کالیفرنیا

تونل درختی سایپرس Cypress یک منظره طبیعی مهم و مشهور در نزدیکی ایستگاه مارکونی وایرلس Marconi Wireless Station است که دقیقا به اندازه همین ایستگاه تاریخی، بازدیدکنندگان از سرتاسر آمریکا و جهان را به خود جذب می کند. مسیری که به سمت یک عمارت می رود با سایه برگ های درختان، منظره ای خارق العاده خلق کرده که رویای هر عکاسی در جهان به شمار می رود.

تونل درختی سایپرس Cypress در کالیفرنیا

طاق لابورنوم Laburnum Arch در باغ های بودنانت کشور ولز

طاق لابورنوم Laburnum Arch یک تونل درختی بزرگ در ولز شمالی است و در اواخر فصل بهار، وقتی که درختان شکوفه می زنند، منظره فوق العاده ای را برای بازدیدکنندگان رقم می زند. این مورد از تونل های درختی جهان با طاق هایی از درختان لابورنوم به آبشاری از شکوفه های زرد تبدیل می شود که مانند باران بر روی باغ باریده اند. یک اسکلت فلزی و تیمی از باغبانان به خلق شدن این مسیر خیره کننده از گل که در زمانی از سال بیش از 40 هزار بازدید کننده را به خود جذب می کند، کمک می کنند.

طاق لابورنوم Laburnum Arch در باغ های بودنانت کشور ولز

پارک درخت های تونلی Drive-Thru Tree Park در کالیفرنیا

درختان چوب سرخ کالیفرنیای شمالی واقعا عظیم هستند و همینطور که در تصویر زیر می بینید، درخت شاندلییر Chandelier Tree در پارک درخت های تونلی Drive-Thru Tree Park یکی از این درختان زیبا و بی نظیر است. این درخت چوب سرخ 96 متری دارای یک تونل بزرگ است که خودروها می توانند از درون آن عبور کنند. این تونل در دهه 1930 در داخل درخت شاندلییر Chandelier Tree کنده شد و هم اکنون به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این منطقه تبدیل شد. چطور ممکن است به این جنگل زیبا بروید، این تونل درختی خارق العاده را ببینید و عکسی از آن نیندازید؟!

پارک درخت های تونلی Drive-Thru Tree Park در کالیفرنیا

کوچه بلوط Oak Alley در لوئیزیانا

کوچه بلوط Oak Alley یک نقطه تاریخی و پر جذابیت در لوئیزیانای آمریکا است. دو ردیف از درختان باشکوه بلوط در امتداد این مسیر قرار گرفته اند و به عمارت آنتبلوم Antebellum منتهی می شوند، درختان زیبایی که یک تونل درختی خیره کننده با جذابیت قدیمی جنوب آمریکا را به بازدیدکنندگان عرضه می دارند.

کوچه بلوط Oak Alley در لوئیزیانا

مسیر ژاکارانداها Jacarandas Walk در آفریقای جنوبی

هر دو شهرهای ژوهانسبورگ Johannesburg و پرتوریا Pretoria به عنوان شهرهای دارنده گیاه ژاکاراندا Jacaranda (درخت نورا) شناخته می شوند، چرا که مملو از این درختان زیبای بنفش رنگ هستند که انگار از یک جعبه مداد شمعی بیرون آمده اند. درختان نورا که بیش از 100 سال پیش از آمریکای جنوبی به این منطقه منتقل شده اند، در آفریقای جنوبی ریشه دوانده اند و به یک ویژگی برجسته و مهم از این دو شهر زیبا تبدیل شده اند. بهترین زمان برای تماشای این درختان و شکوفه های زیبای آن ها ماه های پاییزی (سپتامبر، اکتبر، نوامبر) هستند؛ ماه هایی که در نیم کره جنوبی زمین از ماه های فصل بهار به شمار می آیند. برخی از خیابان های این دو شهر آنچنان مملو از این شکوفه های رنگین هستند که به شکل تونل های درختی بنفش رنگ در آمده اند.

مسیر ژاکارانداها Jacarandas Walk در آفریقای جنوبی

تونل گینکو Ginkgo Tunnel در ژاپن

اگر قدرت درختان کهن دار یا گینکو را بدانید، عکس العملی جز تحسین نخواهید داشت. اینطور که گفته می شود شش درخت گینکو از بمباران اتمی هیروشیما در ژاپن جان سالم بدر برده اند و از آن زمان در فرهنگ ژاپنی به سمبلی از قدرت و استقامت تبدیل شده اند. آن شش درخت هنوز هم سالم و استوار باقی مانده اند و از آن ها با عنوان "آورنده امید" یاد می شود. درختان گینکو علاوه بر دارا بودن اهمیت سمبلیک، بسیار زیبا و تماشایی هستند؛ بخصوص وقتی همگی در کنار هم و در یک ردیف باشکوه و ترتیب قرار گرفته باشند. گفته می شود در خیابان های توکیو بیش از 65 هزار درخت گینکو وجود دارند، اما این مورد از تونل های درختی جهان که در تصویر زیر می بینید، در نزدیکی باغ های زیارتگاه میجی Meiji Shrine قرار گرفته است.

تونل گینکو Ginkgo Tunnel در ژاپن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو