تکنیک های افزایش مهارت های فردی و دستیابی به موفقیت در زندگی

تکنیک های افزایش مهارت های فردی و دستیابی به موفقیت در زندگی


منبع: آرگا

135

1398/11/11

23:13


مهارت های فردی شامل آن دسته از مهارت هایی است که فرد در طول زندگی به دست می آورد و برای افزایش مهارت های فردی نیز باید به دنبال راه هایی بود که به کسب تجارب مثبت در زندگی فردی بیانجامد و توانایی تصمیم گیری خود را در زندگی افزایش خواهد داد.

مهارت های فردی در زندگی یکی از مهارت های مهم و اساسی است و به راحتی می توان تاثیر آن را در ارتباطات انسانی مشاهده کرد زیرا هر فردی با مهارت های فردی و اجتماعی خود شناخته شده است. تقویت این مهارت ها می تواند در کسب موفقیت تاثیر زیادی داشته باشد در واقع افرادی که سعی دارند مهارت های خود را بالا ببرند به شیوه های خودشناسی نیز باید تکیه کنند و زمانی که فرد می تواند خودش را بهتر بشناسند مهارت های خود را نیز خواهد شناخت.

با این حال دریافته اید که مهارت فردی چه تاثیر مهمی در سرنوشت و موفقیت هر فرد خواهد داشت شما در این مقاله می توانید بیشتر با راه های بالا بردن مهارت های اجتماعی و فردی آشنا شوید و از این راهکارهای در زندگی شخص ی خود بهره بگیرید. همانطور که می دانید انسان در طول زندگی شخصی و اجتماعی خو تجربه های متعددی را در یافت می کند که اغلب تجربه های فردی به تجربه های اجتماعی نیز مرتبط هستند حال با استفاده صحیح از این مهارت ها می توانید زندگی خود را در جهتی مثبت سوق دهید.

مهارت فردی چیست

راه های افزایش مهارت های فردی:

از عمده ترین مهارت های فردی که در زندگی هر فردی پر رنگ است و می توان به راحتی به نقش و تاثیرات آن اشاره کرد می توان به مهارت تصمیم گیری، توانایی برقراری ارتباط های سالم و قدرت بیان اشاره کرد که تنها بخشی از این مهارت ها هستند. جالب است بدانید که موفقیت و پیروزی هر فر در زندگی در گرو این مسائل است که چگونه در حد با کیفیت موجب تقویت  مهارت های فرد شود. شاید نیاز به تفصیل این موضوع نباشد زیرا شما به خوبی می دانید که این مهارت ها چه تاثیراتی در زندگی شما دارند و شاید در بسیاری از مواقع ضرورت های آن را نیز دریافته اید.

در این مقاله شیوه هایی را برای بالا بردن مهارت های فردی در زندگی برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد که بهتر است تا پایان همراه ما باشید. راهکارهای درمان افسردگی نیز شامل یک سری از مهارت های فردی است که فرد برای کنترل کردن باید از این مهارت ها استفاده کند.

خودشناسی:

اولین و مهم ترین گام برای افزایش مهارت های فردی خودشناسی است کسی که به شناخت کافی از خود دست پیدا کند در زندگی مهارت های دیگر را نیز می تواند کسب نماید. در صورتی که شما ویژگی های شخصیتی خود را به خوبی بشناسید می توانید به نقاط ضعف و قوت خود نیز پی ببرید و باید بدانید که یکی از راه های مهم در خودشناسی پی بردن به هدف هایی است که در زندگی آن ها را دنبال می کنید. استفاده از صحبت های کوتاه:

هر فردی در طول روز مراوداتی دارد و حرف هایی را رد و بدل می کند اگر شما نسبت به این سخنان بی تفاوت باشید نمی توانید مهارت های فردی را در زندگی خود تقویت کنید. زمانی که شما می آموزید چگونه صحبت های تاثیرگذاری در جمع داشته باشید در واقع موجب بالا بردن مهارت های فردی شده اید. اما اینکه تا چه میزان در این مراودات شخصیت واقعی خود را حفظ می کنید نیز دارای اهمیت است.

راه های افزایش مهارت های فردی

همدلی کردن:

زمانی که در زندگی ارتباطات دو طرفه دارید می توانید احساس همدلی و همراهی را به اطرافیان خود القا کنید این شیوه موجب افزایش مهارت های فردی شما می شود زیرا شما یاد می گیرید به شکلی تاثیرگذار با دیگران رفتار نمایید.

خلق عادات مثبت:

فردی که در طول زندگی می تواند عادت های مثبتی را برای خود ایجاد کند نسبت به سایرین از موفقیت بیشتری برخوردار است جالب است بدانید که تحقیقات نشان می دهد افراد برای ایجاد یک عادت جدید در زندگی باید ۶۶ روز را صرف این کار کنند شما نیز با انجام این کار می توانید به افزیش مهارت فردی بیشتر کمک کنید. ابتدا باید لیستی از این عادت های مثبت را تهیه نمایید و یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای رسیدن به آن داشته باشید تا به موفقیت دست پیدا کنید. استفاده از مقاله برنامه ریزی هفتگی در این زمینه برای شما عزیزان نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

مهارت فردی شامل چیست

حذف تکه کلام:

یک چالش بسیار مهم که شما را به فردی کاریزماتیک تبدیل می کند و موجب تقویت مهارت های فرد است حذف تکه کلام ها است شما به عنوان یک شیوه می توانید به این عامل تکیه کنید. زیرا این موضوع در تاثیرگذاری کلام شما بسیار حائز اهمیت است و باید در روابط خود تاکید زیادی به آن داشته باشید.

استفاده از زبان بدن:

همانطور که می دانید زبان بدن یکی از مهارت های فردی است و هر فرد در این زمینه مهارت خاص خود را دارد شما از طریق مهارت زبان بدن می تواند مفاهیم متعددی را به دیگران القا کنید. این مهارت در زمان صحبت کردن بسیار کاربردی تر خواهد بود و گاهی نیز برای جلوگیری از سوء تفاهم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تقویت مهارت های فردی

افزایش مهارت های فردی کاری دشوار نیست و با داشتن آگاهی در این زمینه می توانید به راحتی مهارت خود را بالا ببرید. توجه داشته باشید که این مهارت شامل توانایی های فردی شما نیز می شود. به عنوان مثال شما می توانید با بالا بردن مهارت نقاشی و هر آنچه که به آن علاقه مند هستید برای بالا بردن توانایی های فردی خود استفاده کنید. همچنین این مهارت به فعالیت های روزمره نیز مرتبط است و شما زمانی می توانید به موفقیت دست پیدا کنید که در طول روز به این دسته از مهارت ها توجه داشته داشته باشید و برای ارتقا آن ها تلاش کنید.

در این میان اهمیت و تاثیر برنامه ریزی را نباید نادیده گرفت زیرا برنامه ریزی داشتن به تنهایی نیز یک مهارت محسوب می شود و از سوی دیگر به تحقق دیگر مهارت ها کمک شایانی خواهد کرد.

شاید پیش از این نیز در مقالات متعدد با این موضوع رو به رو شده اید که در روانشناسی برای تغییر و تثبیت هر رفتار و عادتی در زندگی ابتدا خود فرد باید خواهان آن تغییر باشد و تا زمانی که این اراده در میان نباشد نمی توان به تاثیر این تکنیک ها تکیه داشت. در تقویت مهارت های شخصی نیز به همین شکل است فرد اگر خود بخواهد مهارت هایش را ارتقا دهد می تواند به خودی خود راهکارهای متعدد را نیز پیاده و عملی کند. به عنوان مثال راهکارهای کنترل خشم یکی از این مهارت ها به شمار می آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو